Powrót do SALT Social
posters avatar
David
Tue Jan 14 2025

Raz zapisane zawsze zapisane?

Czy chrześcijanin może utracić zbawienie? Takie ważne pytanie z wieloma różnymi poglądami, jakie jest twoje? Pamiętaj, aby traktować wszystkich z szacunkiem 🙂

9 Polubień
124 Komentarze
Melissa's avatar
Melissa

Tak, ponieważ jest to wybór. Bóg nie zmusza cię do kochania Go. Jeśli zdecydujesz się odejść od Ducha Świętego, ponownie ukrzyżujesz Jezusa. Nie rozumiem, jak ktokolwiek może odejść po zakosztowaniu Bożej dobroci. Ale jeśli taka osoba to zrobi, tracisz życie wieczne, za które Jezus umarł. To jest wybór. Pokutuję z powodu Jego Miłości do mnie, a nie odwrotnie.

Tue Jan 28 2025
0 ❤️
Melissa's avatar
Melissa

@Melissa To jedyny sposób, w jaki możesz stracić zbawienie. Jeśli zdecydujesz się nie podążać już za Jezusem. Poza tym nic nie może oddzielić cię od miłości Boga. Raz zbawiony, zawsze zbawiony, chyba że zdecydujesz inaczej

Tue Jan 28 2025
0 ❤️
Taro's avatar
Taro

Chrzest cię nie zbawia, Chrystus zbawia. Obiecuję ci, że gdybyś mógł stracić swoje zbawienie, zrobiłbyś wszystko, co w twojej mocy, aby to zrobić. Tutaj właśnie wkracza Chrystus. Inną odpowiedzią, którą często widzę u moich zreformowanych braci i sióstr, jest: "... Więc nie byłeś zbawiony na pierwszym miejscu". Teraz chcę wiedzieć, KIM jesteś, aby wydawać taki osąd. Twoje uczynki nie mogą cię zbawić, ani nie mogą utracić twojego zbawienia, to jest Niesamowita Łaska.

Tue Jan 28 2025
1 ❤️
Kaitlyn's avatar
Kaitlyn

Wyrażenie "utrata zbawienia" zawsze wywołuje u mnie myśl, że mógłbym zrobić coś tak okropnego, że "straciłbym zbawienie" Nie sądzę, by była to prawda. Jezus umarł za nasze grzechy i powiedziano nam, że "nic nie może nas odłączyć od miłości Boga" Wierzę jednak, że możemy zdecydować się odejść od Boga i wyrzec się Go. Czy to naprawdę oznacza "utratę" zbawienia? On zawsze nas wybierze, to kwestia tego, czy zawsze zdecydujemy się przyjąć Jego przebaczenie i zbawienie.

Tue Jan 28 2025
0 ❤️
Scott's avatar
Scott

Mam siostrę, która została zbawiona i ochrzczona, ale teraz zapiera się Chrystusa i podąża za agnostycyzmem, cokolwiek to jest. Wierzę, że przeżywa trudny czas i jest zbawiona z powodu rzeczy, które czytałem i słyszałem. Chcę wierzyć, że Jezus ją kocha, rozumie i dokładnie wie, co robi. Ja też kilka razy straciłem wiarę. To dość szalone. Modlę się za wszystkich w imieniu Jezusa!

Mon Jan 27 2025
1 ❤️
Dave's avatar
Dave

To najstraszniejsza rzecz, jaką kiedykolwiek powiedział Jezus 😟 Mateusza 7:21-23 Nowa wersja Króla Jakuba 21 "Nie każdy, kto mówi do Mnie:" Panie, Panie ", wejdzie do królestwa niebieskiego, ale ten, kto spełnia wolę Mojego Ojca w niebie. 22 Wielu powie Mi w owym dniu: "Panie, Panie, czyż nie prorokowaliśmy w Twoim imieniu, nie wypędzaliśmy demonów w Twoim imieniu i nie czyniliśmy wielu cudów w Twoim imieniu?" 23 I wtedy oświadczę im: "Nigdy was nie znałem; odejdźcie ode Mnie, wy, którzy praktykujecie bezprawie!

Mon Jan 27 2025
5 ❤️
Lydia's avatar
Lydia

Odnosi się to do ludzi, którzy NIGDY NIE ZNALI Jezusa. Oznacza to, że gdybyś kiedykolwiek znał Jezusa, powitałby cię z otwartymi ramionami

Mon Jan 27 2025
1 ❤️
Taro's avatar
Taro

Nieprawda. To jest jak odpowiedź na pytanie retoryczne. Ma to na celu pokazanie, że ludzie myślący o swoich uczynkach w imię Chrystusa [ale ostatecznie samolubni] mogą "kupić" zbawienie.

Tue Jan 28 2025
0 ❤️
Sally's avatar
Sally

Mateusza 7:21 Również Jana 14:15-31 Żyj Alice pokuty !!!

Sun Jan 26 2025
1 ❤️
Evelyn's avatar
Evelyn

To jest interesujące pytanie. Chociaż nie możemy stracić naszego zbawienia jako narodzeni na nowo chrześcijanie ... Biblia mówi o błądzeniu od wiary ... zasadniczo odstępstwie, zatwardziałości naszych serc, aby stać się bardziej podobnymi do świata, a mniej do Jezusa ... mam nadzieję, że to pomoże i dziękuję za opublikowanie Davida.

Sun Jan 26 2025
2 ❤️
Bruno's avatar
Bruno

Zbawienie nie jest nam dane. To, co otrzymaliśmy, to możliwość pokuty i zmiany naszego umysłu i zachowania. Do końca musimy ciężko pracować, aby żyć zgodnie z przykazaniami Bożymi, podążając za przykładem Jezusa, który nigdy nie zgrzeszył. Ponieważ grzech jest przekroczeniem prawa, jak napisał Jan. 4. Każdy, kto zwykle grzeszy, żyje również w buncie przeciwko Prawu, ponieważ grzech jest przekroczeniem Prawa. (1 Jana, 3)

Sat Jan 25 2025
0 ❤️
Kelly's avatar
Kelly

@Bruno Rzeczywiście. Jednak uczynki, które wykonujemy, są pokazem * naszego zbawienia *, a nie pracą * dla * naszego zbawienia. Jezus zrobił wszystko, co trzeba, na krzyżu, kiedy powiedział, że to się skończyło. Nie oznacza to również, że jesteśmy teraz doskonali, nadal czasami grzeszymy. Żyjemy pod Jego łaską, ale nie powinniśmy się nią afiszować (Rz 6:1-2; 1 J 2:1)

Sat Jan 25 2025
1 ❤️
Bruno's avatar
Bruno

@Kelly W rzeczywistości nasze uczynki nie dają nam zbawienia... więc jedyne, co nam pozostaje, to uczynki Boga... czyli wypełnianie Jego przykazań. " Na tym bowiem polega miłość Boga, że przestrzegamy Jego przykazań, a przykazania Jego nie są uciążliwe" 1 Jana 5:3

Tue Jan 28 2025
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Tak. Zostałem wychowany jako chrześcijanin i przyjąłem zbawienie w młodym wieku, ale kiedy skończyłem 18 lat, przeszedłem na sikhizm. Po 5 latach Bóg przemówił do mojego serca, nie słyszalnie, ale przesłanie było jasne: "Widzę, że chcesz iść za mną, ale Jezus jest jedyną drogą" Wróciłem więc do Chrystusa i nie oglądałem się za siebie. Zdecydowanie byłem zbawiony, zanim porzuciłem Chrystusa dla sikhizmu. Nie wycofałem się, ale słusznie myślałem, że sikhizm jest lepszy. Bóg powiedział, że nie i wróciłem do Chrystusa. Dał mi kolejną szansę.

Sat Jan 25 2025
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Tak, raz zbawiony zawsze zbawiony. Chyba że ty/oni aktywnie zrezygnujecie ze swojego zbawienia. Ale wtedy pytanie naprawdę brzmi: Czy byli zbawieni na początku. Na przykład przypowieść o siewcy.

Fri Jan 24 2025
1 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Nie, nie możesz stracić swojego zbawienia. Praca nad jego utrzymaniem jest tym samym, co praca nad zapracowaniem na nie. Musimy przestać polegać na sobie, aby zasłużyć na miejsce w niebie. Mam wrażenie, że w ten sposób zasiewasz ziarno wątpliwości w umysłach chrześcijan.

Fri Jan 24 2025
3 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Alethia Wierzę, że pracujemy synergicznie z Bogiem dla naszego zbawienia nie z powodu czegokolwiek zasłużonego z naszej strony, ale dlatego, że Bóg postanowił stworzyć dla nas sposób, aby nauczyć się posłuszeństwa wobec Niego, zamiast być zmuszanym do tego, ponieważ niektórzy z nas zostali zaprogramowani, aby wierzyć.

Sat Jan 25 2025
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Matthias mamy być posłuszni Chrystusowi, ale nie po to, by zasłużyć na zbawienie. Wierzę, że jeśli wierzący działają w nieposłuszeństwie, to będą nieszczęśliwi. Jeśli nie, to pojawia się pytanie, czy są zbawieni na początku. Saul w ST jest przykładem kogoś, kto działał w nieposłuszeństwie Bogu pod koniec swojego życia i dlatego Bóg sprowadził go do domu

Sat Jan 25 2025
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Alethia W pełni zgadzam się, że nie zasługujemy na zbawienie, ale Bóg w swojej mądrości postanowił powierzyć nam pracę. To, że przyjmujemy Chrystusa i wykonujemy pracę, którą On dla nas ma, nie jest powodem do chluby. Adam miał pracę do wykonania w doskonałości ogrodu przed upadkiem. Przyjmujemy Boży dar zbawienia i otrzymujemy dobrą pracę do wykonania, ale nie zasługujemy na zbawienie, ale jest to część procesu zbawienia, często określanego jako uświęcenie w teologii protestanckiej.

Sat Jan 25 2025
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Mateusza 24:13 "Lecz ten, kto wytrwa do końca, będzie zbawiony"

Thu Jan 23 2025
2 ❤️
Sundeeya's avatar
Sundeeya

Wytrwałość świętych

Thu Jan 23 2025
1 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Prosta odpowiedź: tak, ale nie. Mylące, prawda? Właśnie dlatego musimy czytać słowo Boże. Usunięcie domysłów to nasza indywidualna odpowiedzialność. Jezus był z Ojcem od samego początku. Przyszedł, aby podtrzymać prawo (10 przykazań) w Nowym Testamencie. Ale także, aby zakończyć i dopełnić naszą umowę z Bogiem. Więc tak, jesteśmy zbawieni przez łaskę / wiarę / uznanie drogocenną krwią Chrystusa. Sami się potępiamy, ale Chrystus przyszedł, aby nas skazać i wskazać nam drogę!

Thu Jan 23 2025
2 ❤️
Ask's avatar
Ask

Dość przerażające jest czytanie większości tych komentarzy. Gorąco polecam lekcje uczniostwa, systematyczną teologię i komentarz werset po wersecie z kontekstem. Zbawienie ze Starego Testamentu i Nowego Testamentu to nie to samo itd. Chwytanie losowych wersetów z różnych obszarów Pisma Świętego bez całości tego przesłania i wszystkiego odrywa się od kontekstu i rzeczywistego znaczenia. Nikt nie upada, nie grzeszy ani nie popełnia błędów po ponownych narodzinach na ziemi.

Thu Jan 23 2025
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Wj 32:33 Bóg sam mówi, że jeśli ktoś zgrzeszy, wymaże jego imię z księgi życia.... Mojżesz modli się i błaga za lud, ponieważ zrobili złotego cielca wbrew prawom Bożym. Raz zbawiony nie zawsze jest zbawiony, jeśli upadniesz ... musisz żałować za swoje grzechy ... Myślę, że wewnętrzna duma i publiczny wizerunek sprawiają, że ludzie unikają ponownego poświęcenia swojego życia Panu... C'mon, kogo to obchodzi? Idź na ten ołtarz, wezwij do pokuty i zmień swoje postępowanie.

Wed Jan 22 2025
3 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Milkah Amen. Wyjaśnię jednak, że nie żyjemy w niepewności co do naszego zbawienia. Nie "tracimy" go również, gdy grzeszymy, na przykład gubiąc klucze lub portfel. Mam wrażenie, że zbyt dużą różnicę kładzie się na zbawienie i uświęcenie. Zbawienie jest natychmiastowe i możemy mieć zaufanie do Chrystusa, a jednocześnie jest procesem trwającym całe życie. Uświęcenie nie jest oddzielone od zbawienia, ale raczej jest jego częścią.

Sat Jan 25 2025
1 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Prawdziwego zbawienia nie można utracić.

Wed Jan 22 2025
3 ❤️
Yvette's avatar
Yvette

To takie smutne, jak chrześcijanie są źle nauczani! Zapytaj świętego ducha, który wyjaśni, że Bóg chce, abyśmy Mu służyli w duchu i prawdzie! (Nie tak czy inaczej) żyjąc tak, jak chcemy, bez żadnych zmian!

Wed Jan 22 2025
4 ❤️
Evelyn's avatar
Evelyn

@Yvette To prawda Yvette. Dzięki za post. Doceniam twoje spostrzeżenia. Niech Pan cię błogosławi.

Sat Jan 25 2025
0 ❤️
Afon's avatar
Afon

Tak, możesz przegrać, jeśli zaczniesz grzeszyć i nie odpokutujesz, tak jak Lucyfer był w niebie, a Bóg wyrzucił go, gdy zgrzeszył

Wed Jan 22 2025
3 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Raz zbawiony zawsze zbawiony - tak! W tym sensie, że kiedy ktoś zostaje PRAWDZIWIE zbawiony, przyjmuje Chrystusa, zostaje przemieniony i nigdy nie odstępuje od wiary.

Tue Jan 21 2025
4 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Jeśli odejdą lub nigdy nie zmienią się na podobieństwo Chrystusa, nigdy nie byli zbawieni.

Tue Jan 21 2025
5 ❤️
James's avatar
James

Coraz bardziej przekonuję się, że możemy "utracić" nasze zbawienie, w tym sensie, że mamy wolność odejścia od Chrystusa po tym, jak naprawdę Go spotkaliśmy. Wierzę w wytrwałość niezwyciężonego serca Chrystusa dla nas, ale bylibyśmy zwykłymi marionetkami i automatami, gdybyśmy po wejściu w związek nie mieli już możliwości opuszczenia go. Wciąż dojrzewam do tego sposobu rozumowania, ale Bóg stworzył nas z wielką, pyszną wolną wolą, która może (głupio) Go odrzucić.

Tue Jan 21 2025
4 ❤️
James's avatar
James

Dlaczego ludzie robią fałszywą równoważność "wyboru" Jezusa (a co za tym idzie opuszczenia Jezusa), aby zasłużyć na nasze zbawienie, wydaje mi się po prostu śmieszne. Jeśli toniemy w Oceanie Spokojnym i decydujemy się chwycić tratwę ratunkową, czy zasługujemy na ten akt? Oczywiście, że nie.

Tue Jan 21 2025
3 ❤️
Benjamin's avatar
Benjamin

@James dobrze powiedział James. Nasze zbawienie nie zależy od nas, ale od Bożego wyboru. Jeśli mój ziemski syn odwróciłby się ode mnie i nigdy się do mnie nie odezwał, to czy przestałby być moim synem? Ten arminiański pogląd na zbawienie neguje tę przypowieść i dziesiątki pism świętych oraz osłabia kompletność dokonań Chrystusa.

Wed Jan 22 2025
0 ❤️
Yvette's avatar
Yvette

nie ma nic, co możemy zrobić, aby zasłużyć na zbawienie! Bóg waży znaczenie serca, wszystko, co możemy zrobić, to próbować podążać za Jego słowem, dopóki nie umrzemy lub nie przyjdzie po nas. On patrzy na wysiłek !!!

Wed Jan 22 2025
1 ❤️
Yvette's avatar
Yvette

@Benjamin to nie zmieni twojej miłości do niego, ale zmieni miłość, jaką on ma do ciebie, ponieważ oddali się od ciebie do punktu, w którym cię nie zna!

Wed Jan 22 2025
1 ❤️
Matt's avatar
Matt

wysiłek @Yvette naprawdę nie ma z tym nic wspólnego. Paweł wyjaśnił to wyraźnie w Liście do Galacjan. Chodzi o to, co uczynił na krzyżu, zbawienie jest darmowym darem danym nam, którzy wierzymy.

Thu Jan 23 2025
0 ❤️
Yvette's avatar
Yvette

@Matt tak Matt to wysiłek by wierzyć! Jezus umarł za ciebie i za mnie, ale jeśli naprawdę wierzymy, to podejmujemy jakiś wysiłek, kiedy wierzysz, rodzi to wiarę, a potem robisz, robienie czegoś jest wysiłkiem, prawda?

Thu Jan 23 2025
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

szatan nie może wyrwać nas z ręki Ojca, ale możemy odejść. Sam tak kiedyś zrobiłem. Bóg ścigał mnie przez ponad 5 lat, zanim wróciłem, ale nigdy mnie nie zmusił.

Sat Jan 25 2025
0 ❤️
Tyson's avatar
Tyson

Tak, chrześcijanin może utracić zbawienie. Jeśli twierdzisz inaczej, to zasadniczo mówisz, że nie mamy wolnej woli. Człowiek może zdecydować się odejść od Boga, ale to jest sposób na "utratę" zbawienia. Nikt na świecie przed reformacją protestancką nie powiedziałby, że nie możesz stracić swojego zbawienia.

Tue Jan 21 2025
4 ❤️
Benjamin's avatar
Benjamin

@Tyson niestety twoje wnioski są filozoficzne i nie są biblijne. Czy wróciłeś do TARDIS i odkryłeś, że "nikt na świecie tak nie myślał"?

Tue Jan 21 2025
2 ❤️
Charles's avatar
Charles

@Benjamin nauczanie, że można utracić zbawienie, jest rzeczywiście biblijne. Jak Paweł mówi do judaizujących chrześcijan: Jesteście odłączeni od Chrystusa, wy, którzy chcielibyście być usprawiedliwieni przez prawo; odpadliście od łaski. - Galacjan 5:4 W jaki sposób chrześcijanin odpada od łaski, jeśli nigdy jej nie miał? Z Pisma Świętego jasno wynika, że zbawienie można utracić.

Fri Jan 24 2025
3 ❤️
Tyson's avatar
Tyson

@Benjamin jeśli mówisz, że nie możesz utracić zbawienia to mówisz, że nie masz wolnej woli. Możesz odrzucić dar. A twierdzenie, że moje poglądy nie są "biblijne" jest wyłącznie twoją opinią. Ponownie, żaden kościół nigdy nie nauczał, że nie możesz stracić swojego zbawienia. Nie potrzebuję wehikułu czasu, dosłownie mamy pisma na ten temat. Pogląd "raz zbawiony zawsze zbawiony" nie był wyznawany przez żaden kościół aż do XVI wieku.

Mon Jan 27 2025
1 ❤️
Benjamin's avatar
Benjamin

To smutne, że wielu chrześcijan żyje na krawędzi niezrozumienia zakończenia dzieła Chrystusa i wybiera zbawienie przez uczynki w stylu świadków Jehowy z powodu niezrozumienia Pisma Świętego. Będą tacy, którzy nigdy nie byli wierzącymi, jak Judasz, ale mają pozory bycia chrześcijanami. Ale to zupełnie coś innego niż zbawienie przez uczynki lub strach przed popełnieniem niewybaczalnego grzechu!

Tue Jan 21 2025
2 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Benjamin @Benjamin Jeśli zamierzasz sprowadzić tutaj ŚJ, to pozwól mi powiedzieć, że po latach studiowania Biblii i teologii moje stanowisko jest bardzo podobne do prawosławia. Podczas gdy moja teologia pozostaje mocno w ramach niereformowanego protestanckiego ewangelikalizmu, jest to jeden z tych obszarów, które mają rację. Nie zgadzam się jedynie z tym, że wierzą oni, iż nie można wiedzieć, że jest się zbawionym. Wierzę, że możemy być pewni naszego zbawienia i dziękować za nie Bogu każdego dnia.

Sat Jan 25 2025
0 ❤️
Benjamin's avatar
Benjamin

Galacjan 5:1 mówi o tym, jak możemy przestać żyć w łasce Bożej. Odpadnięcie nie oznacza utraty zbawienia. Nie jest możliwe "ponowne narodzenie się". Dzięki niebiosom!

Tue Jan 21 2025
2 ❤️
Lee's avatar
Lee

@Benjamin czy możesz wyjaśnić List Jakuba 2:14-26 Tak więc i wiara sama w sobie, jeśli nie ma uczynków, jest martwa. Założyłem, że oznacza to, że możesz zostać zbawiony, jednak jeśli nie zmienisz swojego życia / uczynków, aby stać się lepszą osobą. Nie jesteś w pełni zaangażowany w bycie zbawionym. To są założenia, nie jestem ekspertem, chciałbym usłyszeć twój pogląd.

Tue Jan 21 2025
2 ❤️
Matt's avatar
Matt

@Lee zbawienie nie polega na zaangażowaniu i poświęceniu, tylko na wierze dzięki łasce przelanej krwi Chrystusa na krzyżu

Wed Jan 22 2025
2 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Uczynki są dowodem twojego głoszenia wiary. Z powodu Ducha Świętego w twoim życiu "wykonujesz" uczynki, nie z przymusu, ale z powodu docenienia ofiary Jezusa i Ducha Świętego działającego w twoim życiu. I odnowienie twojego umysłu.

Fri Jan 24 2025
0 ❤️
Matt's avatar
Matt

Jeśli jesteśmy w stanie utracić nasze zbawienie, jaki jest sens łaski? Czy krew Jezusa jest ograniczona? Czy jest warunkowa? Jeśli jesteśmy w stanie sami się zbawić i/lub utrzymać zbawienie, to dlaczego Jezus w ogóle umarł?

Tue Jan 21 2025
4 ❤️
Matt's avatar
Matt

Jana 10:28 "Daję im życie wieczne i nigdy nie zginą, i nikt nie wyrwie ich z mojej ręki" Rzymian 11:29 "Bo dary i powołania Boże są nieodwołalne" Rzymian 8:38-39 "Jestem bowiem pewien, że ani śmierć, ani życie, ani aniołowie, ani władcy, ani rzeczy teraźniejsze, ani przyszłe, ani moce, ani wysokość, ani głębokość, ani cokolwiek innego w całym stworzeniu nie zdoła nas odłączyć od miłości Boga w Chrystusie Jezusie, Panu naszym."

Tue Jan 21 2025
3 ❤️
Gourab's avatar
Gourab

@Matt Grace i wszystkie powyższe wersety biblijne, o których wspomniałeś, mają zastosowanie tylko wtedy, gdy bierzemy swój krzyż i codziennie podążamy za Jezusem. Żadna dzisiejsza modlitwa nie wystarczy na jutro. Dlatego modlimy się "Chleba naszego powszedniego daj nam dzisiaj 🍞", a nie "chleba naszego jutrzejszego daj nam". Dlatego w Biblii nieustannie mówi się o codziennym czuwaniu (Mat. 25:13, Mat. 24:42, Obj. 3:16) Dlatego musimy codziennie modlić się i prosić o przebaczenie za nasze grzechy.

Tue Jan 21 2025
1 ❤️
Matt's avatar
Matt

@Gourab dobrze jest modlić się codziennie, ale nie wierzę, że od tego zależy twoje zbawienie.

Tue Jan 21 2025
2 ❤️
Yvette's avatar
Yvette

@Matt @ freely@

Wed Jan 22 2025
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Gourab Zgadzam się, ale to nie jest "Ups! Zapomniałem się dzisiaj pomodlić. Dzięki Bogu, że nie zginąłem w wypadku samochodowym, bo nie zablokowałem dziś mojego zbawienia"

Sat Jan 25 2025
0 ❤️
Yvette's avatar
Yvette

@Matt Gace to znaczy, że chciał mnie uwolnić, nikt mu nie kazał wybierać, wybrał, bo ma do tego prawo!

Wed Jan 22 2025
1 ❤️
Jackson's avatar
Jackson

Biblia ostrzega chrześcijan, że mogą "wypaść z łaski" (Gal. 5:1-5), zostać "odcięci" od zbawienia (Rzym. 11:18-22), a ich imiona mogą zostać usunięte z Barankowej Księgi Życia (Obj. 22:19) poprzez popełnianie pewnych grzechów i nie żałowanie za nie (por. Ef. 5:3-5; 1Kor. 6:9; Gal. 5:19, Obj. 21:6-8).

Mon Jan 20 2025
4 ❤️
Jackson's avatar
Jackson

To nie może być bardziej jasne niż to

Mon Jan 20 2025
1 ❤️
Jackson's avatar
Jackson

To naprawdę bardzo proste. Biblia ostrzega chrześcijan, że mogą "wypaść z łaski" (Gal. 5:1-5), zostać "odcięci" od zbawienia (Rzym. 11:18-22), a ich imiona mogą zostać usunięte z Barankowej Księgi Życia (Obj. 22:19) poprzez popełnianie pewnych grzechów i nie żałowanie za nie (por. Ef. 5:3-5; 1Kor. 6:9; Gal. 5:19, Obj. 21:6-8).

Mon Jan 20 2025
0 ❤️
Axel's avatar
Axel

Będzie lepiej, jeśli nie przestaniesz wierzyć

Mon Jan 20 2025
1 ❤️
Jay's avatar
Jay

Nie wiem, ale powiem, że nie możesz zbudować niczego na śmieciach lub słabym fundamencie

Mon Jan 20 2025
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

tak, to prawda

Mon Jan 20 2025
0 ❤️
Rachel's avatar
Rachel

Myślę, że tak ogromny temat wymaga szczegółowego przestudiowania całego Słowa Bożego. Na szczęście są ludzie, którzy wykonali za nas ciężką pracę. Mogę Ci polecić książkę Doktryny biblijne Wayne'a Grudema, która jest skróconą wersją jego Teologii systematycznej. Jest bardziej czytelna niż myślisz i jest przydatna dla nas w naszym studiowaniu Biblii. Bez kompleksowego studium moglibyśmy uwierzyć w dowolny argument, który nam odpowiada, a nawet pomyśleć, że Słowo Boże może być sprzeczne (a tak nie jest)

Mon Jan 20 2025
3 ❤️
Rachel's avatar
Rachel

@Rachel przepraszam za literówkę na końcu - może być sprzeczne (co nie jest)

Mon Jan 20 2025
1 ❤️
Evelyn's avatar
Evelyn

@Rachel Witaj Rachel, zgadzam się z twoimi pomocnymi komentarzami. Niech cię Bóg błogosławi.

Sat Jan 25 2025
0 ❤️
Sylvanus's avatar
Sylvanus

Czy Judasz był kiedykolwiek zbawiony? Czy Judasz kiedykolwiek utracił swoje zbawienie? Czy chrześcijanin może wyrzec się Chrystusa i zostać satanistą?

Mon Jan 20 2025
2 ❤️
Angel's avatar
Angel

Mogę pisać cały dzień na ten długo dyskutowany temat, ale powiem tylko, że to nie jest Pismo Święte i istnieje wiele pism, które dowodzą, że to słowo jest fałszywe. Mogę tylko powiedzieć, że studiuj, aby okazać się uznanym przed Bogiem, było wiele manipulacji słowem Bożym, ponieważ ludzie pragną, aby słowo Boże uspokoiło ich grzech. Kto wytrwa do końca, ten sam będzie zbawiony (Mat. 24:13).

Sun Jan 19 2025
2 ❤️
Yvette's avatar
Yvette

Nigdy Cię nie znałem 21 "Nie każdy, kto mi mówi: 'Panie, Panie', wejdzie do królestwa niebieskiego, lecz ten, kto spełnia wolę mojego Ojca, który jest w niebie. 22 W owym dniu wielu mi powie: "Panie, Panie, czyż nie prorokowaliśmy w Twoim imieniu i nie wypędzaliśmy demonów w Twoim imieniu, i nie dokonywaliśmy wielu potężnych dzieł w Twoim imieniu?" 23 I wtedy im powiem: "Nigdy was nie znałem; odejdźcie ode mnie, wy, którzy czynicie bezprawie" Nie bierzmy więc zbawienia za pewnik

Sun Jan 19 2025
3 ❤️
Jackson's avatar
Jackson

@Yvette masz całkowitą rację. Jeśli Jezus mówi, że nie wie, kim jesteś, oznacza to, że nie jesteś zbawiony. Tak, możesz stracić swoje zbawienie. Podobnie jak dziewice z historią o latarniach. Utrzymanie oleju, namaszczenie jest niezbędne. Nikt nie może dać nikomu innemu swojego oleju, musisz zasłużyć na swój i utrzymywać go. W przeciwnym razie nie uda ci się. Zaprzeczy ci, ponieważ zaparłeś się Go, nie wejdziesz do królestwa niebieskiego.

Mon Jan 20 2025
2 ❤️
Yvette's avatar
Yvette

Bardzo się cieszę, że jako chrześcijanie możemy prowadzić takie dyskusje, ponieważ musimy wiedzieć, że jesteśmy zbawieni dzięki Jego łasce, ponieważ On nas kocha, nawet gdy jesteśmy nieposłuszni, czeka, aż się dostosujemy, ale jeśli tego nie zrobimy, to tego nie zrobimy! Jego miłość się nie zmienia, ale tak mówi Mateusz 7: 21-23:

Sun Jan 19 2025
1 ❤️
Rory's avatar
Rory

Cokolwiek Bóg rozpoczął, doprowadzi do końca... 1 Piotra Jestem kimś, kto przez jakiś czas się ślizgał. Bóg był zdeterminowany, aby kontynuować tę pracę!

Sat Jan 18 2025
2 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Nie możesz stracić swojego zbawienia. Jezus obiecał, że nas zachowa i nigdy nie zawiedzie.

Sat Jan 18 2025
3 ❤️
Yvette's avatar
Yvette

@Gustavo jego wierność nie jest kwestią, nigdy nie zawodzi, obiecał nas zatrzymać, ale my też mamy coś do zrobienia! Pozostań pod schronieniem Najwyższego, jeśli odejdziemy, On nas do tego nie zmusza, cierpliwie czeka, aż wrócimy!

Sun Jan 19 2025
0 ❤️
Tonya's avatar
Tonya

Jeśli ktoś jest zbawiony przez Jeszuę, Jezusa Chrystusa, Syna Boga Wszechmogącego... to On odkupił tę osobę swoją krwią i przebaczył jej wszystkie grzechy. On jest wierny, aby dokończyć to, co rozpoczął w nas, a nasz wszechmocny, wszechobecny Bóg jest zawsze z nami, aby nas prowadzić i trzymać w swoich rękach. On zna nasz początek i koniec. Dlaczego miałby nas przeznaczyć, a potem stracić? Myślę, że ci, którzy "tracą swoje zbawienie/wiarę" celowo odrzucają Boga, ale On wiedział, że tak się stanie, jednak Jego łaska jest wystarczająca.

Sat Jan 18 2025
1 ❤️
Harry's avatar
Harry

W listach świętego Pawła: pisze właśnie tak: Byłem zbawiony, jestem zbawiony i mam nadzieję, że będę zbawiony na sądzie ostatecznym

Fri Jan 17 2025
2 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Myślę, że jeśli naprawdę żałujemy, jesteśmy zbawieni, jeśli potem się cofamy, jesteśmy zbawieni, jeśli się odwracamy, jesteśmy zbawieni, Bóg czeka, aż się nawrócimy i będzie czekał tak długo, jak będzie to konieczne. Niedawno słyszałem historię o człowieku, który został chrześcijaninem jako młody człowiek, ale później odwrócił się, a po latach, umierając na raka, poczuł Bożą obecność i na łożu śmierci powrócił do Chrystusa. Jest więc nadzieja dla tych braci i sióstr, którzy odeszli. Ale czy naprawdę oddali swoje życie Jezusowi?

Fri Jan 17 2025
3 ❤️
Evelyn's avatar
Evelyn

@Jacki Witaj Jacki, Dziękuję za twój przemyślany post. Zgadzam się, że możemy się wycofać, a jeśli ktoś jest naprawdę narodzonym na nowo chrześcijaninem, zawsze mamy Boży dar zbawienia. Ważne jest, abyśmy wszyscy nie brali Jego cennego daru zbawienia za pewnik.

Fri Jan 17 2025
2 ❤️
Jackson's avatar
Jackson

Bóg chce, aby każdy był zbawiony i nawet na łożu śmierci da ci ostatnią szansę na pokutę i przyjęcie Go do swojego serca, aby mógł powitać cię w domu. Ostatecznie to wciąż twój wybór. Chodzi o to, że nie wiemy, kiedy odejdziemy, a nawet czy będziemy mieli ostatnią szansę na zbawienie. To, komu będziesz służyć po śmierci, zależy od tego, dokąd pójdziesz. W tym momencie nie ma żadnych ale. Mamy być czujni i uważni na przyjście Chrystusa. On przyjdzie jak złodziej w nocy.

Mon Jan 20 2025
1 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Podobnie jak w przypadku każdej relacji, należy ją utrzymywać. Bóg zaprasza nas do przymierza z Nim, a my mamy wybór, czy przyjmiemy to zaproszenie, czy też je odrzucimy. Jeśli je przyjmiemy, musimy utrzymywać relacyjne przymierze z Nim. Małżeństwo jest tego przykładem, zatwardziałe serca prowadzą do rozwodów, ponieważ zatwardziałe serca mogą odciągnąć nas od Boga. Możesz stracić zbawienie, nie utrzymując relacji z Jezusem.

Fri Jan 17 2025
4 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Chciałem również dodać, że możesz również powrócić do związku. Zbawienie jest zawsze dostępne, ale możemy się od niego odwrócić, a tym samym je utracić. Bóg nigdy nam go nie odbiera, to my sami je sobie odbieramy, nie decydując się na to, by na pierwszym miejscu stawiać Boga.

Sat Jan 18 2025
1 ❤️
Charlie's avatar
Charlie

@Oasis Dzień dobry droga Oasis, zgadzam się z tym bardziej... dziękuję za udostępnienie 🙏🏼

Sat Jan 18 2025
1 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Charlie dzięki Charlie :) Cieszę się, że było to pomocne ☺️

Sat Jan 18 2025
0 ❤️
Raivo's avatar
Raivo

Zawsze lubiłem kazanie Davidsa Pawsona na ten temat. Napisał też książkę. Możesz rzucić okiem.

Thu Jan 16 2025
0 ❤️
Hil's avatar
Hil

Ditto! 😊 Myślałem też o kazaniu Pawsona, kiedy zobaczyłem to pytanie.

Fri Jan 17 2025
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Nie wierzę, że możesz stracić swoje zbawienie, ale możesz świadomie je utracić/odwrócić się od niego. Jest wiele wersetów w NT, które to opisują. 1 Tymoteusza 4:1, Łukasza 12:42-48, 2 Piotra 2:20-22, Hebrajczyków 3:12, Rzymian 11:22

Wed Jan 15 2025
7 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Troy I na podstawie tych Pism, raz zbawiony zawsze zbawiony jest fałszywy

Thu Jan 16 2025
5 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Dokładnie 💯

Thu Jan 16 2025
3 ❤️
Miairis's avatar
Miairis

Zgadzam się, że raz zbawiony zawsze zbawiony jest fałszywy. NIV - Objawienie 3:16 Tak więc, ponieważ jesteś letni - ani gorący, ani zimny - mam zamiar wypluć cię z moich ust. Bóg jest pełen miłosierdzia i chce, abyśmy wszyscy pokutowali, ale jak każdy związek wymaga pracy i zaangażowania, aby żyć we właściwy sposób Bóg mówi nam, jak żyć poprzez swoje słowo.

Sun Jan 19 2025
1 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Raz zapisane zawsze zapisane. "Moje owce słuchają mego głosu, a Ja znam je i idą za Mną. Ja daję im życie wieczne i nigdy nie zginą, i nikt nie wyrwie ich z Mojej ręki. Ojciec mój, który Mi je dał, jest większy od wszystkich i nikt nie jest w stanie wyrwać ich z ręki Ojca mego. Ja i Ojciec mój jedno jesteśmy"" ~ Jan 10:27-30

Wed Jan 15 2025
2 ❤️
Ajit's avatar
Ajit

@Koren-Marie tak, ale w Ewangelii Jana 12:47-50 uzupełnił to następującymi słowami: 47 "Jeśli kto słucha słów moich, a nie zachowuje ich, nie sądzę go. Nie przyszedłem bowiem po to, aby świat sądzić, ale aby świat zbawić. 48 Jest sędzia dla tego, kto mnie odrzuca i nie przyjmuje moich słów; te same słowa, które wypowiedziałem, potępią ich w dniu ostatecznym. 49 Bo nie mówiłem sam z siebie, lecz Ojciec, który Mnie posłał, nakazał Mi powiedzieć wszystko, co powiedziałem.

Sat Jan 18 2025
1 ❤️
Ajit's avatar
Ajit

50 Wiem, że Jego polecenie prowadzi do życia wiecznego. Więc cokolwiek mówię, jest tylko tym, co Ojciec kazał mi powiedzieć"

Sat Jan 18 2025
0 ❤️
Ajit's avatar
Ajit

Możemy więc utracić zbawienie, jeśli nie będziemy postępować zgodnie z Jego naukami. Jeśli jednak naprawdę żałujemy i postępujemy zgodnie z Jego naukami, nasz Pan nam wybaczy!

Sat Jan 18 2025
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Ajit, ale On mówi o "słuchaczach słowa, ale nie czynicielach" (jak faryzeusze), więc myślę, że to kwestia tego, że tak naprawdę nie są zbawieni. Nie wierzę, że możesz mieć Ducha Świętego i otrzymać zbawienie i wygodnie żyć w grzechu bez przekonania bez powrotu do Ojca 🙏🏽❤️ Myślę, że kiedy jesteś zbawiony, jesteś Jego ❤️

Sat Jan 18 2025
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Ajit jest zbyt wiele wersetów na poparcie tego i myślę, że wszystko inne jest wskazówką, jak żyć w Jego miłości - a jeśli naprawdę kochasz Jezusa, zrobisz to domyślnie. Ale na koniec dnia, kto wie! Cenię moje zbawienie i modlę się, abym nigdy go nie stracił, ale jednocześnie żyję w pokoju i komforcie, że jestem Jego na wieki wieków

Sat Jan 18 2025
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Koren-Marie lose*

Sat Jan 18 2025
0 ❤️
Ajit's avatar
Ajit

@Koren-Marie on mówi do faryzeuszy, a nie tylko o nich. Wyraźnie mówi: "każdy" Wszyscy błądzimy, ale jeśli naprawdę okazujemy skruchę, otrzymujemy przebaczenie. Dlatego został posłany, aby nas odkupić i przebaczyć nam. Tak jak powiedział apostołowi Piotrowi. Przebaczajcie, gdy was proszą, tak jak przebacza Ojciec niebieski (parafrazując tutaj Ewangelię Mateusza 18:21-35). Tak też On to robi. Musisz pokutować. Nawet przypowieść o synu marnotrawnym pokazuje, że...

Sat Jan 18 2025
0 ❤️
Ajit's avatar
Ajit

Istnieją wersety, które mówią o jego trzodzie podążającej za jego słowem i że będziemy w stanie zobaczyć lub odróżnić jego naśladowców po ich czynach, a nie słowach (parafrazując również tutaj). Mathew 16: 24-28 jest najlepszym z nich, jakie przychodzi mi do głowy, a werset 27 jest wyróżniający się.

Sat Jan 18 2025
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Ajit Zgadzam się ze wszystkim, co oboje mówicie, ale to nie znaczy, że możesz stracić swoje zbawienie - oznacza to, że ci, którzy są wykonawcami i tymi, którzy podążają za Nim, są zbawieni i zawsze będą. Jeśli jesteś zbawiony, to - domyślnie - będziesz pokutował, gdy coś zepsujesz, ponieważ po zbawieniu i otrzymaniu Ducha Świętego po prostu nie możesz żyć w grzechu

Tue Jan 21 2025
0 ❤️
Ajit's avatar
Ajit

@Koren-Marie, mam nadzieję, że rozumiem twoją perspektywę. Wierzę, że mówisz, że tak długo, jak zdecydujesz się postępować zgodnie z przykazaniami Pana, chociaż czasami upadniesz (nie umyślnie) i żałujesz z całego serca, będziesz zbawiony. Nie licząc listy zastrzeżeń, w których ktoś świadomie wybiera grzech i wierzy, po prostu poproszę o przebaczenie i będę zbawiony. Jeśli to właśnie masz na myśli, to jesteśmy na tej samej stronie! ✝️

Tue Jan 21 2025
0 ❤️
Angel's avatar
Angel

Kluczem do zobaczenia, że słyszysz, jest to, że Jego lud (Jego owce) podążają za NIM, co oznacza, że pozostają w Jego woli, Jego słowie i Jego drodze, co czyni ich Jego i trzyma ich w Jego rękach. Diabeł nie może nas po prostu wyrwać, ale możemy wyskoczyć i zdecydować się poddać innemu prawu

Sun Jan 19 2025
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Angel @Ajit Zgadzam się ze wszystkim, co oboje mówicie, ale to nie znaczy, że możesz stracić swoje zbawienie - oznacza to, że ci, którzy są wykonawcami i tymi, którzy podążają za Nim, są zbawieni i zawsze będą. Jeśli jesteś zbawiony, to - domyślnie - będziesz pokutował, gdy coś zepsujesz, ponieważ po zbawieniu i otrzymaniu Ducha Świętego po prostu nie możesz żyć w grzechu

Tue Jan 21 2025
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

1/2 To tylko moja opinia, ale NIE. Jezus zapłacił najwyższą cenę, abyśmy mogli być zbawieni. Ale Bóg dał nam wolną wolę, abyśmy mogli wybrać podążanie za Chrystusem i być zbawieni. Ale jeśli nie odwrócimy się od grzechu i dróg tego świata, to zostaniemy zniewoleni przez grzechy, do których ciągle wracamy. Musimy pokutować, a Jezus nas zbawi. Jezus zbawia mnie codziennie, bo czyż nie wszyscy upadamy?

Wed Jan 15 2025
8 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

2/2 Jeśli udasz się do niebezpiecznego obszaru i zostaniesz porwany i torturowany. Wołasz Jezus, ja i On to robi. Podążasz za Jezusem przez jakiś czas, ale droga staje się trudna i nie jest ekscytująca... więc w końcu wracasz do tego niebezpiecznego obszaru, gdzie są porywacze i znowu cię torturują. Ponownie wołasz Jezusa, uratuj mnie, proszę, przepraszam, że cię opuściłem. Czy możesz sobie wyobrazić, gdyby Jezus powiedział - już raz cię uratowałem. Raz zbawiony zawsze zbawiony, prawda? Dzięki Bogu Jezus nigdy tak nie mówi i jest podekscytowany, że może nas zbawić

Wed Jan 15 2025
4 ❤️
Byran's avatar
Byran

@Louise Zgadzam się

Wed Jan 15 2025
1 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Louise Zgadzam się, podoba mi się twój przykład

Thu Jan 16 2025
1 ❤️
Lydia's avatar
Lydia

@Louise mylisz wybawienie z trudnej sytuacji z wiecznym zbawieniem. Tak, Bóg zawsze ratuje nas z trudnych sytuacji, ale jeśli chodzi o wieczne zbawienie, jak sama nazwa wskazuje, jest ono wieczne. Wieczne. Jakiego rodzaju wieczne zbawienie nie trwa wiecznie?

Thu Jan 16 2025
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Lydia Zbawienie jest darmowym darem, który ratuje nas przed ogniem piekielnym. Nadal możesz utracić Królestwo Niebieskie, oddając się grzechowi. List do Galacjan 5:21 mówi o "zazdrości, pijaństwie, pożądliwości i innych podobnych grzechach". Pozwólcie, że jeszcze raz wam powiem, że każdy, kto prowadzi takie życie, NIE ODZIEDZICZY Królestwa Bożego" Ceną, jaką płacimy za grzech, jest nasze zbawienie. Musimy pokutować.

Thu Jan 16 2025
1 ❤️
Charlie's avatar
Charlie

Dziękuję Louise za twój oryginalny komentarz, a to jest kolejna świetna odpowiedź 🙏🏼 Uwielbiam to, że Jezus NIGDY z nas nie rezygnuje... nawet wtedy, gdy wciąż popełniamy te same głupie błędy 🙏🏼❤🙌🏼

Sat Jan 18 2025
1 ❤️
Angel's avatar
Angel

@Louise bo zapłatą za grzech jest śmierć Rz 6:23

Sun Jan 19 2025
0 ❤️
Taylor's avatar
Taylor

Czy mogę udzielić odpowiedzi na inne pytanie? Ponieważ uważam, że kluczem do znalezienia dobrej odpowiedzi jest zaakceptowanie faktu, że istnieją większe pytania, które rozwiązują mniejsze. Czy Bóg jest dobry? Jeśli naprawdę wierzymy, że Bóg jest dobry, że słyszy nas, gdy wołamy, jeśli wierzymy, że nie zamknął przed nami bram nieba niemożliwymi lub zagmatwanymi zasadami. wtedy mamy dobry powód, aby Mu zaufać, niezależnie od odpowiedzi na mniejsze pytania. dobroć Boga jest rzeczywiście większym pytaniem.

Wed Jan 15 2025
5 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Taylor tak.

Wed Jan 15 2025
1 ❤️
Leona's avatar
Leona

Jezus powiedział "idź i nie grzesz więcej"

Tue Jan 14 2025
2 ❤️
Quinn's avatar
Quinn

Spójrzmy na Pismo Święte! Mateusza 7:21-23 jest całkiem jasną odpowiedzią. P.S. dokładniejsze tłumaczenie słów Jezusa "nigdy cię nie znałem" z oryginalnej greki koine brzmiałoby "bo nawet jednego dnia nie uznałem cię za swoją". Tak więc całe to wyznawanie naszej wiary, uczynki, służba, modlitwa itp. nie są drogą do bycia uznanym przez Jezusa. Pamiętaj: istnieje droga, która wydaje się ludziom słuszna, a ostatecznie prowadzi do śmierci. Ścieżka jest wąska, moi przyjaciele, pojedynczy plik za Chrystusem, naszym Panem!

Tue Jan 14 2025
7 ❤️
Byran's avatar
Byran

Wierzę, że możliwe jest odejście od Pana. Chociaż nie jesteśmy zbawieni przez nasze własne uczynki, jesteśmy powołani do prowadzenia świętego i uświęconego życia - nie ma sposobu, aby to obejść. Pismo Święte potwierdza tę prawdę, choć wielu decyduje się jej nie dostrzegać, często z powodu własnych cielesnych pragnień lub wpływu fałszywych nauk. Ścieżka do życia jest wąska.

Tue Jan 14 2025
7 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Dowiedziałem się o Jego wierności i niezawodnej Miłości w dużej mierze poprzez brak mojej własnej. Ale dla Łaski Bożej każdy z nas... Nie możemy ograniczać zdolności Jezusa do zbawienia poprzez nasze zrozumienie tego. Bóg nas ściga i posłał Jezusa z sercem miłosierdzia, w pełni wiedząc, że nie możemy pozostać wierni i potrzebujemy Go jako orędownika za nami... aby nikt nie mógł się chlubić własnymi uczynkami. Taki jest nasz Bóg. Nie wierzę, że Bóg, którego znam, odrzuca najgorszych grzeszników (takich jak ja).

Tue Jan 14 2025
1 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

*popierać

Tue Jan 14 2025
0 ❤️
Rob's avatar
Rob

Możemy postawić tezę, ale tak naprawdę nie mamy pewności. Bóg patrzy na serce i Jego wolą jest, aby nikt nie zginął - jest tak wiele trudnych sytuacji i okoliczności, w których nie możemy zastosować ogólnej teorii dotyczącej tego, kto jest zbawiony, a kto nie. Jeśli naprawdę wierzymy, że Bóg kocha ludzi, to muszę wierzyć, że patrzy na ludzi ze współczuciem (ludzie, którzy stracili wiarę, zwykle zrobili to z powodu bólu), dając im możliwość przyjęcia Go.

Tue Jan 14 2025
1 ❤️
Just Me Hayley's avatar
Just Me Hayley

Nie, według Biblii my, narodzeni na nowo chrześcijanie, nie możemy utracić swojego zbawienia, a ci, którzy narodzili się na nowo, otrzymują życie wieczne i że Boży plan nie może się zmienić, Jego obietnice nie mogą zawieść, a powołanie Boże nie może zostać odwołane. Ci, którzy są prawdziwie zbawieni, pozostaną zbawieni aż do końca.

Tue Jan 14 2025
0 ❤️
Just Me Hayley's avatar
Just Me Hayley

Jednak niektórzy twierdzą, że ludzie mogą odstępować od wiary w chwilach próby. Próby te mogą obejmować zmagania z rodziną, wybory dotyczące stylu życia lub inne trudności. Aby zapewnić sobie zbawienie, ludzie powinni pielęgnować swoją wiarę poprzez modlitwę, studiowanie Biblii i aktywne uczestnictwo w kościele.

Tue Jan 14 2025
0 ❤️
Just Me Hayley's avatar
Just Me Hayley

Termin "odstępca" pojawia się w Starym Testamencie, odnosząc się najczęściej do ludu Izraela. Należą oni do kategorii "odstępców", ponieważ najpierw byli ludem Bożym. Żaden z innych pogańskich narodów nigdy nie został nazwany odstępcą.

Tue Jan 14 2025
0 ❤️
Just Me Hayley's avatar
Just Me Hayley

Jedną z mylących rzeczy, gdy mówimy o odstępstwie, jest to, że mylimy tych, którzy odstępują, z tymi, którzy nigdy nie zostali zbawieni. Aby być odstępcą, musisz najpierw mieć prawdziwą relację z Jezusem Chrystusem - oznacza to, że doświadczyłeś prawdziwego zbawienia. Wiele osób wykazuje zewnętrzne oznaki zbawienia. Może zaczynają chodzić do kościoła, a nawet służyć, ale nigdy nie doświadczyli zbawienia ani nie nawiązali osobistej relacji z Jezusem Chrystusem.

Tue Jan 14 2025
1 ❤️
Lydia's avatar
Lydia

Nie jestem tego pewien. Mieszkam z rodziną, która mocno wierzy, że nie możesz i rozumiem, skąd pochodzą. Jezus mówi, że nie straci żadnego z tych, którzy zostali mu dani. A dla tych, którzy mówią, że tracisz zbawienie, gdy tracisz wiarę, nawet Jan Chrzciciel stracił wiarę, ale myślę, że możemy się zgodzić, że nie stracił zbawienia. Wydaje się więc, że jest na to dobry argument. Ponadto, zbawienia nie zdobywa się przez uczynki, więc jak można je utracić przez uczynki?

Tue Jan 14 2025
1 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Tak, niestety możesz. Dlatego powinniśmy starać się być jak św. Piotr, a nie jak Judasz Iskariota 💪♥️✝️

Tue Jan 14 2025
2 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Kiedy*

Tue Jan 14 2025
0 ❤️