Vissza a SALT Social oldalra
posters avatar
David
Tue Jan 14 2025

Egyszer elmentve mindig elmentve?

Elveszítheti egy keresztény az üdvösséget? Egy ilyen nagy kérdés, sok különböző nézettel, mi a tiéd? Ne feledjétek, hogy mindenkit tisztelettel kezeljetek 🙂

9 Like-ot
124 Megjegyzések
Melissa's avatar
Melissa

Igen, mert ez egy választás. Isten nem kényszerít arra, hogy szeresd Őt. Ha úgy döntesz, hogy eltávolodsz a Szentlélektől, akkor megint keresztre feszíted Jézust. Nem értem, hogyan tud valaki elsétálni, miután megízlelte Isten jóságát. De ha egy ilyen ember megtette, akkor elveszíti az örök életet, amiért Jézus meghalt. Ez egy választás. Az Ő irántam való szeretete miatt bánom meg, nem pedig fordítva.

Tue Jan 28 2025
0 ❤️
Melissa's avatar
Melissa

@Melissa Ez az egyetlen módja annak, hogy elveszítsd az üdvösséget. Ha úgy döntesz, hogy nem követed Jézust többé. Egyébként semmi sem választhat el téged Isten szeretetétől. Ha egyszer megmentettél , mindig megmaradsz , hacsak nem döntesz másképp

Tue Jan 28 2025
0 ❤️
Taro's avatar
Taro

A keresztség nem ment meg, Krisztus ment meg. Ígérem, ha elveszíthetted volna az üdvösségedet, mindent megtettél volna érte. Itt jön Krisztus a képbe. Egy másik válasz, amit református testvéreim alatt gyakran látok, az, hogy "...akkor eleve nem is voltál üdvözülve". Most azt szeretném tudni, hogy KIK vagytok ti, hogy ezt az ítéletet meghozzátok. A cselekedeteid nem menthetnek meg, de nem is veszíthetik el az üdvösségedet, ez a Csodálatos Kegyelem.

Tue Jan 28 2025
1 ❤️
Kaitlyn's avatar
Kaitlyn

Az "üdvösséged elvesztése" kifejezés mindig azt a mentalitást juttatja eszembe, hogy valami olyan szörnyűséget tehetnék, hogy "elveszíteném az üdvösségemet" És nem hiszem, hogy ez igaz. Jézus meghalt a bűneinkért, és azt mondják nekünk, hogy "semmi sem választhat el minket Isten szeretetétől" De hiszem, hogy dönthetünk úgy, hogy eltávolodunk Istentől és megtagadjuk Őt. Akkor ez tényleg "elveszíti" az üdvösséget? Ő mindig minket fog választani, a kérdés az, hogy mi mindig úgy döntünk-e, hogy elfogadjuk az Ő megbocsátását és üdvösségét.

Tue Jan 28 2025
0 ❤️
Scott's avatar
Scott

Van egy nővérem, aki üdvözült és megkeresztelkedett, de most megtagadja Krisztust és az agnoszticizmust követi, bármi is legyen az. Hiszem, hogy nehéz időszakon megy keresztül és meg van mentve, mert olyan dolgokat olvastam és hallottam. Szeretném hinni, hogy Jézus szereti őt és megérti és pontosan tudja, hogy mit csinál. Én is elvesztettem a hitemet néhányszor. Ez eléggé Őrületes. Imádkozom mindenkiért, Jézus nevében!

Mon Jan 27 2025
1 ❤️
Dave's avatar
Dave

Ez a legijesztőbb dolog, amit valaha hallottam Jézustól 😟 Máté 7:21-23 New King James Version 21 "Nem mindenki, aki azt mondja nekem: Uram, Uram, nem megy be a mennyek országába, hanem aki cselekszi mennyei Atyám akaratát. 22 Sokan mondják majd nekem azon a napon: 'Uram, Uram, nem a te nevedben prófétáltunk, nem a te nevedben űztünk ki démonokat, és nem a te nevedben tettünk sok csodát? 23 És akkor kijelentem nekik: "Soha nem ismertelek titeket; távozzatok tőlem, ti, akik törvénytelenséget követtek el!"

Mon Jan 27 2025
5 ❤️
Lydia's avatar
Lydia

Ez olyan emberekre vonatkozik, akik SOHA NEM ISMERTEK Jézust. Ez azt jelenti, hogy ha valaha is ismernéd Jézust, tárt karokkal fogadna téged

Mon Jan 27 2025
1 ❤️
Taro's avatar
Taro

Nem igaz. Ez olyan, mintha egy költői kérdésre válaszolnánk. Ezzel azt akarjuk megmutatni, hogy az emberek azt gondolják, hogy a Krisztus nevében végzett [de végső soron önző] cselekedeteikkel "megvásárolhatják" az üdvösséget.

Tue Jan 28 2025
0 ❤️
Sally's avatar
Sally

Máté 7:21 János 14:15-31 Éljen Alice a bűnbánat !!

Sun Jan 26 2025
1 ❤️
Evelyn's avatar
Evelyn

Ez egy érdekes kérdés. Bár újjászületett keresztényként nem veszíthetjük el az üdvösségünket ... a Biblia a hitből való tévelygésről beszél ... lényegében a visszaesésről, a szívünk megkeményedéséről, hogy inkább a világhoz és kevésbé Jézushoz hasonlóvá váljunk ... remélem, ez segít, és köszönöm a hozzászólást, David.

Sun Jan 26 2025
2 ❤️
Bruno's avatar
Bruno

Az üdvösséget nem adják meg... amit kaptunk, az a lehetőség, hogy megbánjuk és megváltoztassuk az elménket a viselkedésünket... A végsőkig keményen kell dolgoznunk, hogy Isten parancsai szerint éljük az életünket, Jézus példáját követve, aki soha nem vétkezett. Mert a bűn a törvény áthágása, ahogy János írta. 4. Mindenki, aki szokás szerint vétkezik, a törvény ellen is lázadásban él, mert a bűn a törvény áthágása. (1János, 3)

Sat Jan 25 2025
0 ❤️
Kelly's avatar
Kelly

@Bruno Valóban. Azonban a cselekedeteink az üdvösségünk *megnyilvánulása*, nem pedig az üdvösségünkért *dolgozunk*. Jézus a kereszten megtett mindent, amire szükség volt, amikor azt mondta, hogy elvégeztetett. Ez sem jelenti azt, hogy most már tökéletesek vagyunk, néha még mindig vétkezünk. Az Ő kegyelme alatt élünk, de nem szabad hivalkodnunk vele (Róma 6:1-2; 1 János 2:1)

Sat Jan 25 2025
1 ❤️
Bruno's avatar
Bruno

@Kelly Valójában a mi cselekedeteink nem adnak nekünk üdvösséget... így csak Isten cselekedetei maradnak számunkra... ami az ő parancsolatainak teljesítése. " Mert ez az Isten szeretete, hogy megtartjuk az ő parancsolatait, és az ő parancsolatai nem nehezek." 1 János 5:3

Tue Jan 28 2025
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Igen. Keresztényként nevelkedtem, és fiatalon elfogadtam az üdvösséget, de amikor 18 éves lettem, ténylegesen áttértem a szikhizmusra. Öt év után Isten szólt a szívemhez, nem hallhatóan, de az üzenet világos volt: "Látom, hogy követni akarsz, de Jézus az egyetlen út" Így visszatértem Krisztushoz, és azóta sem néztem vissza. Határozottan üdvözültem, mielőtt elhagytam Krisztust a szikhizmusért. Nem tértem vissza, jogosan gondoltam, hogy a szikhizmus jobb. Isten azt mondta, hogy nem, és visszatértem Krisztushoz. Adott még egy esélyt.

Sat Jan 25 2025
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Igen, egyszer elmentve mindig elmentve. Hacsak nem mondasz/mondanak le aktívan az üdvösségedről. De akkor a kérdés valóban az: Vajon eleve üdvözültek voltak-e. Példának okáért a vetés példázata.

Fri Jan 24 2025
1 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Nem, nem veszítheted el az üdvösségedet. Dolgozni azért, hogy megtartsd, ugyanaz, mint dolgozni azért, hogy kiérdemeld. Abba kell hagynunk, hogy magunkra hagyatkozzunk, hogy kiérdemeljük a helyünket a mennyben. Úgy érzem, hogy ez egy módja annak, hogy elültessék a kétség magvait a keresztények elméjében.

Fri Jan 24 2025
3 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Alethia Hiszem, hogy szinergikusan működünk Istennel az üdvösségünkért, nem azért, mert bármi érdemleges a részünkről, hanem mert Isten úgy döntött, hogy utat teremt számunkra, hogy megtanuljunk engedelmeskedni Neki, nem pedig azért, mert néhányunkat arra programoztak, hogy higgyünk.

Sat Jan 25 2025
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Matthias, nekünk engedelmeskednünk kell Krisztusnak, de nem azért, hogy kiérdemeljük az üdvösséget. Hiszem, hogy ha a hívők engedetlenségben cselekednének, akkor szerencsétlenek lennének. Ha nem, akkor felmerül a kérdés, hogy egyáltalán üdvözültek-e. Saul az ÓSZ-ben egy példa arra, hogy valaki életének végén engedetlenül cselekedett Istennel szemben, és ezért Isten hazahívta őt

Sat Jan 25 2025
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Alethia Teljesen egyetértek azzal, hogy az üdvösséget nem mi érdemeljük ki, hanem Isten az Ő bölcsességében úgy döntött, hogy ránk bízza a munkát. Attól, hogy elfogadjuk Krisztust és elvégezzük az Ő nekünk szánt munkáját, még nem kell dicsekednünk. Ádámnak is volt munkája a kert tökéletességében a bukás előtt. Elfogadjuk Isten üdvösségének ajándékát, és jó munkát kapunk, de ezzel nem érdemeljük ki az üdvösséget, hanem ez része az üdvösség folyamatának, amelyet a protestáns teológiában gyakran megszentelődésnek neveznek.

Sat Jan 25 2025
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Máté 24:13 "de aki a végén megállja a helyét, az üdvözül"

Thu Jan 23 2025
2 ❤️
Sundeeya's avatar
Sundeeya

A szentek kitartása

Thu Jan 23 2025
1 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Egyszerű válasz: igen, de nem. Zavaró, igaz? Ezért kell olvasnunk Isten igéjét. A mi egyéni felelősségünk, hogy a találgatásokat megszüntessük. Jézus kezdettől fogva az Atyával volt. Azért jött, hogy fenntartsa a törvényt (10 parancsolat) az Újszövetségben. De azért is, hogy befejezze és teljessé tegye az Istennel való megállapodásunkat. Tehát igen, kegyelemből/hitből/megismerés által vagyunk megváltva Krisztus drága vére által. Mi magunkat ítéljük el, de Krisztus azért jött, hogy elítéljen minket, hogy utat mutasson nekünk!

Thu Jan 23 2025
2 ❤️
Ask's avatar
Ask

Elég ijesztő olvasni a legtöbb ilyen hozzászólást. Nagyon ajánlom a tanítványi órákat, a szisztematikus teológiát és a versről versre történő kommentálást összefüggésekkel. Az ószövetségi és újszövetségi üdvösség nem ugyanaz, stb. A Szentírás különböző területeiről véletlenszerű verseket ragadni a Szentírás különböző területeiről az adott üzenet egésze és minden nélkül, elveszi a kontextust és a tényleges jelentést. Senki nem esik el, nem vétkezik, vagy nem követ el hibákat, miután itt a földön újjászületett.

Thu Jan 23 2025
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

2Móz 32:33 Isten maga mondja, hogy ha valaki vétkezik, akkor kitörli a nevét az élet könyvéből....Mózes imádkozik és könyörög a népért, mert aranyborjút készítettek Isten törvényei ellen. Az egyszer megmentett nem mindig megmentett, ha elmaradsz... meg kell bánnod a bűneidet... Azt hiszem, a belső büszkeség és a nyilvános imázs miatt az emberek visszariadnak attól, hogy újra az Úrnak szenteljék az életüket...C'mon kit érdekel?Menj az oltárhoz, térj meg és változtasd meg az utadat!

Wed Jan 22 2025
3 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Milkah Amen. Azonban tisztázom, hogy nem élünk kétségek között az üdvösségünkkel kapcsolatban. És nem is "veszítjük el", amikor vétkezünk, mint amikor elkeverjük a kulcsunkat vagy a pénztárcánkat. Úgy érzem, hogy túl nagy különbséget tesznek az üdvösség vs. megszentelődés között. Az üdvösség egyszerre azonnali és Krisztusban való bizalom, ugyanakkor egy életen át tartó folyamat is. A megszentelődés nem különálló az üdvösségtől, hanem inkább annak része.

Sat Jan 25 2025
1 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Az igazi üdvösséget nem lehet elveszíteni.

Wed Jan 22 2025
3 ❤️
Yvette's avatar
Yvette

Annyira szomorú, hogy a keresztényeket mennyire rosszul tanítják! Kérdezzétek meg a szentlelkűeket ő majd tisztázza Isten azt akarja, hogy lélekben és igazságban szolgáljuk őt! (Nem csak akárhogyan) éljünk úgy, ahogy akarunk, változatlanul!

Wed Jan 22 2025
4 ❤️
Evelyn's avatar
Evelyn

@Yvette Így igaz Yvette. Köszönöm a hozzászólást. Nagyra értékelem az órai betekintést. Az Úr áldjon meg téged.

Sat Jan 25 2025
0 ❤️
Afon's avatar
Afon

Igen, elveszítheted, ha elkezdesz vétkezni és nem térsz meg, mint ahogy Lucifer is a mennyben volt és Isten kirúgta, amikor vétkezett

Wed Jan 22 2025
3 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Egyszer elmentve mindig elmentve- igen! Abban az értelemben, hogy amikor valaki személyesen VALÓBAN üdvözül, akkor befogadja Krisztust, átalakul, és soha nem tér el a hittől.

Tue Jan 21 2025
4 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Ha eltávoznak, vagy soha nem változnak Krisztus hasonlatosságára, akkor soha nem is voltak üdvözülve.

Tue Jan 21 2025
5 ❤️
James's avatar
James

Egyre inkább belenövök abba a meggyőződésbe, hogy "elveszíthetjük" az üdvösségünket, abban az értelemben, hogy megvan a szabadságunk arra, hogy elmenjünk Krisztustól, miután valóban találkoztunk vele. Hiszek Krisztus irántunk való legyőzhetetlen szívének állhatatosságában, de csak bábuk és automaták lennénk, ha , ha egyszer beléptünk egy kapcsolatba, már nem lenne lehetőségünk kilépni belőle. Még csak most növök bele ebbe a gondolatmenetbe, de Isten nagy, finom szabad akarattal teremtett minket, ami (ostobán) el is utasíthatja őt.

Tue Jan 21 2025
4 ❤️
James's avatar
James

Az, hogy az emberek miért teszik azt a hamis egyenlőségjelet, hogy Jézust "választva" (és ezzel együtt Jézust elhagyva) kiérdemeljük az üdvösségünket, egyszerűen nevetségesnek tűnik számomra. Ha fuldoklunk a Csendes-óceánban, és úgy döntünk, hogy megragadjuk a mentőcsónakot, akkor érdemesek vagyunk erre a tettre? Vagy természetesen nem vagyunk azok.

Tue Jan 21 2025
3 ❤️
Benjamin's avatar
Benjamin

@James jól mondta James. Az üdvösségünk nem rajtunk múlik, hanem Isten döntésén. Ha a földi fiam hátat fordítana nekem és soha nem beszélne velem, akkor megszűnne a fiam lenni?? Az üdvösségnek ez az arminiánus felfogása negligálja ezt a példázatot és több tucatnyi szentírási részt, és felhígítja a krisztusi teljesítés teljességét.

Wed Jan 22 2025
0 ❤️
Yvette's avatar
Yvette

@James nincs semmi, amit tehetünk, hogy kiérdemeljük az üdvösséget ! Isten mérlegeli a szív értelmét, mi csak annyit tehetünk, hogy megpróbáljuk követni az Ő szavát, amíg meg nem halunk, vagy el nem jön értünk. Ő nézi az erőfeszítést!!!

Wed Jan 22 2025
1 ❤️
Yvette's avatar
Yvette

@Benjamin ez nem változtatja meg a szeretet, hogy van neki, de ez megváltoztatja a szeretet, hogy ő van neked, mert lesz nő el tőled, hogy nem ismeri meg!

Wed Jan 22 2025
1 ❤️
Matt's avatar
Matt

@Yvette erőfeszítéseinek tényleg semmi köze hozzá. Pál ezt teljesen világossá tette a Galata levélben. Minden arról szól, amit a kereszten tett, az üdvösség ingyenes ajándék, amit nekünk adnak, akik hiszünk.

Thu Jan 23 2025
0 ❤️
Yvette's avatar
Yvette

@Matt igen Matt igyekszik elhinni ! Jézus meghalt érted és értem, de ha valóban hiszünk, akkor teszünk valamilyen erőfeszítést , ha hiszel, az hitet szül, és akkor teszel, valamit tenni erőfeszítés, nem?

Thu Jan 23 2025
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@James A sátán nem tud minket az Atya kezéből kiragadni, de mi elmehetünk. Én magam is ezt tettem egyszer. Isten több mint 5 évig üldözött, mire visszatértem, de soha nem kényszerített.

Sat Jan 25 2025
0 ❤️
Tyson's avatar
Tyson

Igen, egy keresztény elveszítheti az üdvösséget. Ha mást mondasz, akkor lényegében azt mondod, hogy nincs szabad akaratunk. Az ember dönthet úgy, hogy eltávolodik Istentől, de így az üdvösséget "elveszítheti". A protestáns reformáció előtt senki a világon nem mondta volna, hogy nem lehet elveszíteni az üdvösséget lol.

Tue Jan 21 2025
4 ❤️
Benjamin's avatar
Benjamin

@Tyson sajnos a következtetéseid filozófiaiak és nem bibliaiak. Visszamentél a tardisba és felfedezted, hogy "ezt senki sem gondolta a világon"😂

Tue Jan 21 2025
2 ❤️
Charles's avatar
Charles

@Benjamin az a tanítás, hogy valaki elveszítheti az üdvösségét, valóban bibliai. Ahogy Pál mondja a zsidózó keresztényeknek: Elszakadtatok Krisztustól, ti, akik a törvény által akartok megigazulni, elestetek a kegyelemtől. - Galata 5:4 Hogyan eshet el egy keresztény a kegyelemtől, ha eleve nem is volt kegyelme? A Szentírásból elég nyilvánvalónak tűnik, hogy az üdvösség elveszíthető.

Fri Jan 24 2025
3 ❤️
Tyson's avatar
Tyson

@Benjamin, ha azt mondod, hogy nem veszítheted el az üdvösségedet, akkor azt mondod, hogy nincs szabad akaratod. Elutasíthatsz egy ajándékot. Az pedig, hogy azt mondod, hogy a nézeteim nem "biblikusak", az szigorúan a te véleményed. Ismétlem, egyetlen egyház sem tanította volna, hogy nem veszítheted el az üdvösségedet. Nincs szükségem időgépre, szó szerint vannak erről írások. Az 'egyszer üdvözült, mindig üdvözül' nézeteket a 16. századig egyetlen egyház sem vallotta.

Mon Jan 27 2025
1 ❤️
Benjamin's avatar
Benjamin

Annyira szomorú, hogy sok keresztény él a kötéltáncban, hogy nem érti meg Krisztus teljesítményének beteljesedését, és a Jehova tanúja stílusú, cselekedetek általi üdvösséget választja, mert félreérti a Szentírást. Lesznek olyanok, akik eleve nem voltak soha hívők, mint például Júdás, de a látszatát keltik annak, hogy keresztények. De ez egészen más, mint a cselekedetek általi üdvösség vagy a megbocsáthatatlan bűn elkövetésétől való félelem!

Tue Jan 21 2025
2 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Benjamin @Benjamin @Benjamin Ha már JW-t hozol ide, akkor hadd mondjam el, hogy miután évekig tanulmányoztam a Bibliát és a teológiát, az én álláspontom nagyon hasonló a keleti ortodoxokhoz. Bár a teológiám szilárdan a nem református protestáns evangélikusságon belül marad, ez az egyik olyan terület, amit jól csinálnak. Az egyetlen nézeteltérésem az, hogy szerintük az ember nem tudhatja, hogy üdvözült. Hiszem, hogy bízhatunk az üdvösségünkben, és minden nap hálát adhatunk Istennek érte.

Sat Jan 25 2025
0 ❤️
Benjamin's avatar
Benjamin

A Gal 5:1 arról beszél, hogy hogyan tudunk abbahagyni az Isten kegyelméből való jó életet. Az elesés nem jelenti az üdvösségünk elvesztését. Nem lehet "újjászületni". Hála az égnek!

Tue Jan 21 2025
2 ❤️
Lee's avatar
Lee

@Benjamin meg tudod magyarázni a Jakab 2:14-26-ot? Így a hit is önmagában, ha nincsenek cselekedetei, halott. Feltételeztem, hogy ez azt jelenti, hogy üdvözülhetsz, azonban ha nem változtatod meg az életedet/műveidet, hogy jobb emberré válj. Nem kötelezted el magad teljesen az üdvösség mellett. Ezek feltételezések, nem vagyok szakértő, kíváncsi lennék a te véleményedre.

Tue Jan 21 2025
2 ❤️
Matt's avatar
Matt

@Lee megmenekülni nem az elkötelezettségről és az elkötelezettségről szól, hanem egyedül a hit által, Krisztus kegyelméből, a kereszten kiontott vére által

Wed Jan 22 2025
2 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

A cselekedetek a hitetek hirdetésének bizonyítékai. A Szentléleknek az életedben való jelenléte miatt "teszel" cselekedeteket, nem kényszerből, hanem Jézus áldozatának megbecsülése és a Szentlélek életedben való munkálkodása miatt. És az elméd megújulása miatt.

Fri Jan 24 2025
0 ❤️
Matt's avatar
Matt

Ha képesek vagyunk elveszíteni az üdvösségünket, akkor mi értelme van a kegyelemnek? Jézus vére korlátozott? Feltételes? Ha képesek lennénk megmenteni magunkat és/vagy megtartani magunkat, akkor miért halt meg Jézus egyáltalán?

Tue Jan 21 2025
4 ❤️
Matt's avatar
Matt

János 10:28 "Örök életet adok nekik, és soha el nem vesznek, és senki ki nem ragadja őket a kezemből." Róma 11:29 "Mert az Istennek ajándékai és elhívásai visszavonhatatlanok." Róma 8:38-39 "Mert biztos vagyok abban, hogy sem halál, sem élet, sem angyalok, sem fejedelmek, sem jelenvalók, sem jövendők, sem hatalmak, sem magasság, sem mélység, sem semmi más a teremtésben nem tud elválasztani minket Isten szeretetétől a mi Urunk Krisztus Jézusban."

Tue Jan 21 2025
3 ❤️
Gourab's avatar
Gourab

@Matt Grace és az általad említett fenti bibliai versek csak akkor érvényesek, ha felvesszük a keresztünket és követjük Jézust nap mint nap. Semmilyen ma végzett ima nem elég a holnapra. Ezért imádkozunk: "Mindennapi kenyerünket add meg nekünk ma 🍞" és nem "add meg nekünk a holnapi kenyeret". Ezért a Bibliában folyamatosan azt mondják, hogy mindennap vigyázzunk (Máté 25:13, Máté 24:42, Jel 3:16) Ezért mindennap imádkoznunk kell és bocsánatot kérni a bűneinkért.

Tue Jan 21 2025
1 ❤️
Matt's avatar
Matt

@Gourab jó, ha minden nap imádkozol, azonban nem hiszem, hogy az üdvösséged ezen múlik.

Tue Jan 21 2025
2 ❤️
Yvette's avatar
Yvette

@Matt @ szabadon@

Wed Jan 22 2025
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Gourab Egyetértek, de ez nem egy "Hoppá! Elfelejtettem ma imádkozni. Hála Istennek, hogy nem haltam meg autóbalesetben, mert ma nem zártam be az üdvösségemet"

Sat Jan 25 2025
0 ❤️
Yvette's avatar
Yvette

@Matt Gace azt jelenti, hogy ő akarta felszabadítani az én senki nem mondta neki, hogy válasszon, ő választotta, mert ő a hatalom, hogy ezt tegye!

Wed Jan 22 2025
1 ❤️
Jackson's avatar
Jackson

A Biblia figyelmezteti a keresztényeket, hogy "kegyelemből eleshetnek" (Gal 5:1-5), "elvághatják" magukat az üdvösségtől (Róm 11:18-22), nevüket kitörölhetik a Bárány életkönyvéből (Jel 22:19), ha bizonyos bűnöket elkövetnek, és nem térnek meg azokból (vö. Ef 5:3-5, 1Kor 6:9, Gal 5:19, Jel 21:6-8).

Mon Jan 20 2025
4 ❤️
Jackson's avatar
Jackson

Ennél egyértelműbb már nem is lehetne

Mon Jan 20 2025
1 ❤️
Jackson's avatar
Jackson

Ez tényleg nagyon egyszerű,. A Biblia figyelmezteti a keresztényeket, hogy "kegyelemből eleshetnek" (Gal 5,1-5), "elvágattatnak" az üdvösségtől (Róm 11,18-22), nevüket kitörlik a Bárány életkönyvéből (Jel 22,19), ha bizonyos bűnöket elkövetnek, és nem térnek meg belőlük (vö. Ef 5,3-5; 1Kor 6,9; Gal 5,19; Jel 21,6-8).

Mon Jan 20 2025
0 ❤️
Axel's avatar
Axel

Jobb, ha nem hagyod abba a hitet

Mon Jan 20 2025
1 ❤️
Jay's avatar
Jay

Idk de azt mondom, hogy az ő u nem lehet építeni semmit szemét vagy gyenge alapot

Mon Jan 20 2025
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

igen, ez így van

Mon Jan 20 2025
0 ❤️
Rachel's avatar
Rachel

Úgy gondolom, hogy egy ilyen hatalmas téma, mint ez, részletes tanulmányozást igényel Isten egész Igéjének tanulmányozásával. Szerencsére vannak emberek, akik a nehéz munka nagy részét elvégezték helyettünk. Ajánlom Wayne Grudem Bible Doctrine című könyvét, ami a Systematic Theology című könyvének rövidített változata. Olvasmányosabb, mint gondolnánk, és hasznos számunkra a Biblia tanulmányozásában. Átfogó tanulmányozás nélkül azt hihetnénk, amelyik érv nekünk megfelel, vagy akár azt is gondolhatnánk, hogy Isten szava ellentmondásos lehet (ami nem az)

Mon Jan 20 2025
3 ❤️
Rachel's avatar
Rachel

@Rachel bocsánat az elírásért a végén - lehet ellentmondásos (ami nem az)

Mon Jan 20 2025
1 ❤️
Evelyn's avatar
Evelyn

@Rachel Hello Rachel, egyetértek a hasznos megjegyzéseiddel. Isten áldjon meg téged.

Sat Jan 25 2025
0 ❤️
Sylvanus's avatar
Sylvanus

Júdás megmenekült valaha is? Elveszítette-e Júdás valaha is az üdvösségét? Egy keresztény megtagadhatja Krisztust és sátánistává válhat?

Mon Jan 20 2025
2 ❤️
Angel's avatar
Angel

Egész nap írhatnék erről a hosszan vitatott témáról, de én csak annyit mondok, hogy ez nem a Szentírás, és rengeteg olyan írás van, amely bebizonyítja, hogy az ilyen szóbeli mondás hamis. Csak azt tudom mondani, hogy tanulmányozzátok, hogy Isten előtt elfogadottnak mutassátok magatokat, rengeteg manipuláció történt Isten szavával, mert az emberek arra vágynak, hogy Isten szava megnyugtassa a bűneiket. Aki mindvégig kitart, az üdvözül Mt 24:13.

Sun Jan 19 2025
2 ❤️
Yvette's avatar
Yvette

Soha nem ismertelek 21 "Nem mindenki, aki azt mondja nekem: Uram, Uram, nem megy be a mennyek országába, hanem az, aki cselekszi az én mennyei Atyám akaratát. 22 Azon a napon sokan mondják majd nekem: 'Uram, Uram, nem a te nevedben prófétáltunk-e, nem a te nevedben űztünk-e ki démonokat, és nem a te nevedben tettünk-e sok hatalmas tettet?' 23 És akkor kijelentem nekik: 'Soha nem ismertelek titeket; távozzatok tőlem, ti törvénytelenség munkásai Ne vegyük tehát magától értetődőnek az üdvösséget

Sun Jan 19 2025
3 ❤️
Jackson's avatar
Jackson

@Yvette teljesen igazad van. Ha Jézus azt mondja, hogy nem tudja ki vagy, az azt jelenti, hogy nem vagy üdvözült. Igen elveszítheted az üdvösségedet. Pont mint a lámpáslámpás szűzek története. Az olaj, a felkenés fenntartása létfontosságú. Senki sem adhat másnak az olajából, neked kell kiérdemelned a tiédet és folyamatosan fenntartani. Különben nem fogod megcsinálni. Meg fog tagadni téged, mert megtagadtad Őt, nem fogsz bejutni a mennyek országába.

Mon Jan 20 2025
2 ❤️
Yvette's avatar
Yvette

Im annyira örülök, hogy mi is, mint keresztények, hogy ezek a viták, mert tudnunk kell, hogy mi vagyunk mentve az ő kegyelméből, mert ő szeret minket, még akkor is, ha nem engedelmeskedik ő vár ránk, hogy essen az igazodás, de ha nem a mi nem! az ő szeretete nem változik, de ez az, amit nem mathew7: 21-23 mondja:

Sun Jan 19 2025
1 ❤️
Rory's avatar
Rory

Amit Isten elkezdett, azt be is fejezi... 1 péter Én is olyan vagyok, aki egy ideig csúszdázott. Isten elhatározta, hogy folytatja azt a munkát!

Sat Jan 18 2025
2 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Nem veszítheted el az üdvösségedet. Jézus megígérte, hogy megtart minket, és Ő soha nem hagy cserben.

Sat Jan 18 2025
3 ❤️
Yvette's avatar
Yvette

@Gustavo ő hűsége nem kérdés ő soha nem hibázik ő megígérte, hogy megtart minket ,de nekünk is van külön-külön tennivalónk ! Maradjunk a Magasságos oltalma alatt ha elmegyünk , ő nem kényszerít rá minket , türelmesen várja hogy visszajöjjünk !

Sun Jan 19 2025
0 ❤️
Tonya's avatar
Tonya

Ha valakit Jeshua, Jézus Krisztus, a Mindenható Isten Fia üdvözít...akkor Ő megváltotta azt a személyt a vére által és megbocsátotta minden bűnét. Ő hűséges ahhoz, hogy befejezze azt, amit elkezdett bennünk, és a mi mindenható, mindenütt jelenlévő Istenünk mindig velünk van, hogy vezessen és tartson minket az Ő kezében. Ő ismeri a kezdetünket és a végünket. Miért predesztinálna minket, hogy aztán elveszítsen? Szerintem azok, akik "elveszítik az üdvösségüket/hitüket", szándékosan utasítják el Istent, de Ő tudta, hogy el fogják, mégis elég az Ő kegyelme.

Sat Jan 18 2025
1 ❤️
Harry's avatar
Harry

Szent Pál leveleiben: pontosan így ír: Megváltoztam, megmenekülök, és remélem, hogy az utolsó ítéletkor is megmenekülök

Fri Jan 17 2025
2 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Szerintem ha igazán megbánjuk, akkor megmenekülünk, ha aztán visszaesünk, akkor is megmenekülünk, ha elfordulunk, akkor is megmenekülünk, Isten várja, hogy megforduljunk, és addig vár, ameddig kell. Nemrég hallottam egy történetet egy férfiról, aki fiatalon keresztény lett, de később hátat fordított, majd évekkel később, rákban haldokolva megérezte Isten jelenlétét, és a halálos ágyán visszatért Krisztushoz. Tehát van remény azok számára a testvérek számára, akik elszakadtak. De vajon valóban átadták-e életüket Jézusnak?

Fri Jan 17 2025
3 ❤️
Evelyn's avatar
Evelyn

@Jacki Hello Jacki, Köszönöm az átgondolt hozzászólásodat. Egyetértek, hogy visszaeshetünk, és ha valaki valóban újjászületett keresztény, akkor mindig megvan Isten ajándéka, az üdvösség. Fontos, hogy mindannyian ne vegyük természetesnek az Ő drága ajándékát, az üdvösséget.

Fri Jan 17 2025
2 ❤️
Jackson's avatar
Jackson

Isten azt akarja, hogy mindenki üdvözüljön, és még a halálos ágyadon is ad neked egy utolsó esélyt, hogy megbánd és befogadd Őt a szívedbe, hogy haza tudjon fogadni. A végén még mindig a te döntésed marad. A lényeg az, hogy nem tudjuk, mikor megyünk el, és azt sem, hogy lesz-e még ez az utolsó esélyünk az üdvözülésre. Az, hogy kit szolgálsz, amikor meghalsz, az határozza meg, hogy hová mész. Ezen a ponton nincs de. Ébernek és ébernek kell maradnunk Krisztus eljövetelére. Úgy fog jönni, mint egy tolvaj az éjszakában.

Mon Jan 20 2025
1 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Mint minden kapcsolatot, ezt is fenn kell tartani. Isten meghív minket, hogy szövetségre lépjünk vele, és nekünk van választásunk, hogy elfogadjuk-e a meghívást, vagy elutasítjuk. Ha elfogadjuk, akkor fenn kell tartanunk a Vele való kapcsolati szövetséget. A házasság egy példa erre, a megkeményedett szívek váláshoz vezetnek, ahogy a megkeményedett szívek is elvezethetnek minket Istentől. Elveszíthetjük az üdvösséget, ha nem tartjuk fenn a Jézussal való kapcsolatunkat.

Fri Jan 17 2025
4 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Azt is hozzá akartam tenni, hogy vissza lehet térni egy kapcsolathoz is. Az üdvösség mindig elérhető, de el is fordulhatunk tőle, ezért elveszíthetjük. Isten soha nem veszi el tőlünk, mi vesszük el magunktól azzal, hogy nem Istent választjuk elsőnek.

Sat Jan 18 2025
1 ❤️
Charlie's avatar
Charlie

@Oázis Jó reggelt kedves Oázis, ezzel még inkább egyetértek... köszönöm, hogy megosztottad 🙏🏼

Sat Jan 18 2025
1 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Charlie köszönöm Charlie :) Örülök, hogy hasznos volt ☺️

Sat Jan 18 2025
0 ❤️
Raivo's avatar
Raivo

Nekem mindig is tetszett a Davids Pawson prédikációja erről. Ő írt egy könyvet is. Meg lehet nézni.

Thu Jan 16 2025
0 ❤️
Hil's avatar
Hil

Dettó! 😊 Én is Pawson prédikációjára gondoltam, amikor megláttam ezt a kérdést.

Fri Jan 17 2025
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Nem hiszem, hogy el lehet veszíteni az üdvösséget, de szándékosan el lehet veszíteni/elfordulni tőle. Az Újszövetségben sok olyan írás van, amely leírja, hogy ez megtörténik. 1 Timóteus 4:1, Lukács 12:42-48, 2 Péter 2:20-22, Héber 3:12, Róma 11:22

Wed Jan 15 2025
7 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Troy És ezek alapján a Szentírás, egyszer mentett mindig mentett hamis

Thu Jan 16 2025
5 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Pontosan 💯

Thu Jan 16 2025
3 ❤️
Miairis's avatar
Miairis

Egyetértek azzal, hogy az egyszer elmentett mindig elmentett hamis. NIV- Jelenések 3:16 Tehát, mivel langyosak vagytok - se nem melegek, se nem hidegek - ki foglak köpni titeket a számból. Isten tele van irgalommal és azt akarja, hogy mindannyian megtérjünk, de mint minden kapcsolat, ez is munkát és elkötelezettséget igényel, hogy az életet a helyes módon éljük Isten megmondja nekünk, hogyan kell élni az ő igéjén keresztül .

Sun Jan 19 2025
1 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Egyszer elmentve mindig elmentve. "Az én juhaim hallják az én hangomat, és én ismerem őket, és követnek engem. És én örök életet adok nekik, és soha el nem vesznek, és senki sem ragadja ki őket a kezemből. Az én Atyám, aki nekem adta őket, nagyobb mindenkinél; és senki sem ragadhatja ki őket Atyám kezéből. Én és az én Atyám egy vagyunk."" ~ János 10:27-30

Wed Jan 15 2025
2 ❤️
Ajit's avatar
Ajit

@Koren-Marie igen, de a János 12: 47-50-ben a következőkkel egészítette ki: 47 "Ha valaki hallja az én szavaimat, de nem tartja meg azokat, azt nem ítélem el. Mert nem azért jöttem, hogy megítéljem a világot, hanem hogy üdvözítsem a világot. 48 Annak, aki elutasít engem, és nem fogadja el szavaimat, bírája van; éppen azok a szavak, amelyeket mondtam, fogják elítélni őket az utolsó napon. 49 Mert nem magamtól beszéltem, hanem az Atya, aki elküldött engem, megparancsolta nekem, hogy mondjam mindazt, amit mondtam.

Sat Jan 18 2025
1 ❤️
Ajit's avatar
Ajit

50 Tudom, hogy az ő parancsa az örök életre vezet. Tehát bármit is mondok, az csak az, amit az Atya mondott nekem."

Sat Jan 18 2025
0 ❤️
Ajit's avatar
Ajit

Tehát elveszíthetjük az üdvösséget, ha nem követjük a tanításait. Ha azonban valóban megbánjuk és követjük a tanításait, Urunk megbocsát nekünk!

Sat Jan 18 2025
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Ajit de Ő az "igehallgatókról beszél, de nem cselekvő emberekről" (mint a farizeusok), tehát akkor szerintem arról van szó, hogy ők nem igazán üdvözültek. Nem hiszem, hogy megkaphatod a Szentlelket és megkaphatod az üdvösséget, és kényelmesen élhetsz bűnben, meggyőződés nélkül anélkül, hogy visszafordulnál az Atyához 🙏🏽❤️ Szerintem ha egyszer megváltottál, akkor az Ő ❤️ vagy

Sat Jan 18 2025
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Ajit túl sok vers van, ami ezt alátámasztja, és szerintem minden más csak útmutatás arra, hogyan éljünk az Ő szeretetében - és ha igazán szereted Jézust, akkor alapból ezt fogod tenni. De végül is ki tudja! Én nagy becsben tartom az üdvösségemet, és imádkozom, hogy soha ne veszítsem el, de egyszerre abban a békében és vigaszban élek, hogy örökké és örökké az Övé vagyok

Sat Jan 18 2025
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Koren-Marie lose*

Sat Jan 18 2025
0 ❤️
Ajit's avatar
Ajit

@Koren-Marie a farizeusokhoz beszél, nem csak róluk. Egyértelműen azt mondja, hogy "bárki" Mindannyian tévelygünk, de ha igazán megbánjuk, megbocsátást nyerünk. Ezért küldték el, hogy megváltson és megbocsásson nekünk. Ahogyan Péter apostolnak is mondta. Bocsáss meg, ha kérnek, ahogy a mennyei Atya megbocsát (itt Máté 18:21-35 parafrázisa). Ő is így teszi ezt. Bűnbánatot kell tartanotok. Még a tékozló fiú példázata is ezt mutatja...

Sat Jan 18 2025
0 ❤️
Ajit's avatar
Ajit

Vannak versek, amelyek arról szólnak, hogy az ő nyája követi az ő szavát, és hogy a követőit a tetteik, nem pedig a szavaik alapján fogjuk látni vagy megkülönböztetni (itt is parafrazálva). A Máté 16:24-28 a legjobb ezek közül, ami eszembe jut, a 27. vers a kiemelkedő.

Sat Jan 18 2025
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Ajit Mindkettőtök mondanivalójával egyetértek, de ez nem azt jelenti, hogy elveszítheted az üdvösségedet - ez azt jelenti, hogy azok, akik cselekvő emberek és azok, akik követik Őt, üdvözülnek és mindig is üdvözülni fognak. Ha meg vagy mentve, akkor - alapból - meg fogsz térni, ha elrontod, mert a megváltás és a Szentlélek befogadása után egyszerűen nem tudsz bűnben élni

Tue Jan 21 2025
0 ❤️
Ajit's avatar
Ajit

@Koren-Marie, remélhetőleg megértem a nézőpontodat. Szerintem azt mondod, hogy amíg úgy döntesz, hogy az Úr parancsai szerint jársz, bár néha elesel (nem szándékosan) és teljes szívvel megbánod, addig üdvözülsz. Nem számítva a felsorolást, ahol az ember szándékosan választja a bűnt, és azt hiszi, csak bocsánatot kérek, és megmenekülök. Ha erre gondolsz, akkor egy húron pendülünk!✝️

Tue Jan 21 2025
0 ❤️
Angel's avatar
Angel

A kulcs, hogy lássuk hallani, hogy az Ő népe (az Ő juhai) Őt követik, ami azt jelenti, hogy az Ő akaratában, az Ő szavában és az Ő útján maradnak, ez teszi őket az övéivé és tartja őket az Ő kezében. Az ördög nem tud csak úgy kiragadni minket, de kiugorhatunk és dönthetünk úgy, hogy alávetjük magunkat egy másik törvénynek

Sun Jan 19 2025
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Angel @Ajit Mindkettőtökkel egyetértek, de ez nem azt jelenti, hogy elveszítheted az üdvösségedet - ez azt jelenti, hogy azok, akik cselekvő emberek és azok, akik követik Őt, üdvözülnek és mindig is üdvözülni fognak. Ha meg vagy mentve, akkor - alapértelmezetten - meg fogsz térni, ha elrontod, mert az üdvösség és a Szentlélek befogadása után egyszerűen nem tudsz bűnben élni

Tue Jan 21 2025
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

1/2 Ez csak az én véleményem, de NEM. Jézus megfizette a végső árat, hogy mi megmenekülhessünk. De Isten szabad akaratot adott nekünk, hogy választhassuk, hogy követjük Krisztust és megmenekülünk. De ha nem fordulunk el a bűntől és a világ útjaitól, akkor fogva tartanak minket a bűnök, amikhez folyton visszaszaladunk. Meg kell térnünk, és Jézus meg fog minket menteni. Jézus nap mint nap megment engem, mert nem vagyunk mindannyian elmaradottak?

Wed Jan 15 2025
8 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

2/2 Ha egy veszélyes területre mész és elrabolnak és megkínoznak. Jézusért kiáltasz, engem és Ő megteszi. Egy ideig követed Jézust, de az út nehézzé válik és nem izgalmas... így végül visszamész arra a veszélyes területre, ahol az emberrablók vannak és újra megkínoznak. Újra kiáltasz Jézus, ments meg kérlek, sajnálom, hogy elhagytalak. El tudod képzelni, hogy Jézus azt mondja: - Egyszer már megmentettelek. Ha egyszer megmentettél, mindig megmentesz, igaz? Hála az égnek, Jézus soha nem mond ilyet, és izgatottan várja, hogy megmentsen minket

Wed Jan 15 2025
4 ❤️
Byran's avatar
Byran

@Louise Egyetértek

Wed Jan 15 2025
1 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Louise Egyetértek, tetszik a példád

Thu Jan 16 2025
1 ❤️
Lydia's avatar
Lydia

@Louise, te összekevered a nehéz körülményekből való megmenekülést és az örök üdvösséget. Igen, Isten mindig megment bennünket a nehéz helyzetekből, de amikor az örök üdvösségről van szó, ahogy a neve is utal rá, az örökkévaló. Örökkévaló. Milyen örök üdvösség az, ami nem tart örökké?

Thu Jan 16 2025
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Lydia Az üdvösség egy ingyenes ajándék, hogy megmentsen minket a pokol tüzétől. A mennyei királyságot még mindig elveszítheted, ha engedsz a bűnnek. A Galata 5:21 azt mondja: "irigység, részegség, bujaság és más ehhez hasonló bűnök. Hadd mondjam el még egyszer, hogy aki ilyen életet él, az NEM fogja örökölni Isten királyságát" Az ár, amit a bűnért fizetünk, a megváltásunk. Bűnbánatot kell tartanunk.

Thu Jan 16 2025
1 ❤️
Charlie's avatar
Charlie

Köszönöm Louise eredeti hozzászólását, és ez egy újabb nagyszerű válasz 🙏🏼 Szeretem, hogy Jézus SOHA nem mond le rólunk... még akkor sem, ha még mindig ugyanazokat a hülye hibákat követjük el 🙏🏼❤🙌🏼

Sat Jan 18 2025
1 ❤️
Angel's avatar
Angel

@Louise mert a bűn zsoldja a halál Róma 6:23

Sun Jan 19 2025
0 ❤️
Taylor's avatar
Taylor

Adhatok választ más kérdésre? Mert én úgy gondolom, hogy a jó válasz megtalálásának kulcsa annak elfogadása, hogy vannak nagyobb kérdések, amelyek megoldják a kisebbeket. Jó-e Isten? ha valóban hisszük, hogy Isten jó, hogy meghallgat minket, amikor kiáltunk, ha hisszük, hogy nem zárta be előttünk a mennyország kapuit lehetetlen vagy zavaros szabályokkal. akkor jó okunk van arra, hogy bízzunk benne, függetlenül a kisebb kérdésekre adott válaszoktól. isten jósága valóban egy nagyobb kérdés.

Wed Jan 15 2025
5 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Taylor igen.

Wed Jan 15 2025
1 ❤️
Leona's avatar
Leona

Jézus azt mondta: "Menjetek és többé ne vétkezzetek"

Tue Jan 14 2025
2 ❤️
Quinn's avatar
Quinn

Nézzük a Szentírást! A Máté 7:21-23 elég egyértelmű választ ad. P.S. Jézus szavainak, "soha nem ismertelek", pontosabb fordítása az eredeti koinéi görögből az lenne, hogy "mert még egy napig sem tartottalak magaménak". Tehát ez az egész hitünk megvallása, a cselekedetek, a szolgálat, az imádság, stb. nem az a módja annak, hogy Jézus magáénak vallja. Ne feledjük: van egy út, amely az emberek számára helyesnek tűnik, de végül a halálba vezet. Az út keskeny, barátaim, egy sorban Krisztus, a mi Urunk mögött!

Tue Jan 14 2025
7 ❤️
Byran's avatar
Byran

Hiszem, hogy el lehet távolodni az Úrtól. Bár nem a saját cselekedeteink által üdvözülünk, de arra vagyunk hivatottak, hogy szent és megszentelt életet éljünk - ezt nem lehet megkerülni. A Szentírás alátámasztja ezt az igazságot, bár sokan úgy döntenek, hogy nem látják be, gyakran a saját testi vágyaik vagy a hamis tanítások hatása miatt. Az élethez vezető út keskeny.

Tue Jan 14 2025
7 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Az Ő hűségét és kimeríthetetlen Szeretetét nagyrészt az én hiányomon keresztül tanultam meg. De Isten kegyelméből megy bármelyikünk... Jézus üdvözítő képességét nem korlátozhatjuk a mi megértésünkkel. Isten üldöz minket, és Jézust irgalmas szívvel küldte el, annak tudatában, hogy nem tudunk hűségesek maradni, és szükségünk van rá, hogy Őt képviselje értünk... hogy senki ne dicsekedhessen a saját cselekedeteivel. Ez a mi Istenünk. Nem hiszem, hogy az az Isten, akinek ismerem Őt, elfordítja a legrosszabb bűnösöket (mint én).

Tue Jan 14 2025
1 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

*hogy támogassuk

Tue Jan 14 2025
0 ❤️
Rob's avatar
Rob

Bármelyik irányba lehet érvelni, de a valóság az, hogy nem tudjuk biztosan. Isten a szívet nézi, és az Ő akarata, hogy senki se vesszen el - annyi nehéz helyzet és körülmény van, hogy nem tudunk egy általános elméletet alkalmazni arra vonatkozóan, hogy ki üdvözült és ki nem. Ha valóban hisszük, hogy Isten szereti az embereket, akkor azt kell hinnem, hogy könyörületesen tekint az emberekre (azok, akik elvesztették a hitüket, általában a fájdalom miatt tették ezt), és lehetőséget ad nekik, hogy elfogadják Őt.

Tue Jan 14 2025
1 ❤️
Just Me Hayley's avatar
Just Me Hayley

Nem, a Biblia szerint mi, újjászületett keresztények nem veszíthetjük el az üdvösségünket, és akik újjászületnek, örök életet kapnak, és hogy Isten terve nem változhat, ígéretei nem veszhetnek el & hogy Isten elhívása nem vonható vissza. Akik valóban üdvözültek, azok mindvégig üdvözültek maradnak.

Tue Jan 14 2025
0 ❤️
Just Me Hayley's avatar
Just Me Hayley

Néhányan azonban azt mondják, hogy az emberek a próbatételek idején visszaeshetnek (eleshetnek) a hitüktől. Ezek a próbatételek lehetnek családi, életmódbeli vagy egyéb nehézségekből fakadó küzdelmek. Az üdvösség biztosítása érdekében az embereknek imával, bibliatanulmányozással és a gyülekezetben való aktív részvétellel kell ápolniuk a hitüket.

Tue Jan 14 2025
0 ❤️
Just Me Hayley's avatar
Just Me Hayley

A visszaesés kifejezés az Ószövetségben fordul elő, leggyakrabban Izrael népére utalva. Ők azért tartoznak a "visszaesők" kategóriájába, mert ők voltak először Isten népe. A többi pogány nép közül egyiket sem nevezték soha visszaesőnek.

Tue Jan 14 2025
0 ❤️
Just Me Hayley's avatar
Just Me Hayley

Az egyik zavaró dolog, amikor a visszaesésről beszélünk, hogy összekeverjük azokat, akik visszaesnek azokkal, akik soha nem voltak üdvözülve. Ahhoz, hogy valaki visszaeső legyen, először is valódi kapcsolatban kell lennie Jézus Krisztussal - ez azt jelenti, hogy valódi üdvösségélményben volt része. Sokan mutatják az üdvösség külső jeleit. Lehet, hogy elkezdenek gyülekezetbe járni, vagy akár szolgálatot teljesítenek, de soha nem élték át az üdvösséget, és soha nem léptek személyes kapcsolatba Jézus Krisztussal.

Tue Jan 14 2025
1 ❤️
Lydia's avatar
Lydia

Nem vagyok biztos ebben. Egy olyan családnál lakom albérletben, akik erősen hisznek abban, hogy nem lehet, és értem, hogy honnan jönnek. Jézus azt mondja, hogy nem veszíti el a neki adottak közül senkit. És azoknak, akik azt mondják, hogy elveszíted az üdvösséget, ha elveszíted a hitedet, még Keresztelő János is elveszítette a hitét, de azt hiszem, egyetérthetünk abban, hogy ő nem veszítette el az üdvösségét. Tehát úgy tűnik, hogy jó érv van mellette. Ráadásul az üdvösséget nem cselekedetekkel nyerjük, akkor hogyan lehet elveszíteni cselekedetek által?

Tue Jan 14 2025
1 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Igen, sajnos igen. Így esünk el, törekednünk kell arra, hogy olyanok legyünk, mint Szent Péter és ne olyanok, mint Iskarióti Júdás 💪♥️✝️

Tue Jan 14 2025
2 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Mikor*

Tue Jan 14 2025
0 ❤️