Späť na SALT Social
posters avatar
Isabel - Team SALT
Thu Nov 21 2024

Je randenie kvôli manželstvu príliš intenzívne? 😰

Vyvíjame na seba príliš veľký tlak, keď "randíme pre manželstvo"? Je lepšie stretávať sa s ľuďmi s nízkymi očakávaniami, že by sa to mohlo zmeniť na čokoľvek?

14 Lajkov
123 Komentáre
Anonymous's avatar
Anonymous

Nie je to tak. Manželstvo by malo byť nepretržitou formou dvorenia

Mon Nov 25 2024
1 ❤️
Valerie's avatar
Valerie

Môj osobný názor: Záleží na tom, čo máte na mysli. Ísť na rande a užívať si spoznávanie má svoje výhody. Dokonca aj niekoľko rande. Je to skúmanie možnosti; ale bez ohľadu na to, či to k niečomu povedie, ten človek je cenný a stojí za to, aby ste si s ním užili čas (ak je to možné/rozumné.) Ale myslím si, že randenie, ako aj vstup do "oficiálneho" vzťahu na rande - by sa malo robiť s ohľadom na manželstvo.

Mon Nov 25 2024
4 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Nemyslím si, že je to tak. V konečnom dôsledku je to cieľ, avšak v zoznamovaní je priestor na to, aby ste si uvedomili, či je ten človek naozaj určený pre vás, alebo nie, a to je v poriadku a vždy je to alternatíva.

Sun Nov 24 2024
6 ❤️
Lluvia's avatar
Lluvia

Keď sa stretnú dvaja kresťania, môže z toho vzniknúť priateľstvo, ak obaja chcú, alebo kresťanské manželstvo, alebo možno nikto z nich nebude.

Sun Nov 24 2024
3 ❤️
Janine's avatar
Janine

Kľúčom k úspechu je byť pripravený na manželstvo, nie sa oň usilovať. Usilujte sa o Boha, vytvárajte čisté spoločenstvo s ostatnými veriacimi, venujte sa záležitostiam Kráľovstva a verím, že keď sa budeme tešiť v Ňom a modliť sa, dostaneme túžby svojho srdca. #note2self😉

Sun Nov 24 2024
7 ❤️
Jude's avatar
Jude

*NEhovoríme o osobných špecifických skúsenostiach jednotlivcov.

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Larissa's avatar
Larissa

Pre mňa je zmyslom randenia nájsť manželstvo. Kresťanský vzťah by mal byť zameraný na manželstvo, aby mohli žiť tak, ako to chce pre nás Boh!

Sat Nov 23 2024
9 ❤️
Matityahu's avatar
Matityahu

Randenie v akejkoľvek forme mi toho veľa neprinieslo, takže idk. Im dosť uvoľnený, ale potom som skončil hovoriť so ženami, ktoré sú súdne, dotieravé a ignorantské....alebo sa ukáže, že majú duševnú batožinu, ktorá to znemožňuje. Mal som len 1 ženu, s ktorou som chodil, ktorá nemala doslova žiadne červené vlajky, ale nakoniec necítila iskru. Takže áno....osobne je pre mňa ťažké vložiť príliš veľa energie do randenia vôbec, pretože radšej sejem v aspektoch života, ktoré mi dávajú úrodu na žatvu namiesto buriny

Sat Nov 23 2024
5 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Aký zmysel má randenie bez manželstva, som kresťan, ktorý sa riadi Bibliou, a je smiešne randiť bez konečného cieľa, ktorým je manželstvo

Sat Nov 23 2024
10 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Kolten 💯 Na mieste - ak to nie je oženiť sa, tak čo to je?.. #SIN

Sat Nov 23 2024
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Mám pocit, že ľudia zabudli/nepoznali memento, keď kresťanský muž stretne kresťanskú ženu. Meme: Kresťanská žena pozdraví. Muž odpovedá zásnubným prsteňom. Ako to, že to nie je intenzívne?!? Niekedy to tak býva a je to úplne intenzívne! 🚨 ‼️ Ja by som bol ako: "Ty vole, kto dis?" Priateľstvo, prosím, skôr, ako mi dáš ten šejk s hranolkami" 😟 🏃‍♀️ 🌳 🏃‍♀️

Fri Nov 22 2024
5 ❤️
Tameka's avatar
Tameka

Nie, ak nechcete strácať čas na desaťročné "rande" s niekým, kto nemá v úmysle sa oženiť. Keď si sadáte do auta, viete, kam idete, o čo viac by ste to mali vedieť, keď vstúpite do vzťahu.

Fri Nov 22 2024
10 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Tameka Práve preto pred nástupom do auta investujete dostatok času do diskusie s vodičom, aby ste vyriešili cestu. Do auta nenastúpite len tak bez akéhokoľvek plánovania. Ak sa chystáte na výlet, cestu si primerane naplánujete, aby ste sa dostali do požadovaného cieľa. Dôvod, prečo bol UBER úspešný, je ten, že ste mohli vidieť svoju cestu do cieľa. cesty sú naplánované a vypočítané. #Priateľstvo na prvom mieste

Sat Nov 23 2024
4 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Jude ...Bože. (Trochu si vynechal vo svojej vete Cesty sú plánované a vypočítané 😉)

Sat Nov 23 2024
1 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Kati Príslovia 16:9: Srdce človeka plánuje jeho cestu, ale Hospodin riadi jeho kroky. Stále je potrebné plánovať.

Sat Nov 23 2024
1 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Jude Príslovia 19,21 naozaj hovoria: "Mnoho je plánov v srdci človeka, ale Hospodinov zámer je ten, ktorý zvíťazí." Je prirodzené chcieť plánovať. Myslím si, že dôležité je, aby sme si udržali srdce a myseľ na prosbu, aby sa stala Božia vôľa, aby sme Ho videli a aby sme svoju myseľ nasmerovali na to, čo Ho poteší... a aby sme prostredníctvom krokov, ktoré robíme, ukázali, kto je On. Aby tak boli samotné naše plány informované Ním a hľadali len Jeho zámer.

Sat Nov 23 2024
1 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Tameka Prečo si myslíš, že máš "desaťročný dátum"? Kto za to môže? Ako sa to stalo?

Sat Nov 23 2024
0 ❤️
Tameka's avatar
Tameka

@Jude Nie som si istý, či si pochopil, čo som povedal. Otázka znela, či na seba nevyvíjame príliš veľký tlak pri randení kvôli manželstvu. Povedal som, že nie. Myslím si, že by ste mali mať plán. Znie mi to ako ten istý bod, ktorý sa snažíš vyjadriť ty. Prečo majú ľudia desaťročný dátum? Spýtajte sa tých ľudí. Existujú. Očividne nemali plán a o 10 rokov neskôr naňho tlačí kvôli manželstvu, o ktorom nikdy nepovedal, že ho chce. Čí je to vina? Určite nie moja.

Sat Nov 23 2024
0 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Tameka Mám brata @Stan, ktorý si myslí, že je v poriadku randiť a romantizovať s úmyslom niekoho spoznať, budovať si po ceste priateľstvo súčasne, bez toho, aby sa s ňou nutne oženil. Čo si myslíš o takomto prístupe? Ak to nevyjde dobre... začne znova. Je to dobré alebo zlé?

Sat Nov 23 2024
0 ❤️
Tameka's avatar
Tameka

@Jude @Jude Je to relatívne. Ak to funguje pre neho a tých, s ktorými sa stretáva, skvelé. Nebudem hodnotiť jeho preferencie. Čo hovorím je, že pre mňa, ak viem, že sa chcem usadiť a on nie, oceňujem, že to viem dopredu. Ja osobne nechcem, aby mi muž stál vo dverách a blokoval, čo hľadám, keď vie, že on nehľadá to isté. Buď úprimná a ak jej nevadí, že sa s tebou stretáva, super. Sú už dospelí. Vyjadrujem svoj názor na to, čo uprednostňujem ja.

Sat Nov 23 2024
2 ❤️
Stan's avatar
Stan

@Jude Preto hovorím, že to stále nechápeš! Nebudeš blokovať čas ľudí na spolužitie a priateľstvo 8-9 mesiacov - mimochodom takmer rok (ako to robíš ty), na "možno môžeme byť romantickí, posudzujem tvoju schopnosť byť pre mňa ten pravý", to nie je správne ani fér! Musíš to vedieť skôr. Námluvy existujú z nejakého dôvodu, spoznávate sa v exkluzívnom nastavení a budujete spolu (priateľstvo alebo niečo iné), som blázon alebo v krajine snov 🤔

Sat Nov 23 2024
1 ❤️
Jonathan's avatar
Jonathan

@Tameka je mi ľúto, že ťa chlap opustil po 10 rokoch, to muselo byť srdcervúce

Sat Nov 23 2024
0 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Stan Blokovanie času ľudí na spoločenstvo a priateľstvo??? V tom si sa pomýlil, pretože spoločenstvo ad priateľstvo NEvyžaduje exkluzivitu. Ak chodíš s dievčaťom a máš s ňou románik, dlhuješ jej exkluzivitu, nemal by si sa rozprávať s inými, ktorí hľadajú romantické záujmy. Tvoj prístup je "blokovanie dverí" 🚪

Sat Nov 23 2024
1 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Tameka Myslíte si, že "randenie a románik s cieľom spoznať niekoho" je "randenie okolo", pretože zámerom tohto prístupu je spoznať a objaviť niekoho, koho si nemusíte nevyhnutne vziať, čo sa líši od "randenia s cieľom vziať si", ktoré sa môže uskutočniť po spoločenstve a priateľstve, ktoré poskytuje pevnejší základ?

Sat Nov 23 2024
1 ❤️
Tameka's avatar
Tameka

@Jonathan Po desiatich rokoch som neodišiel. Bol to príklad toho, čo sa môže stať, keď dvaja ľudia chcú rôzne veci, ale nemajú jasno, keď do toho idú.

Sat Nov 23 2024
1 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Kati Všetko je dobré, ale každá cesta v živote si vyžaduje VAŠE plánovanie. Postaviť dom, mať kariéru alebo dokonca ísť na piknik. Akonáhle si premietate do budúcnosti - musíte plánovať. To, koho vpustíte do svojho života, je vaša zodpovednosť. Boh dôveruje, že sa budete riadiť jeho vôľou. Poskytuje vám svojho Ducha Svätého, svoje Slovo a spoločenstvo, ale nevyberá za vás - Celý zmysel stvorenia je v tom, že nás stvoril ZADARMO.

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Jonathan's avatar
Jonathan

@Tameka bol celkom konkrétny časový rámec, ktorý ste spomenuli

Sun Nov 24 2024
2 ❤️
Tameka's avatar
Tameka

@Jonathan Áno, keď som to písal, spomenul som si na niekoľko žien, ktoré si tým prešli. Muž bol na začiatku úprimný, ale hádam rozmýšľali svojimi emóciami a mysleli si, že po takom dlhom čase môžu zmeniť jeho názor a dávať ultimáta. Skutočne bolestivá situácia, len nie moja. Napriek tomu vám ďakujem za milé slová.

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Jude ďakujem. Naozaj žiadny argument s tým, že nás Boh stvoril so slobodnou vôľou. Myslím, že to, čo som chcel povedať, sa stratilo, a to je v poriadku.

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Chcel som len povedať, že je správne a dobré, keď sa Jeho vôľa stane našou voľbou a našou vôľou.

Sun Nov 24 2024
1 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Kati Súhlasím - Vyrovnanie je žiaduce.

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Jude predloženie, ako je Pán. Nie my.

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Kati 100% - a prostredníctvom priateľstva a spolupatričnosti zodpovedne posúdime nižšie uvedené, než dáme romantiku niekomu, koho ani nepoznáme: 1. ✅ Modlitba a Duch Svätý (Príslovia 3. Jakub 1) 2. ✅ Zlučiteľnosť charakteru a viery (2 Kor 6. Kol 3) 3. ✅ Spoločné životné ciele a zámery (Amos 3, 3) 4. ✅ Múdra rada a spoločenstvo (Príslovia 11,14) 5. ✅ Láska a obeta (1 Kor 13) 6. ✅ Osobná + pripravenosť (Ef 5, 25)

Sun Nov 24 2024
1 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Jude Máš rád svoje zoznamy. Moja vlastná voľba v tejto veci je dôverovať Pánovi vo všetkom, pretože jednoducho nemám takú múdrosť a poznanie ako On. Boh ti žehnaj.

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Kati Rád preberám zodpovednosť za svoje činy. Rád si hovorím, že som urobil všetko, čo som mohol urobiť, pokiaľ som si bol vedomý, v danom okamihu, keď som konal. Dôvera v Boha je zahrnutá v bode č. 1 v "zozname"

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Jude 👍😊 Boh je verný. Zodpovednosť je potrebná ako dospelý človek s plnou mocou nad činmi, ale On je milostivý a tiež si vyhradzuje právo prekvapiť nás nad naše chápanie:) Prajem vám krásny deň/víkend.

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Kati Prajem pekný víkend 👍

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Janine's avatar
Janine

@Jude Dobre povedané. Tento zoznam vnímam ako múdre počítanie nákladov a používanie múdrosti v procese spolužitia. Musíme zhodnotiť ovocie človeka, či už ide o priateľa alebo kohokoľvek, koho zvažujeme pridať do svojho vnútorného kruhu. "Buď múdry ako had, ale jemný ako holubica " Modlitby + práca uplatňovaním múdrosti 🙏🏿

Mon Nov 25 2024
0 ❤️
Janine's avatar
Janine

Verím, že kresťania by mali "najprv spolužiť", nie randiť. Cieľom je spoznať ovocie človeka. Je ten človek zrelý veriaci a spoľahlivý priateľ? Keď sa toto zistí a po pôste a modlitbe by obaja mohli zvážiť dvorenie. Cesta spoločenstva by mala byť čistá, bez očakávaní. Pamätajte, že aj pri dvorení sa máme správať k svojim bratom a sestrám len ako k takým, intímne bozkávanie je určené len pre manželstvá založené zmluvou. Selah

Fri Nov 22 2024
7 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Stan tvoje myšlienky, brat? 🙃

Sat Nov 23 2024
0 ❤️
Stan's avatar
Stan

@Jude Hahahaha toto je tvoj spôsob, ako ma nahovoriť na toto vlákno, ako som povedal, ak ho začneme, tak ho zatvoríme! Ale keď už si sa pýtal 🙂 @Amos má úplnú pravdu, oboje môže prebiehať súčasne, spýtaj sa autora vlákna, ako dlho by malo trvať obdobie "spoločenstvo najprv"? Potom ideme ďalej!

Sat Nov 23 2024
0 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Stan to je ďalší na ďalší dôkaz 🙃

Sat Nov 23 2024
0 ❤️
Amos's avatar
Amos

@Janine môžete robiť oboje súčasne

Sat Nov 23 2024
1 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Amos Ľudia sú frustrovaní, prečo nedostávajú záväzky, keď druhá strana, ako navrhujete, stále "robí priateľov, ako idete", aby skutočne spoznali osobu ako prvú. Moja rada: Nezačínajte s romantikou, zaviažte sa a potom "robte kamarátov, ako idete" a potom cúvajte a zdržujte.

Sat Nov 23 2024
1 ❤️
Janine's avatar
Janine

@Amos Človek by mal najprv skontrolovať ovocie, aby sa uistil, že sa stýka s úprimne veriacim človekom, a až potom uvažovať o tom, či je daný človek vhodný pre manželstvo. To si vyžaduje čas, pozorovanie a modlitbu, aby sme niekoho spoznali. Nemôžete robiť oboje, pretože 1. Osoba je cudzia, tak ako máš niečo určiť, ak sa neriadiš telom. 2. Takéto zmýšľanie bráni rozvoju úprimného priateľstva, pretože je poznačené romantickými a často aj žiadostivými túžbami.

Sun Nov 24 2024
1 ❤️
Janine's avatar
Janine

@amos Naše zmýšľanie by malo byť čisté voči spoločenstvu a mali by sme si vážiť Bohom danú rodinu. Často sú ľudia rozrušení, ak sa randenie nestane viac b/ postoj srdca je mimo. Byť čistým srdcom, robiť Božie dielo &vytvárať zdravé putá v spoločenstve, s Božou pomocou objavíte svojho človeka. Tak či onak, Boh chce, aby sme boli spokojní v Ňom. nasledovanie toho modelu randenia, ktorý je podľa vzoru vo svete, vedie k rozbitým domovom. Rozvodovosť je rovnako vysoká aj medzi tými, ktorí sa hlásia k Christians🙏🏾

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Janine Páči sa mi vaša poznámka o konflikte záujmov. Zahmlený úsudok. 👍

Sun Nov 24 2024
2 ❤️
Janine's avatar
Janine

@Jude Áno, zdravá myseľ (myseľ Krista) je nevyhnutná pre spravodlivé rozhodovanie.

Mon Nov 25 2024
0 ❤️
Steven's avatar
Steven

Myslím si, že na seba môžeme vyvíjať príliš veľký tlak, hoci verím, že by sme sa mali usilovať o manželstvo ako cieľ. Na tejto stránke sa mi však páči, že sa tu stretnete s rôznymi veriacimi a môžete viesť zaujímavé živé rozhovory a dúfam, že aj trvalé priateľstvá, ak nie niečo viac v budúcnosti.

Fri Nov 22 2024
6 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Záleží na tom, prečo hľadáte manželstvo. Ak ste skutočne spokojní v Bohu, dôverujete mu a odovzdávate toto priateľstvo/vzťah v ňom, verím, že by to nebolo intenzívne, ale naplnené pokojom, ktorý prevyšuje každé chápanie. Ak hľadáte úspech v sebe, áno, môže to byť absolútne intenzívne.

Fri Nov 22 2024
2 ❤️
Steven's avatar
Steven

To sa mi páči

Fri Nov 22 2024
1 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

V tejto otázke som trochu rozporuplný, pretože súhlasím s tým, že manželstvo by malo byť konečným cieľom pri randení. Mám však pocit, že ľudí môžeme objektivizovať v tom zmysle, že ich vnímame len z hľadiska toho, či zodpovedajú našim štandardom toho, čo chceme, namiesto toho, aby sme ich vnímali ako celého človeka, ktorého stvoril Boh. Okamžite zavrhneme každého, kto nespĺňa naše očakávania a normy, namiesto toho, aby sme sa ho skutočne snažili spoznať. Musíme sa uistiť, že robíme veci so správnymi úmyslami.

Fri Nov 22 2024
15 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Ben dobre povedal. Pozoroval som to na svojom vlastnom správaní a začínam si uvedomovať, "áno, toto nefunguje" haha. Ako sa hovorí, "šialenstvo je robiť stále to isté a očakávať iné výsledky" alebo niečo podobné? 😅

Fri Nov 22 2024
2 ❤️
Steven's avatar
Steven

Hlboké, ale tak pravdivé Ben

Fri Nov 22 2024
1 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Ben Moja rada: priateľstvo a spoločenstvo. Skvelé miesto na začiatok.

Sat Nov 23 2024
1 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Ben To je krásny komentár a trafil si klinec po hlavičke, že táto aréna je obmedzená. Väčšina z nás je tu s poslaním vstúpiť do manželstva (osobne chcem len vtedy, ak Boh vo svojej múdrosti určí, že sa prostredníctvom manželstva zmením, aby som sa mu viac páčil, ale to je bokom). Pocity, ktoré k niekomu rastú a ktoré zasial sám Pán, sú jasné, plné nádeje, úprimné a nezištné. Myslím si, že sú mu podobné svojou povahou, ako Autor.

Sat Nov 23 2024
2 ❤️
Mariah's avatar
Mariah

@Kati váš komentár je dobrý! Prinútil ma zamyslieť sa nad niektorými vecami.

Sun Nov 24 2024
1 ❤️
Jude's avatar
Jude

Diamanty sa vyrábajú pod tlakom 💎

Fri Nov 22 2024
2 ❤️
Stan's avatar
Stan

@Jude Schvaľujem túto správu 🙃

Fri Nov 22 2024
0 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Stan Dátum svadby? Naozaj? Myslel som, že si "Date to know" 🙃 Seriózny nápadník? Skladník? 🥞

Fri Nov 22 2024
0 ❤️
Stan's avatar
Stan

@Jude 😂 vydajte zo seba svoje pocity! Stále to nechápeš! Anyhoo, ak by sme sa pustili do tohto vlákna, tak sa to rozbehne ako to druhé a obaja vieme, že ani jeden z nás sa nevzdáva!

Fri Nov 22 2024
1 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Stan Nevzdávam sa, keď mám pravdu 😃 ale ocenil som výmenu názorov. Ľudia si môžu prečítať iné vlákno. Dúfam, že si môžeš prečítať príspevky v tomto vlákne a uvidíš, koľko ľudí trvá na priateľstve a spolužití ako na prvom MIESTE namiesto rande a romantiky ako na prvom mieste s niekým, koho ani nepoznajú.

Fri Nov 22 2024
1 ❤️
Stan's avatar
Stan

@Jude Nemáš pravdu, len si na rade ty, aby si zažil to, čo už zažilo veľké množstvo ľudí a vedia, že je to šialene zlé 🙃 A dúfam, že vidíš, že druhý najvyšší like pri komentároch vyššie je ten, ktorý poukazuje na chybu v tvojom spôsobe.

Sat Nov 23 2024
0 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Stan 2. najvyšší počet lajkov? Nekontroloval som lajky. Hneď som na to prišiel 😛

Sat Nov 23 2024
0 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Stan Zvýšil som lajky na #1 najvyššie a pridal radu - "priateľstvo a spoločenstvo" 😃

Sat Nov 23 2024
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Stan 🙌

Sat Nov 23 2024
0 ❤️
Stan's avatar
Stan

@Jude 😂😂 Musíš si zrušiť účet! Nezáleží na tom, čo robíš, stále sa mýliš, mýliš, mýliš a mýliš!!!

Sat Nov 23 2024
0 ❤️
Stan's avatar
Stan

@Kati 🙂👍🏾

Sat Nov 23 2024
0 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Stan Poznáš PRAVÝ dôvod, prečo sa to stalo, a to preto, že sa DÁTOVALI a ROMANCI a my sme EXKLUZÍVNI a dávame všetky vajcia 🪺 do jedného košíka. NEDALI prednosť spolužitiu a priateľstvu s viacerými ľuďmi, aby posúdili, s kým chodiť a romantizovať. Moja rada: Nevynechajte tento dôležitý krok - priateľstvo a spoločenstvo. Žiadny románik. Žiadna romantická náklonnosť. Žiadna exkluzivita. Len priatelia. Objavte. Zhodnoťte. Rozhodnite sa, či chcete chodiť.

Sat Nov 23 2024
2 ❤️
Jude's avatar
Jude

Chcete mať nižšie uvedené štatistiky na svojej strane.. "Aj keď sa údaje môžu líšiť, výskumy vo všeobecnosti naznačujú 20 - 70 % zníženie pravdepodobnosti rozvodu, keď základom vzťahu je priateľstvo"

Sat Nov 23 2024
2 ❤️
Stan's avatar
Stan

@Jude Nerozumiem tomu, na čo reaguješ?

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Stan's avatar
Stan

@Jude Opäť, štatistiky sú vždy skreslené jedným alebo druhým smerom, nikdy nie sú úplným obrazom!

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Stan ukáž mi svoje štatistiky, ktoré hovoria, že randenie a romantika v štýle tinder/bumble je dobrá. Všetky výskumy dohromady naznačujú 20 až 70 % zníženie pravdepodobnosti rozvodu. Nie je to skreslené. Je to rozsah. Ak uprednostníš priateľstvo a kamarátstvo na prvom mieste, dávaš na svoju stranu minimálne 20 % šancu.

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Stan's avatar
Stan

@Jude Nemám žiadne štatistiky a nejdem hľadať štatistiky, keď mám reálne skúsenosti, aby som vedel, o čom hovorím.

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Stan Presne to som si myslel. Hazardné hry 🎲

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Jude's avatar
Jude

Názov: Čo nás môže naučiť o budúcnosti rozvodov "Z údajov vyplýva, že ak sa zoznámite so svojím partnerom online, je pravdepodobnejšie, že sa do niekoľkých rokov rozvediete. Britská štúdia zistila, že miera rozvodovosti manželov, ktorí sa zoznámili online, je až šesťkrát vyššia v porovnaní s tými, ktorí sa zoznámili prostredníctvom rodiny alebo priateľov..

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Jude's avatar
Jude

...Tieto online manželstvá majú o 12 % vyššiu pravdepodobnosť, že do troch rokov zlyhajú, a o 17 % vyššiu pravdepodobnosť, že do 10 rokov zlyhajú." Podľa tejto štúdie je "najbezpečnejší" spôsob, ako sa s niekým zoznámiť, prostredníctvom priateľov alebo rodiny. Tí, ktorí sa zoznámia prostredníctvom práce, majú tiež vyššiu šancu, že spolu zostanú aj po 10 rokoch."

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Stan's avatar
Stan

@Jude Štatistiky sú vždy naklonené jedným alebo druhým smerom, aby uprednostnili akúkoľvek tému, ale ak trváte na používaní tohto argumentu - Pre aké vekové rozpätie to bolo vypočítané? Na akú demografickú skupinu sa to vzťahuje? Aké sú skúsenosti oboch strán, ktoré sa stretli online? Prečo sa rozišli? Aké boli podmienky, ktoré ich spojili? Štatistiky sú VŽDY skreslené, aby získali výhodu!

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Stan Hovoríš o jednotlivcoch, kamarát. Hovoríme VŠEOBECNE, a to v priemere, čo ukazujú údaje. Nie som tu na to, aby som s tebou diskutoval o konkrétnostiach. Hovoríme o individuálnych personalizovaných konkrétnych skúsenostiach. Hovoríme o MAKRO, nie o MIKRO. Myslím, že nerozumiete, ako fungujú štatistiky.

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Jude's avatar
Jude

Zniete ako títo ľudia, ktorí tvrdia: "Mne sa to nestane, pretože táto konkrétna položka, toto konkrétne to, toto konkrétne to...", keď celkovo ako celok, vo všeobecnosti a v priemere spadáte do štatistík. Preto kombinovaná štatistika hovorí o 20 až 70 % - preto to rozpätie.

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Stan's avatar
Stan

@Jude Väčšina "všeobecných a priemerných" štatistík sa zhromažďuje po preskúmaní jednotlivých trendov a množstva ďalších vecí. Takže pán štatista, daj mi rozpis toho, ako dospeli k 20 - 70 % rozpätiu tým, že mi odpovieš na moje predchádzajúce otázky. Nie je to také jednoduché, však? Nevyťahujte tak rýchlo Štatistiky, keď nemáte úplný obraz o tom, ako k tomu došlo.

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Stan Nie som tu na to, aby som vás vzdelával, ako interpretovať údaje. Študoval som štatistiku, mám inžiniersky titul na jednej z najlepších univerzít v Austrálii. Nepozeráme sa na štatistiku na individuálnom základe. Pozeráme sa na štatistiky v makroch. Ako celok, vo všeobecnosti a v priemere, na základe rozsahu, štatistika obstojí. Ak chcete uskutočniť štúdiu na základe vašich špecifických personalizovaných premenných, potom prosím pokračujte.

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Jude's avatar
Jude

A čo je dôležitejšie, nepredložili ste JEDNU štatistiku alebo štúdiu, ktorá by podporila vaše tvrdenia - t. j. že randenie a romantika bez priateľstva na začiatku je lepšia a zvyšuje šance na úspešné manželstvo.

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Stan's avatar
Stan

Tieto údaje nemôžete interpretovať, pretože ste s nimi neprišli, len ste ich vygumovali a použili ako dôkaz na podporu svojho postoja. Bežíte so štatistikou, ktorá je zovšeobecňujúca & robíte paušálny komentár, že 12 % zlyhá do 5 rokov a 17 % do 10 rokov bez podrobného rozpisu, predtým, ako lekári, anketári alebo "inžinieri" vymyslia štatistiky, musia zhromaždiť informácie, a tieto informácie znamenajú rozhovory s rôznymi ľuďmi, v rôznych situáciách a prostrediach

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Stan's avatar
Stan

@Jude Nemôžeš sa len tak vyhovárať na to, že "ide o MAKRO, nie o MIKRO", mňa zaujímajú MIKRO, ktoré tvoria MAKRO.! Nepotrebujem prezentovať žiadnu štatistiku ani štúdiu, tie nemôžu prekonať živú skúsenosť.

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Stan Nemôžete sa vyhovárať na to, že je MOŽNÉ, že sa do štatistík nedostanete kvôli špecifickým metrikám (mikrosúborom). Nejde o to, čo je možné. Je to o tom, čo je rozumné. Vzhľadom na rozsah štúdií a rozsah v štatistikách je ROZUMNÉ tvrdiť, že spadáte do štatistík. Ľudia budú môcť sami určiť, či ste rozumný, alebo nie... najmä preto, že ste neuviedli vôbec žiadnu štatistiku.

Sun Nov 24 2024
1 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Stan Dôležitejšie je, že iní ti svojimi komentármi ZASE dokázali, že im záleží na prvom mieste na priateľstve a spoločenstve, pretože sa zapájajú do akéhokoľvek randenia a romantiky s niekým, koho ani nepoznajú. Možno je načase, aby si vzal na vedomie, čo hovoria, a zmenil svoje zmýšľanie o kresťanskom "randení" v "zoznamovacej" aplikácii, ktorá v skutočnosti nie je určená na romantiku a zoznamovanie ako Tinder alebo Bumble.

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Stan's avatar
Stan

@Jude ROZUMNÍ ľudia spochybňujú status quo, a nie len prijímajú to, čo sa hovorí/poskytuje ako "fakt". To, že vás podporuje dav, neznamená, že máte pravdu vy alebo dav, buď chcete potvrdenie, alebo chcete, aby vás dav prišiel vyhecovať! Stále vám opakujem, že som žil život, ktorý tak vehementne podporujete svojimi zoznamami a štatistikami, že mi to NEVYHOVUJE, prečo je to ťažké pochopiť?

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Stan V skutočnosti neverím, že si to urobil... pretože som ti musel doslova vysvetliť pojem priateľstvo a zmysel toho, že to robíš týmto spôsobom.

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Stan's avatar
Stan

@Jude Nevysvetlil si mi, čo znamená priateľstvo, snažil si sa potvrdiť, že spôsob "najprv priateľstvo" je najlepší, nesúhlasil som!

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Stan Podľa teba si ľudia robia priateľov po jednom 😂 🪺

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Stan's avatar
Stan

@Jude Pahaha ooh friends, sounds like your department 😂

Mon Nov 25 2024
0 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Stan Áno, som oboznámený s týmto konceptom... na rozdiel od niektorých. 😃

Mon Nov 25 2024
0 ❤️
Stan's avatar
Stan

@Jude Potom sme sa zhodli, že je to váš pruh!

Mon Nov 25 2024
0 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Stan Si stále tu!? Myslel som, že si sa poučil a pokračuješ v nadväzovaní priateľstiev a spolužitia.

Mon Nov 25 2024
0 ❤️
Stan's avatar
Stan

@Jude Nemôžeš ma naučiť lekciu, ktorú sa chcem naučiť, avšak po tomto 🙂 🙂 pozývam ťa, aby si zišiel z okúňa

Mon Nov 25 2024
0 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Stan Každopádne, nič v zlom. Priatelia? 🤙✌️

Mon Nov 25 2024
0 ❤️
Stan's avatar
Stan

@Jude Bez urážky 🙂👍🏾

Mon Nov 25 2024
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Spriateľte sa s mužmi a naopak a spoznajte ľudí, ktorí naozaj sú, potom uvidíte, či chcete, aby to išlo ďalej

Fri Nov 22 2024
5 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Ako kresťan by ste mali randiť len vtedy, ak máte plány na manželstvo, čo dobré môže priniesť randenie bez cieľa alebo zámeru. Len zlomené srdce a premárnený čas. Modli sa za svojho manžela/manželku :)

Fri Nov 22 2024
5 ❤️
Taylor's avatar
Taylor

@Jonah Ideálne nakoniec? Áno. Myslím si, že nebezpečenstvo nosenia "len manželskej" optiky spočíva v tom, že sa vystavujeme nebezpečenstvu odmietnutia prijať, že Boh je schopný priviesť ľudí do našich životov aj na iné účely. Súhlasím, že randenie pre dočasnú skúsenosť vášne je nebezpečné, ale "len manželstvo" má potenciál byť úplne iným extrémom a môže byť dosť odcudzujúce pre ľudí, o ktorých sme povolaní sa starať.

Fri Nov 22 2024
3 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Taylor, chápem, čo máš na mysli :) Len upozorňujem každého človeka, ktorý hľadá niekoho v akejkoľvek intímnej polohe, ako je randenie, že sa zdá byť zrejmé, že cieľ manželstva, či už silný alebo slabý, by mal byť prítomný. Ak to tam nie je, váš zoznamovací život sa zdá byť skôr pre potešenie. Myslím, že mať zmysel a konečný cieľ je dôležité. Ak niekoho stretneme a môže to byť niekto, koho Pán vloží do nášho života, zdá sa, že s modlitbou a napredovaním je to dobré.

Fri Nov 22 2024
0 ❤️
Taylor's avatar
Taylor

@Jonah Súhlasím! Pokiaľ sme ochotní zmieriť sa so skutočnosťou, že Boh je dokonale schopný presmerovať naše plány na iný účel. Myslím, že dobrým konečným cieľom je tu nájsť Božiu vôľu. Chce Boh, aby som sa oženil? Alebo sú tu niektorí z nás preto, aby sme na tejto ceste naplnili nejaký iný účel?

Fri Nov 22 2024
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Taylor amen. Určite súhlasím!!

Fri Nov 22 2024
0 ❤️
Michelle's avatar
Michelle

@Taylor Súhlasím s tým. Myslím si, že je veľmi dôležité zapájať sa do kresťanských skupín pre nezadaných, takto môžeme mať spoločenstvo s inými nezadanými bez nátlaku.

Sat Nov 23 2024
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Taylor Áno, v takej miere, ako je to možné, je dobré byť jednoduchý o tom. Myslím, že srdcia nastavené viac na "čo Boh chce z môjho malého života tu", uľahčuje nechať intenzitu/nutnosť ísť. Môžeme dôverovať Pánovi, že nás vo svojej múdrosti zosobáši s niekým, o kom vie, že spolu ako jednotka budú takí, ako to on zamýšľa, aby oslávili Otca. Môžeme mu tiež dôverovať, že nás ponechá slobodných, aby sme sa mu páčili. Stačí, ak zosúladíme svoje srdce s Jeho srdcom a budeme prosiť, aby sa stala Jeho vôľa 🙂

Sat Nov 23 2024
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Naozaj som to mohol skrátiť na - Boh vie, ako z nás najlepšie vyťažiť maximum!

Sat Nov 23 2024
0 ❤️
Mauranda's avatar
Mauranda

@Jonah Nie som si istý touto filozofiou... ako kresťania máme tendenciu predpokladať, že ak nám vzťah nevyšiel, stali sme sa horšími, čo ak Boh použije toto zlomené srdce na náš rast alebo nám pomôže slúžiť iným. Takisto táto myšlienka môže niektorých z nás držať vo vzťahoch pod červenou vlajkou, pretože si nechceme myslieť, že sme premárnili všetok ten čas, alebo vyzerať, akoby sme zlyhali...

Fri Nov 22 2024
0 ❤️
Godson's avatar
Godson

@Mauranda Si na mieste 💯

Fri Nov 22 2024
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Mauranda Moje vyhlásenie nebolo proti rastu, ktorý Boh môže použiť zo vzťahu, ktorý nevyšiel!:) Bola som proti randeniu len preto, aby som jednoducho randila, a varovala som. Hovorila som, že ak sa pozeráte na rande, pričom hlavným cieľom je Kristus, malo by to byť rande len vtedy, ak existuje možnosť manželstva.

Fri Nov 22 2024
0 ❤️
Mauranda's avatar
Mauranda

@Jonah dosť fér - teraz som ťa pochopil!

Fri Nov 22 2024
1 ❤️
Steven's avatar
Steven

Súhlasím s tým, ale je tiež dobré spoznávať nových ľudí a mať otvorenú myseľ. To sa mi páči na tom, že sa tu môžete rozprávať a možno sa niečo vyvinie.

Fri Nov 22 2024
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Nepovedal by som, že je to intenzívne, skôr by to bolo zámerné. Ako by sme mali byť všetci 🙂 Tlak sa väčšinou vyskytuje vtedy, ak nemáte na začiatku jasné zámery. Raz mi to pripomína - Pre nesprávneho človeka budete príliš... pre správneho človeka budete všetko a ešte viac. ❤️

Fri Nov 22 2024
1 ❤️
Rob's avatar
Rob

Cirkev stavia manželstvo na piedestál - v dôsledku toho sa slobodní cítia menejcenní/neviditeľní/vynechaní. Najmä ak niekto túži po rodine alebo dlho čaká. Čo sa týka randenia, malo by sa oň usilovať len vtedy, ak obe strany vidia manželstvo ako možnosť. Je však vhodnejšie, ak sa spojenie vytvorí organicky a priateľstvo rozkvitne do randenia a manželstva. Priatelia sú ľudia, s ktorými radi trávime čas, majú spoločné záujmy a hodnoty - tie by mal mať určite aj manželský partner.

Thu Nov 21 2024
8 ❤️
Rob's avatar
Rob

Takže áno, vyvíjame na seba príliš veľký tlak (ako aj tlak zvonku - či už skutočný alebo domnelý) a mnohí kresťania sa ponáhľajú do manželstva.

Thu Nov 21 2024
1 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Som staromódny.. alebo normálno-módny.. prirodzený spôsob, ako chcieť byť s niekým, koho stretnete v priebehu svojho života, jednoducho prirodzene. A potom s ním chcieť stráviť celý život, pretože ste sa do neho zaľúbili... to sa tu jednoducho nedá zopakovať. Takže si myslím, že do istej miery musíte prijať ten tlak a byť v tomto smere realistickí.. akokoľvek je to neprirodzené.

Thu Nov 21 2024
1 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Kati Ak sa najprv spriatelíte a potom vás chlap prekvapí a odhalí vám svoje city a pozve vás, aby ste to posunuli ďalej, je to organické a prirodzené, nie? Ak použijeme tvoje slovo, nie je to "romantické"?

Sat Nov 23 2024
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Jude Áno, je to tak 🙂 Myslím, že keďže ide o zoznamku, každý to má prirodzene v hlave.. čo prináša zaujatosť, keď tu hľadá lásku. Ja osobne som tu v tejto fáze len preto, aby som sa tu poflakoval :)

Sat Nov 23 2024
0 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Kati Myslím, že sa snažím povedať, že FRIENDSHIP uľahčuje romantiku (tvoje "obľúbené" slovo 🙃) prirodzeným a organickým spôsobom v neskoršej fáze.

Sat Nov 23 2024
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Jude Áno, súhlasím. Milujem romantiku.. V pravom slova zmysle. Keď si niekto získa vaše srdce, myslím, že je to dané od Boha. My sme si tak získali Jeho srdce, že dal svoj život a intenzívne trpel, žije s túžbou po nás ako po svojej neveste. Túto božskú romantiku do nás zasadil On, keď sme sa zrodili z Neho... takže áno, milujem ju. On ju stvoril, to, čo stvoril, je krásne a trvá to :)

Sat Nov 23 2024
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Áno.

Thu Nov 21 2024
4 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Odstránený obsah

Thu Nov 21 2024
6 ❤️
Andrew N's avatar
Andrew N

Dobre to povedal @Jacob !!! 👍👍👍

Thu Nov 21 2024
0 ❤️