Powrót do SALT Social
posters avatar
Isabel - Team SALT
Wed Mar 19 2025

Chrześcijańscy mężczyźni stabilność finansowa 🤑

Czy chrześcijanin powinien być stabilny finansowo przed randką? Dyskutuj z miłością... 🥰

25 Polubień
81 Komentarze
Anonymous's avatar
Anonymous

Muszę szczerze powiedzieć, że cały ten wątek wydaje się być w złym guście i ma na celu wzbudzenie kontrowersji swoją dwuznacznością. Z pewnością częścią bycia dobrym zarządcą tego, co dał nam Bóg, w związku lub nie i niezależnie od płci, jest uczenie się odpowiedzialności finansowej. Chętnie poznałbym jakąkolwiek teologiczną podstawę pomysłu, że trzeba być w określonej sytuacji finansowej, zanim w ogóle będzie można pójść na randkę, ponieważ uważam, że jest to naciągane, jeśli naprawdę umawiasz się na randkę dla charakteru

Thu Mar 27 2025
1 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Paddy haha 🤭 dokładnie tak. Widzę też, że wszystkie kwestie finansowe nie dotyczą Ciebie. Chodzi mi o to, że jest tylko tyle rzeczy, na które możemy mieć wpływ w naszym życiu. Job robił wszystko dobrze i stracił wszystko. Wierzę, że wciąż istnieją ludzie, którzy są tak kochani przez Boga, nawet jeśli zmagają się z finansami, nie są w najlepszym miejscu, w którym chcieliby być. Posiadanie wszystkiego w porządku nie oznacza, że nadal jesteś hojny w miłości i służeniu innym.

Sun Mar 30 2025
1 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Ludzie mogą ufać Bogu w przerażających miejscach i okolicznościach, czy jako dziecko Boże nie chcesz tego widzieć? Sposób, w jaki radzimy sobie z trudnościami, jest lepszym wskaźnikiem dla małżeństwa. Wiara jest testowana w tym, przez co przechodzimy. Czy budujemy fundamenty na Skale Jezusa i nawet jeśli wszystko, co zostało zbudowane, płonie, pozostajemy na tej Skale? Pieniądze są dobrym narzędziem, ale złym panem. Czy jesteśmy bogaci w Miłość Boga, abyśmy mogli nią szafować jak milionerzy?

Sun Mar 30 2025
1 ❤️
Daniel's avatar
Daniel

Boże zaopatrzenie jest zaopatrzeniem, Bóg nie ześle ci kobiety, której nie możesz zdobyć, ani nie zawiedzie, aby zapewnić wam obojgu jedność. Zaufanie Panu, ciężka praca, aby nie zmarnować darów, które wam dał, to codzienny spacer i WSZYSCY chrześcijańscy mężczyźni powinni starać się być przywódcami, żywicielami, opiekunami, tak jak Pan nas prowadzi, zapewnia i chroni, powinniśmy również robić to samo dla naszych kobiet.

Thu Mar 27 2025
1 ❤️
Isaac's avatar
Isaac

Tak, to trudny temat, ale musisz być w stanie sam się utrzymać, zanim wejdziesz w związek i zaczniesz budować życie z kimś innym. Oczywiście obowiązują wyjątki, a stabilność finansowa jest szeroka.

Wed Mar 26 2025
1 ❤️
Matityahu's avatar
Matityahu

Stabilność finansowa powinna być normą dla każdego. Zdolność do utrzymania kogoś innego jest ważniejszym tematem. Myślę, że mężczyzna powinien być stabilny finansowo przed randką, ale nie sądzę, że powinien być gotowy do zapewnienia przed randką. W moim przypadku jestem, co jest prawdziwym błogosławieństwem. Ale moim zdaniem nie powinno to być normą

Tue Mar 25 2025
8 ❤️
Matt's avatar
Matt

@Matityahu w dzisiejszych czasach wydaje się, że o ile mężczyzna nie ma pracy jak piłkarz, utrzymanie rodziny z jednego dochodu jest prawie niemożliwe

Thu Mar 27 2025
0 ❤️
Matityahu's avatar
Matityahu

@Matt Wiem, co masz na myśli. To jest do bani

Fri Mar 28 2025
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Szczerze mówiąc, wiele kobiet chce i pragnie stabilności finansowej, niezależnie od tego, co mówią, co jest sprawiedliwe w większości przypadków. Zdecydowanie zgadzam się z niektórymi sytuacjami, w których kobieta zarabia więcej. Tak, niektórzy mężczyźni będą odczuwać presję, ale niektóre kobiety też ją odczuwają i wyrażają z tego powodu nieufność w swoich związkach. To trudne w dzisiejszych czasach. Staram się zrozumieć swoje mocne i słabe strony i mam nadzieję, że pewnego dnia znajdę prawdziwą miłość. Dzięki!

Tue Mar 25 2025
7 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

To interesujące pytanie. Trudno mi zrozumieć, co ludzie przez to rozumieją. Na przykład jaki jest standard stabilności finansowej? Czy oznacza to, że mężczyzna mądrze obchodzi się z pieniędzmi i jest hojny? Czy oznacza to, że człowiek zna swoje granice i wie, co może, a czego nie może zrobić, aby pieniądze nie kontrolowały jego życia? Czy to znaczy, że ma wszystko gotowe na pojawienie się żony i dzieci, takie jak samochód, dom, własny majątek, pieniądze i pracę oraz brak długów?

Mon Mar 24 2025
3 ❤️
Daniel Tavares's avatar
Daniel Tavares

Zasadniczo mężczyzna powinien być w stanie zaspokoić praktyczne potrzeby związku. Nie jest to jednak coś, co w Biblii uniemożliwia zaloty lub małżeństwo. Jest to więc coś, co uważam za ważne, ale nie zakazane.

Mon Mar 24 2025
2 ❤️
Val's avatar
Val

Tak, uważam, że oba powinny być. W przeciwnym razie masz Przysłowia 22: 7 "Bogaty panuje nad biednym, a pożyczkobiorca jest sługą pożyczkodawcy". Finanse mogą się nakręcać, jeśli nie są zdyscyplinowane lub kontrolowane, jak widziałem pracując w finansach.

Mon Mar 24 2025
6 ❤️
Matt's avatar
Matt

Z pewnością jest to łatwiejsze, jeśli oboje partnerzy są stabilni finansowo. Zdecydowanie jest to coś, co musisz przedyskutować ze sobą przed podjęciem jakiegokolwiek zobowiązania.

Mon Mar 24 2025
5 ❤️
Phoebe's avatar
Phoebe

Szczerze mówiąc, wolałabym mężczyznę, który jest stabilny finansowo, ponieważ widzę siebie stabilną w tym obszarze. Kiedy kobieta jest bardziej stabilna niż mężczyzna, wywoła to jego dumę i spowoduje, że będzie miał do niej sekretną gorycz i ostatecznie utrudni mu kochanie jej.

Mon Mar 24 2025
4 ❤️
Welly's avatar
Welly

Chcę powiedzieć "tak", ponieważ pieniądze ułatwiają osiąganie rzeczy, takich jak przygotowanie domu do posiadania dziesięciorga dzieci i możliwość objęcia przywództwa w ich edukacji. Jednak Boże drogi nie są naszymi drogami. Biblia pokazuje przykłady prawych mężczyzn i kobiet (biednych i bogatych), którzy weszli w związek (nawet przed osobistym spotkaniem) gotowi służyć sobie nawzajem. Porzucili swoje samolubne ambicje na rzecz zapewniania, pielęgnowania i ochrony w zakresie, w jakim byli w stanie.

Sun Mar 23 2025
7 ❤️
Ajit's avatar
Ajit

Moim zdaniem jedyna stabilność, jaką ktokolwiek ma, jest zapewniona przez Wszechmogącego! Jeśli mężczyzna lub kobieta byli stabilni, a w fazie randkowania nadeszły złe czasy, to czy dobrze jest ich opuścić? Powiedziałbym, że nie, ponieważ fala może odwrócić się w każdej chwili. Zbawiciel powiedział (parafrazuję): "Bądź mu wierny, a Bóg ci pomoże" Zachęcam więc zarówno mężczyzn, jak i kobiety, aby szukali małżonka, który naprawdę wybiera Boga i Jego królestwo jako pierwsze. Taki związek będzie błogosławiony w chorobie lub zdrowiu, w ubóstwie lub bogactwie itd.

Sun Mar 23 2025
8 ❤️
Jessica's avatar
Jessica

@Ajit amen bracie! Właśnie czytaliśmy dziś w kościele o Hiobie i co za przypomnienie o sprawiedliwym mężu Bożym, który stracił wszystko na pewien czas... nie możemy pokładać zaufania w pieniądzach lub sukcesie, tylko w naszym Zbawicielu!

Sun Mar 23 2025
2 ❤️
Ajit's avatar
Ajit

@Jessica, dobre 👍

Tue Mar 25 2025
0 ❤️
Daniel Tavares's avatar
Daniel Tavares

@Ajit "Ale szukajcie najpierw Jego królestwa i Jego sprawiedliwości, a to wszystko będzie wam dodane." (Mateusza 6:33) Recovery Version

Mon Mar 24 2025
0 ❤️
Sam's avatar
Sam

Kiedy moi rodzice się zaręczyli, mój tata był nowym chrześcijaninem, właśnie ukończył studia i wydał ostatnie kilkaset dolarów na pierścionek zaręczynowy. Nie miał żadnych innych pieniędzy ani aktywów i nie był "stabilny finansowo". Mama poślubiła go ze względu na jego charakter i uczciwość, a razem zbudowali rodzinę (w tym rodzinną posiadłość) i od wielu lat kochają i służą Bogu. Możemy przywiązywać zbyt dużą wagę do finansów, gdy rozważamy partnera. Bóg zatroszczy się o swoje dzieci.

Sun Mar 23 2025
12 ❤️
Just Me Hayley's avatar
Just Me Hayley

@Sam Nie mogłem nie zauważyć, że wydajesz się różnić od innych facetów, których spotkałem... To tylko pokazuje, że zostałeś wychowany przez Króla i Królową z Bogiem jako kamieniem węgielnym 🙏😁

Sun Mar 23 2025
0 ❤️
Jessica's avatar
Jessica

@Sam dzięki za podzielenie się Samem, naprawdę podobała mi się historia twoich rodziców.

Sun Mar 23 2025
1 ❤️
Joanna's avatar
Joanna

To wspaniała perspektywa. Mądrze jest być dobrym szafarzem tego, co Bóg nam zapewnił, może nie wydawać się, że wszystko jest razem w jednym momencie (kiedy twój tata się oświadczył). Dopóki szukamy Jego przewodnictwa, mądrości i rozeznania, On zapewni nam to wszystko i jeszcze więcej.

Sun Mar 23 2025
1 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Jesteś w São Paulo?

Sun Mar 23 2025
0 ❤️
Oscar's avatar
Oscar

Myślę, że lepszym pytaniem byłoby, czy chrześcijanin powinien być stabilny finansowo przed randką. Powodem jest to, że jeśli kobieta nie jest, a mężczyzna jest, jak bardzo pójdzie na kompromis dla jego wsparcia finansowego. Są jeszcze inne rzeczy, ale to jest punkt wyjścia.

Sat Mar 22 2025
5 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Tak! Jeśli cię nie stać, to nie umawiaj się na randki.

Sat Mar 22 2025
2 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Jako misjonarz, ja i moja społeczność mamy wiele przypływów i odpływów wsparcia. Stabilność to prawo, z którego zrezygnowaliśmy. Myślę, że wszyscy chrześcijanie, mężczyźni i kobiety, powinni dążyć do bycia odpowiedzialnymi finansowo, a nie stabilnymi. W partnerze chciałbym, abyśmy postrzegali Boga jako naszego ostatecznego dostawcę i modlili się razem o Bożą mądrość, jak zarządzać, dawać, oszczędzać i cieszyć się tym, co otrzymujemy w każdym sezonie. To nie jest sprawa mężczyzny, to nasza sprawa :)

Sat Mar 22 2025
17 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Amanda Uwielbiam ten komentarz!!!

Sat Mar 22 2025
1 ❤️
David's avatar
David

@Amanda bardzo dobrze powiedziane, w pełni się zgadzam.

Sun Mar 23 2025
0 ❤️
Jessica's avatar
Jessica

@Amanda to jest piękne Amanda dzięki za podzielenie się i niech Bóg błogosławi waszą pracę misyjną będę się za was modlić!

Sun Mar 23 2025
1 ❤️
Matthew's avatar
Matthew

Trudniej jest wielbłądowi przejść przez ucho igielne niż bogatemu wejść do bram nieba

Sat Mar 22 2025
1 ❤️
Matthew's avatar
Matthew

Miłość do pieniędzy jest źródłem wszelkiego zła

Sat Mar 22 2025
1 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Matthew Rozumiem twoje uwagi, ale bardzo niebezpieczne jest branie wersetów i używanie na przykład jednego linijki, jaki jest kontekst? Również "miłość" do pieniędzy jest źródłem wszelkiego zła, a nie same pieniądze. Hiob miał wszystko, co mogłeś mieć, a mimo to pozostał wierny. Myślę więc, że zgadzamy się, że pieniądze nie są niezbędne, ale miło je mieć, jeśli Bóg je zapewni, ale bądź ostrożny, gdy wyrywasz z kontekstu jeden werset biblijny. Po prostu troszczę się o ciebie, bracie 🙌

Mon Mar 24 2025
1 ❤️
Patrick's avatar
Patrick

To jest zdecydowanie najbardziej irytujące pytanie, które zawsze otrzymuję, nie Evan stabilny finansowo, ale bogaty, który chce zarobić 1 milion plus Dlaczego, do cholery, Bóg miałby chcieć, żebyś był biedny, tak, pieniądze nie dają szczęścia, ale bieda nie jest żadną alternatywą? Więc tak, wszyscy chrześcijanie powinni być stabilni finansowo / bogaci, jeśli nie, to hańbią siebie i Boga

Fri Mar 21 2025
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Nie powinniśmy gonić za pieniędzmi ani przywiązywać się do ziemskich dóbr (Mat. 22:37). Bóg zawsze nas zaopatrzy (Hebr. 13:5). Nie oznacza to zaniedbywania ciężkiej pracy. Młody człowiek powinien skupić się na nauce i relacji z Chrystusem, aby zbudować silny fundament. Na tym fundamencie będzie mógł się wzbogacić: poprzez startup lub dobrą pracę, zapewniając stabilność swojej przyszłej rodzinie. Odpowiedź brzmi więc: tak. Budowanie fundamentów jest najważniejsze przed szukaniem żony 😜

Fri Mar 21 2025
11 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Gourab Ładnie powiedziane Sir🥹

Tue Mar 25 2025
0 ❤️
Jude's avatar
Jude

Czasami to, co kobiety mówią, a to, co kobiety robią, to dwie różne rzeczy. Spostrzeżenie.

Fri Mar 21 2025
8 ❤️
Ihab's avatar
Ihab

Istnieją akceptowalne powody, aby nie mieć $ przed randką, ale żaden nie przychodzi mi do głowy. Posiadanie potencjalnych pieniędzy też nie wystarczy. Musi być na to dowód. Jest to istotny powód niszczenia małżeństw, więc jak możesz to ocenić, jeśli on nie jest stabilny?

Thu Mar 20 2025
1 ❤️
Neil's avatar
Neil

Mężczyźni powinni być dobrymi szafarzami tego, co daje im Bóg. Bogobojna kobieta nie będzie oczekiwać, że mężczyzna wykona pracę Boga. On jest naszym żywicielem o każdej porze roku. TAK/NIE?

Thu Mar 20 2025
3 ❤️
Jessica's avatar
Jessica

@Neil amen ostatecznie Bóg jest naszym Dostawcą!

Thu Mar 20 2025
3 ❤️
Patrick's avatar
Patrick

Powiedz to bezdomnemu Lmao

Fri Mar 21 2025
0 ❤️
Jessica's avatar
Jessica

@Patrick człowiek musi pracować, aby zapewnić nikt nie zaprzecza temu faktowi, ale myślę, że Neil ma na myśli w ostatecznym sensie Każdy dobry dar pochodzi z góry... wszystko, co mamy, jest dzięki łasce Bożej. A Bóg określa siebie jako naszego dostawcę. Zapewnił mi całe moje życie. Nie oznacza to, że nie pracujemy... ale nawet wtedy, gdy nie jesteśmy w stanie tego zapewnić, Pan może to zrobić, ponieważ jest naszym ostatecznym żywicielem!

Fri Mar 21 2025
5 ❤️
Just Me Hayley's avatar
Just Me Hayley

Tak, ponieważ wykorzystuje swoje talenty i zasoby, aby służyć swojej rodzinie i innym oraz chwalić Boga, odzwierciedlając zaangażowanie w wierność i odpowiedzialne zarządzanie tym, co Bóg im powierzył. Jako kobiety zostaliśmy stworzeni przez Boga jako (hebr. ezer kenegdo) dla naszego męża, podkreślając rolę towarzysza, rolę wsparcia i uzupełniającego partnerstwa, nie podporządkowanego, ale jako kogoś, kto uzupełnia i ceni swojego męża jako głowę ich domu i Boga jako ich kamień węgielny, zaufanie do Bożej mocy i przewodnictwa.

Sun Mar 23 2025
1 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Chociaż Pismo Święte nie mówi, że stabilność finansowa jest wymagana bezpośrednio, mężczyźni są powołani do dbania o swoją żonę i rodzinę. Musimy również wziąć pod uwagę realia. Chociaż możemy twierdzić inaczej i promować owoce ducha jako kryterium, które ma największe znaczenie przy wyborze współmałżonka (i jest to najważniejsze), ich sytuacja finansowa odgrywa dużą rolę. Z tego, co zaobserwowałem, jest to szczególnie prawdziwe w przypadku kobiet przy wyborze mężczyzny.

Thu Mar 20 2025
4 ❤️
Jessica's avatar
Jessica

@Nathan Nathan Czy chcesz powiedzieć, że to, ile zarabia mężczyzna, jest ważnym czynnikiem decydującym o tym, kogo wybiera chrześcijanka? Jeśli tak, to naprawdę nie wierzę, że to prawda... niektórzy, którzy już skomentowali, powiedzieli inaczej i ja też się z tym zgadzam.... Nie obchodzi mnie to... jeśli Pan chce dwoje ludzi razem, wierzę, że zapewni im to, czego potrzebują, ale posiadanie nadmiaru pieniędzy nie jest moim pragnieniem i myślę, że inne chrześcijanki się z tym zgodzą....

Thu Mar 20 2025
1 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

czy @Jessica jest ważnym czynnikiem decydującym? Nie, ale czynnik wpływający na ogólną decyzję, tak. Gdybyś miał wybierać między dwoma mężczyznami, obaj wierzący w Biblię chrześcijanie, obaj tacy sami pod każdym względem, z wyjątkiem tego, że jeden był stabilny finansowo, a drugi nie, którego byś wybrał?

Thu Mar 20 2025
2 ❤️
Jessica's avatar
Jessica

@Nathan hej bracie, przeczytałem ponownie twój inny komentarz i zdałem sobie sprawę, że źle zrozumiałem przepraszam... Myślałem, że mówisz, że jeśli mężczyzna zarabia więcej pieniędzy niż inny, to dlatego kobieta wybrałaby go... ale powiedziałeś tylko, że stabilny finansowo mężczyzna. I powiedziałbym, że jeśli stabilność polega na tym, że może zapewnić sobie mieszkanie i niezbędne rzeczy, to tak, wybrałbym tego mężczyznę, ale to zależy, ponieważ mogą zaistnieć szczególne okoliczności, takie jak choroba lub uraz itp.

Thu Mar 20 2025
2 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

nie martw się, musimy rozważyć wszystkie aspekty tak ważnych wyborów życiowych. Zwłaszcza jako chrześcijanie, którzy mają większą liczbę czynników wpływających na to, kogo wybieramy.

Thu Mar 20 2025
1 ❤️
Jessica's avatar
Jessica

@Nathan tak, całkowicie się zgadzam. Nawet tak jak w twoim innym poście... ponieważ małżeństwo jest tak bliskim związkiem, musiałbyś podobnie postrzegać wiele biblijnych przekonań, nawet jeśli może to być tak trudne do znalezienia... i możesz naprawdę lubić kogoś naprawdę innego niż ty... ale myślę, że im prostsza staje się nasza doktryna, oparta tylko na podstawowych zasadach Pisma Świętego, nawet to może stać się łatwiejsze.

Thu Mar 20 2025
0 ❤️
Tiago's avatar
Tiago

To dobre pytanie, zadałem je sobie i modliłem się. W moim przypadku jestem stabilny dla siebie, ale dla rodziny nie jestem jeszcze gotowy, chodzi o to, że Bóg dał mi pokój, abym zaczął umawiać się na randki, pracując również nad obszarem finansów, czuję się dobrze, robiąc krok po kroku. Gdybym cały swój wysiłek skierował na finanse, prawdopodobnie zostawiłbym Boga na drugim miejscu, ale to ja, pozwól Bogu dać ci to, czego potrzebujesz, myślę, że troszczy się o twoje potrzeby, bądź otwarty na słuchanie i pracuj nad tym. Pracuj nad tym.

Thu Mar 20 2025
6 ❤️
Jessica's avatar
Jessica

@Tiago to mądre Tiago. Dobrze jest chcieć być stabilnym i wierzę, że Bóg daje to, co jest potrzebne, kiedy spotkasz właściwą osobę, Bóg może to zapewnić i słyszałem, jak pary opowiadały, jak każde dziecko, które mieli, Bóg zwiększył ich dochody, aby zapewnić ... tak pięknie!

Thu Mar 20 2025
3 ❤️
Linda's avatar
Linda

@Tiago 😊

Mon Mar 24 2025
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Myślę, że "stabilny finansowo" może mieć różne zabarwienie... Myślę, że liczy się charakter...mężczyzna jest świadomy swojego powołania... Żywiciel, obrońca, przywódca i głowa rodziny... Jeśli cały jego dochód idzie na gry, samozadowolenie, hobby. Będzie musiał z tego zrezygnować dla dobra rodziny. To samo dotyczy nas. Finanse rodzinne są tak różne.

Thu Mar 20 2025
9 ❤️
Tony's avatar
Tony

100% Nie poświęca się temu wystarczająco dużo czasu. Jeśli żyjesz w systemie kapitalistycznym, pieniądze mają znaczenie. Żadnych "jeśli", żadnych "ale

Thu Mar 20 2025
4 ❤️
Rob's avatar
Rob

Jak powiedzieli inni, stabilność finansowa jest nieco subiektywna i oparta na okolicznościach, ale odpowiedzialność finansowa ma związek z charakterem - jak mężczyzna (lub kobieta) radzi sobie z pieniędzmi, jeśli straci pracę / dochód? Czy oszczędzają, przepuszczają pieniądze (nawet zadłużając się przy tym), czy są w stanie kontrolować wydatki w razie potrzeby? To nie jest tak proste, jak to, ile pieniędzy zarabia mężczyzna, a małżeństwo wymaga, aby mężczyzna i kobieta byli na tej samej stronie.

Thu Mar 20 2025
11 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Moja prosta odpowiedź brzmi: nie! Poza tym "stabilność finansowa" jest w pewnym sensie obiektywna...., co może być stabilne dla jednej osoby, może być niestabilne dla innej. Życie od wypłaty do wypłaty nie dla każdego jest stabilne, ale dla innych jest w porządku, o ile masz rachunki, rodzinę i dach nad głową.

Wed Mar 19 2025
7 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Vanessa Dla mnie wolę żyć prosto, aby mieć więcej czasu na cieszenie się z mężem i nim z dziećmi, niż mieć wymyślne rzeczy. Jakość czasu i wspomnień, a nie ilość kupowanych rzeczy, ZAWSZE przeważy w życiu! OKRES!

Thu Mar 20 2025
11 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Natalie Olivia aw ja też! Chcę to 💕

Thu Mar 20 2025
3 ❤️
Ask's avatar
Ask

To świetny sposób myślenia!

Thu Mar 20 2025
1 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Dajecie mi nadzieję w związku z cnotą w temacie finansów. Jeśli istnieje cnota na poziomie serca, wtedy wszystkie rzeczy są doprowadzane do zewnętrznego posłuszeństwa Jezusowi Chrystusowi - Panu Naszej Sprawiedliwości. Jakość ponad ilość, amen!

Sun Mar 23 2025
0 ❤️
Taylor's avatar
Taylor

Bardzo wygodny temat do skupiania się na pismach świętych: dla stabilnych finansowo, aby skupić się na Piśmie Świętym, które ceni ciężką pracę, a nie być leniwym i odpowiedzialnym za to, co dał nam Bóg. i podobnie dla tych, którzy są niepewni finansowo w pokorze i zaufaniu. Idealnie byłoby jednak, gdybyśmy nie mieli ani stabilności finansowej, ani niepewności finansowej. "Nie mówię tego z niedostatku, bo nauczyłem się być zadowolony w każdej sytuacji, w jakiej się znajduję" filipian 4:11

Wed Mar 19 2025
1 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Moim priorytetem zawsze było bycie dobrym zarządcą wszystkiego, co Bóg powierzył mojej opiece. Wierzę, że niczego nie posiadam - wszystko należy do Boga. Kiedy Bóg mi coś powierza, czy to pieniądze, czy nie, uważam, że zarządzam tym w imieniu Boga. Bóg wie, czego potrzebuję i jest moim żywicielem. W oczach jednej osoby może to wyglądać jak "stabilność finansowa", ale w oczach innej już nie. Do pewnego stopnia jest to subiektywne i z pewnością podlega interpretacji.

Wed Mar 19 2025
9 ❤️
Ask's avatar
Ask

@Chris Tak wielu zapomina o tym, że wszystko, co dobre, pochodzi od Boga. Niezależnie od tego, czy są to pieniądze, talenty itp.

Thu Mar 20 2025
2 ❤️
Servando's avatar
Servando

(1) Jakuba 2:2-5 Jeśli bowiem ktoś przychodzi do waszego zgromadzenia ze złotym pierścieniem i w pięknym ubraniu, a obok niego przychodzi ubogi w brudnym ubraniu, a wy zwracacie szczególną uwagę na tego, który ma na sobie piękne ubranie, i mówicie: "Siedzisz tutaj na dobrym miejscu", a do ubogiego mówicie: "Stań tam albo usiądź przy moim podnóżku", to czyż nie czyniliście między sobą rozróżnień i nie staliście się sędziami ze złych pobudek?

Wed Mar 19 2025
5 ❤️
Servando's avatar
Servando

(2) Posłuchajcie, umiłowani bracia: czyż Bóg nie wybrał ubogich tego świata, aby byli bogaci w wierze i dziedzicami królestwa, które obiecał tym, którzy Go miłują?

Wed Mar 19 2025
5 ❤️
Servando's avatar
Servando

Jeśli Bóg wybrał ubogich tego świata, aby byli bogaci w wiarę... niektórzy ludzie przegapią wiernych partnerów; z powodu preferencji "stabilności", która może być zbyt wysoka. Taka myśl

Wed Mar 19 2025
5 ❤️
Darren's avatar
Darren

@Servando w punkcie 👌🏻

Wed Mar 19 2025
1 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

zgadzam się w 100%! Jeśli wiesz, to wiesz, hahaha... ale wierzę też, że bycie biednym może być tylko na sezon.

Sat Mar 22 2025
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Stabilność finansowa nie jest wymogiem według Pisma Świętego, ale zdolność i chętne serce do zapewnienia absolutnie jest, i nie musi być bogatym człowiekiem, aby to zrobić.

Wed Mar 19 2025
14 ❤️
Ask's avatar
Ask

Bardzo prawdziwe! Kobieta, która to zrozumie, znajdzie prawdziwego mężczyznę Boga!

Wed Mar 19 2025
1 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Natalie Olivia Zdecydowanie się zgadzam!

Wed Mar 19 2025
1 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Smutne jest to, że mężczyźni zostali nauczeni gonić za pieniędzmi i myślą, że jeśli ma pieniądze, może mieć każdą kobietę, a to oznacza, że jest gotowy na bycie mężem, ale to kłamstwo. W rzeczywistości nie jest dobrze skupiać się na pogoni za pieniędzmi lub zrównywać czyjąś wartość z materializmem. Gwarantuję, że mężczyzna i tak odniesie większy sukces z kolegą z drużyny, który go zachęca, również dlatego, że Bóg szanuje przymierze małżeńskie. Większość mężczyzn radzi sobie znacznie lepiej finansowo, gdy mają żonę.

Thu Mar 20 2025
4 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Vanessa

Thu Mar 20 2025
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Natalie Olivia Napisałaś wszystko, co mam na myśli! Bóg stworzył pomocnika dla mężczyzny, a żona mężczyzny powinna być tą, która pomoże mu w osiągnięciu stabilności finansowej rodziny! To nie musi być wszystko osiągnięte, zanim nawet pomyślisz o znalezieniu żony! Uważam, że to strata czasu!

Thu Mar 20 2025
2 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Absolutnie. Poznałam jednego faceta, myślałam, że jest świetny i on też tak o mnie myślał, nasze cele i marzenia były zgodne, ale ponieważ miał taką obsesję na punkcie zarabiania pieniędzy i najwyraźniej myślał, że to przyniesie szczęście, w zasadzie nie miał żadnych umiejętności w zakresie relacji i rozwoju charakteru, i był całkowicie zaniedbujący wobec mnie i emocjonalnie niedostępny. To była jedna z najbardziej rozdzierających serce rzeczy obserwować, jak ktoś wybiera pieniądze zamiast rozwijania charakteru i jakości relacji.

Thu Mar 20 2025
0 ❤️
Darren's avatar
Darren

Amen 🙏🏻

Wed Mar 19 2025
0 ❤️
Anukun the Skywalker's avatar
Anukun the Skywalker

Przydałoby się nieco więcej szczegółów na temat tego, co ludzie rozumieją pod pojęciem stabilności finansowej. Różni ludzie mają różne definicje. Niektóre pytania mogą brzmieć: Czy jest to stabilne finansowo, jeśli pracujesz jako misjonarz i jesteś związany z darczyńcami i ufasz Bogu, że zapewni? Czy jest wystarczająco "stabilny", aby zapewnić minimum? Itd.

Wed Mar 19 2025
3 ❤️
Anukun the Skywalker's avatar
Anukun the Skywalker

Byłbym w stanie utrzymać i zadbać o rodzinę (z jednym dochodem), ale musielibyśmy żyć bardzo skromnie. Mógłbym żyć w ten sposób, ale ponieważ mój przyszły małżonek nie chce mieszkać w wynajętym mieszkaniu, ale zamiast tego chce domu z ogrodem, ponownie studiuję, aby uzyskać stabilną pracę o wysokich dochodach, aby pozwolić sobie na łatwe życie dla rodziny. 🫡

Wed Mar 19 2025
2 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

W tej rozmowie są niuanse. Na przykład wiek. Jeśli jest to młodszy mężczyzna, który wciąż się uczy, ale ma jasny plan na karierę i stabilność finansową, to świetnie. Jeśli jest to starszy mężczyzna z dużym zadłużeniem i bez jasnych planów na przyszłość, to jest to czerwona flaga, IMO. Stabilność finansowa to nie wszystko, ale też nie wszystko.

Wed Mar 19 2025
8 ❤️
Kelly's avatar
Kelly

Zdecydowanie uważam, że tak. Mężczyzna ma być przywódcą, a jak ma to robić, jeśli nie jest w stanie utrzymać swojej rodziny? Oczywiście nie ma nic złego w tym, że kobieta jest również stabilna finansowo - w rzeczywistości powiedziałbym, że jest to również niezbędne - ale potencjalnym ryzykiem może być każdy niedojrzały mężczyzna myślący, że nie musi mieć dobrych finansów, ponieważ ona mu pomoże itp.

Wed Mar 19 2025
3 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Ważne jest, aby być stabilnym finansowo, ponieważ pieniądze są narzędziem do robienia rzeczy, jeśli rozumiesz, co mam na myśli

Wed Mar 19 2025
4 ❤️