Powrót do SALT Social
posters avatar
Isabel - Team SALT
Mon Oct 14 2024

Czy określenie "singiel" jest pomocne?

Czy podoba Ci się określenie "singiel"? Czy ma ono dla Ciebie pozytywne/neutralne/negatywne konotacje? Czy są jakieś określenia, które wolisz?

8 Polubień
38 Komentarze
Anonymous's avatar
Anonymous

Myślę, że to tylko daje trochę tła, jeśli jesteś jasny i rozróżniasz różne rodzaje statusu. Nikt tutaj nie powinien być żonaty, więc pod tym względem każdy jest singlem. Wolałbym jednak znać trochę tła i postrzegałbym singla jako nigdy nie żonatego, a następnie rozwiedzionego lub owdowiałego. Z pewnością wszyscy jesteśmy singlami?

Sun Oct 20 2024
1 ❤️
Just Me Hayley's avatar
Just Me Hayley

Tak Chris, zgadzam się z tobą. Będąc rozwiedzionym, normalnie powiedziałbym, że jestem singlem, ale odkryłem, że faceci, którzy nigdy wcześniej nie byli małżeństwem, doceniają fakt, że jestem rozwiedziony, zamiast najpierw mówić, że jestem singlem. To tylko moja opinia

Sun Oct 20 2024
2 ❤️
Evelyn's avatar
Evelyn

Zgadzam się z twoimi komentarzami Josephine.

Sat Oct 19 2024
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Kaznodziei 3:1 KJV Na każdą rzecz jest pora i czas na każdy cel pod niebem: To tylko chwilowa etykieta!

Sat Oct 19 2024
1 ❤️
Josephine's avatar
Josephine

Powiedziałbym, że początkowo myślałem o tym jako o prostej praktycznej kategorii, która odnotowywała twój stan cywilny jako niezaangażowany/dostępny. Jednak niestety w ostatnich latach czuję, że kościół wykorzystał to, by traktować nas jak podgatunek ludzi, którzy nie mają takich samych fizycznych/emocjonalnych/psychologicznych potrzeb jak ci, którzy mają szczęście być w związku małżeńskim. Że w jakiś sposób jest dla nas w porządku trwać w tym odizolowanym stanie w nieskończoność. To po prostu nieprawda.

Sat Oct 19 2024
1 ❤️
Tonya's avatar
Tonya

Dla mnie neutralne.

Fri Oct 18 2024
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Jestem rozwiedziony, ale będę powszechnie określał siebie jako singla, ponieważ nim jestem. To po prostu ja. Z definicji jestem samotnym mężczyzną.

Fri Oct 18 2024
1 ❤️
Eric's avatar
Eric

To prawda, ale co jeśli pragnienie rodziny i izolacja okażą się toksyczne, a ty pozostaniesz zmęczony i cyniczny? Chodzi mi o to, że czekanie aż umrzesz jest problemem, którego nikt nie chce?

Fri Oct 18 2024
0 ❤️
Kaye's avatar
Kaye

Szczęścia i Błogosławieństwa ❤️

Fri Oct 18 2024
0 ❤️
Zoe's avatar
Zoe

Znaczenie w słowniku to jeden ☝️ lub niezamężna, ale myślę, że singiel jest błogosławieństwem i daje więcej wolności i czasu na pracę nad karierą, pielęgnowanie wszystkich relacji z przyjaciółmi i rodziną, swobodę podróżowania i spotkań towarzyskich, niezależność finansową! Nie oznacza to, że nie chcę się ustatkować, po prostu nie spieszę się, aby znaleźć odpowiednią osobę, z którą będę mógł cieszyć się resztą życia. 💕

Thu Oct 17 2024
0 ❤️
Michelle's avatar
Michelle

W sferze duchowej związek z daną osobą stanowi małżeństwo i pozwala na duchowe i fizyczne wzmocnienie. Oznacza to, że bezbożny związek między ludźmi poza przymierzem małżeńskim liczy się jako małżeństwo, niezależnie od tego, czy się do tego przyznajemy, czy nie. Dla tych, którzy zrobili to w przeszłości, nie jest właściwe nazywanie siebie singlem, dopóki nie pokutują przed Panem, nie uzyskają Jego zgody na przejście dalej i nie zerwą więzi duszy ze swoimi byłymi partnerami.

Thu Oct 17 2024
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

To nie jest tak naprawdę etykieta, która jest pozytywna lub negatywna. to tylko słowo używane do wskazania głębszego kontekstu. Rozwiedzeni, owdowiali, w separacji, niezamężni, samotni z wyboru, żyjący w celibacie i wiele innych okoliczności życiowych kryje się pod pozorem singla? Więc jaki typ singla jest bardziej pomocny w praktycznym sensie dla osób szukających randki?

Wed Oct 16 2024
0 ❤️
Evelyn's avatar
Evelyn

@liam Tak, zgadzam się. Jest tak wiele okoliczności samotności i tak wiele jej rodzajów.

Sat Oct 19 2024
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Bycie singlem należy celebrować i cieszyć się nim.

Wed Oct 16 2024
3 ❤️
Evelyn's avatar
Evelyn

@Kins Witaj Kins, dziękuję za twój post i chociaż rozumiem twoje komentarze, nie jest łatwo świętować i cieszyć się byciem singlem dla osób owdowiałych lub rozwiedzionych, zwłaszcza niechcianego rozwodu dla niewinnej strony. Jest to powód, dla którego istnieje tak wiele rodzajów samotności i dlaczego etykieta "singiel" może być nieprzydatna.

Sat Oct 19 2024
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Znam pastora, który zajmuje się samotną chrześcijańską młodzieżą i mówi coś bardzo interesującego o okresie bycia singlem. Mówi: "Lepiej być singlem niż kiepskim żonatym" Bycie singlem nie oznacza, że utknąłeś w martwym punkcie; ten, kto utknął w martwym punkcie, to osoba, która poślubiła niewłaściwą osobę. Wykorzystaj więc ten czas i mądrze wybierz osobę, z którą spędzisz resztę swojego życia.

Tue Oct 15 2024
17 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Tak, to prawda!!!

Thu Oct 17 2024
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Będąc "tam i robiąc to", nie mógłbym się bardziej zgodzić z tym pastorem. Takie mądre słowa.

Fri Oct 18 2024
0 ❤️
Tasha's avatar
Tasha

Ona ma rację. Partnerstwo z niewłaściwym typem osoby może spowodować szkody i traumę dla obojga zaangażowanych, a nawet bardziej dla ich dzieci, jeśli takie mają.

Fri Oct 18 2024
0 ❤️
Marisol's avatar
Marisol

Dla mnie singiel nie oznacza bycia w związku małżeńskim, nie jest zaangażowany ani nie spotyka się z kimś, nie ma ładunku emocjonalnego, jest neutralnym terminem, ale myślę, że jest inny dla każdej osoby w zależności od jej historii.

Tue Oct 15 2024
6 ❤️
Jason's avatar
Jason

Terminy takie jak singiel mają znaczenie tylko wtedy, gdy mają wspólne wyłączne znaczenie .... Więcej niż niejednoznaczny termin niesprzężony Aby singiel miał znaczenie wykraczające poza stwierdzenie, że jesteś dostępny, termin singiel musi być bardziej opisowy niż brak aktualnego związku małżeńskiego Nie powinniśmy obawiać się stygmatów, ale też nie powinniśmy nadmiernie generalizować za pomocą stereotypów Nawet jeśli zostaniesz niesprawiedliwie odfiltrowany, nadal uważam, że lepiej jest być szczerym, aby nie trzeba było odbudowywać zaufania

Mon Oct 14 2024
2 ❤️
Ana's avatar
Ana

Myślę, że pojedynczy sezon jest taki cenny! To pozytywne. Jeśli chodzi o samą etykietę, początkowo nie widziałem powodu, by o to pytać, a potem przeszukałem Biblię i nie znalazłem tego terminu, co jest interesujące. W Liście do Koryntian Paweł odnosi się do żonatych i niezamężnych. Nigdy nie myślałem o tym "terminie" przed zadaniem tego pytania. Interesujące..

Mon Oct 14 2024
3 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Jeśli ktoś ma problem z byciem "singlem", to najwyraźniej maskuje prawdziwy problem 😅

Mon Oct 14 2024
10 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

uszkodzenia emocjonalne @Seth 🤣

Mon Oct 14 2024
3 ❤️
Kezia's avatar
Kezia

Mam nadzieję, że pewnego dnia wyjdę za mąż, ale w międzyczasie jestem bardzo wdzięczna za ten okres samotności, ponieważ pozwolił mi on służyć Panu w sposób, w jaki nie byłabym w stanie, gdybym była mężatką. Termin "singiel" nie ma dla mnie negatywnych konotacji, ale raczej pokorę i służbę, którą uważam za radość. Jesteśmy czymś o wiele więcej i o wiele cenniejszym niż nasz stan cywilny.

Mon Oct 14 2024
5 ❤️
Matt's avatar
Matt

ChatGPT poleca "uncoupled"

Mon Oct 14 2024
2 ❤️
Ana's avatar
Ana

@Matt Nie podoba mi się to, nawet jeśli wciąż jesteśmy samotni, jesteśmy połączeni z Bogiem

Mon Oct 14 2024
1 ❤️
Matt's avatar
Matt

@Ana to czy ty też jesteś "singlem"?

Tue Oct 15 2024
2 ❤️
Ana's avatar
Ana

@Matt podoba mi się to pytanie. Interesuje mnie, co leży na sercu Saltowi, dlaczego poruszyłeś ten temat... ❤️

Tue Oct 15 2024
0 ❤️
Matt's avatar
Matt

@Ana staramy się po prostu rozpocząć interesujące rozmowy, aby pomóc ludziom poznać się nawzajem. Naszym sercem jest połączenie. ❤️

Tue Oct 15 2024
3 ❤️
Ana's avatar
Ana

@Matt Uwielbiam to!!! 😊

Tue Oct 15 2024
1 ❤️
Rob's avatar
Rob

Etykieta "singiel" ma funkcjonalne zastosowanie (randki, ubieganie się o rzeczy, cele podatkowe), ale poza tym może być bardzo nieprzydatna. Nie powinna definiować nas ani naszej wartości, ale kościoły często stawiają małżeństwo i rodzinę na takim piedestale, że single czują się wykluczeni. Chodzi o włączenie wszystkich - abyśmy my, osoby samotne, nie byli pomijani, ale także aby osoby zamężne mogły uczestniczyć w małej grupie i zajęciach towarzyskich. Staram się spotykać z żonatymi przyjaciółmi, ale często są zbyt zajęci (rodzina itp.), co prowadzi do izolacji.

Mon Oct 14 2024
1 ❤️
Rob's avatar
Rob

Gdyby żonaci byli uczeni "nie zapominaj o swoich samotnych przyjaciołach", a single byli zachęcani, że nie są "gorsi", byłoby to pozytywne wykorzystanie etykiety "singiel".

Mon Oct 14 2024
3 ❤️
Ana's avatar
Ana

@Rob Interesujące, jeśli kościół postrzega pojedynczy sezon jako negatywny, Biblia mówi o nim jako o potężnej pozycji według Koryntian

Mon Oct 14 2024
0 ❤️
Rob's avatar
Rob

rzeczywiście @Ana - niekoniecznie chodzi o to, że postrzegają samotność jako coś negatywnego, ale w rzeczywistości wiele kościołów jest tak nastawionych na małżeństwo i rodzinę, że nawet jeśli jest to niezamierzone, single nie są uważani i doceniani tak samo. Są też tacy, którzy pytają "dlaczego jesteś singlem?", jakby to był problem - choć na szczęście sam się na nich nie natknąłem!

Mon Oct 14 2024
1 ❤️
Ana's avatar
Ana

@Rob yh Też to widzę, ale myślę też, że nacisk na małżeństwo jest cenny, być może bardziej wrodzony niż coś, co robimy z ludzkiego instynktu, ale jednocześnie zgadzam się, że wydaje się, że istnieje nierównowaga, w której singielstwo ma tendencję do dewaluacji. Czuję, że jest to brak zrozumienia duchowych wartości obu. Ahah, tak! Chociaż sama nie mam nic przeciwko pytaniu, dlaczego wciąż jesteś singielką, uwielbiam możliwość porozmawiania o czystości i dlaczego decyduję się czekać na Pana ☺️

Mon Oct 14 2024
1 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

tak, to biblijne. Wróć do Biblii albo do dżungli.

Mon Oct 14 2024
1 ❤️
Joshua's avatar
Joshua

Wcale nie. Cieszę się na myśl o zmianie tego na małżeństwo. Musiałbym myśleć wyżej o mediach społecznościowych, żeby to naprawdę coś znaczyło.

Mon Oct 14 2024
3 ❤️