Zpět k seznamce SALT
posters avatar
Isabel - Team SALT
Thu Nov 21 2024

Je seznamování kvůli manželství příliš intenzivní? 😰

Nevyvíjíme na sebe příliš velký tlak, když "chodíme na rande kvůli manželství"? Je lepší seznamovat se s lidmi s malým očekáváním, že by to mohlo v něco přerůst?

14 Lajků
123 Komentáře
Anonymous's avatar
Anonymous

Není to tak. Manželství by mělo být nepřetržitou formou namlouvání

Mon Nov 25 2024
1 ❤️
Valerie's avatar
Valerie

Můj osobní názor: Záleží na tom, co máte na mysli. Jít na rande a užít si seznámení má své výhody. Dokonce i několik rande. Je to zkoumání možností; ale ať už to k něčemu povede, nebo ne, ten člověk je cenný a stojí za to, abyste si s ním užili čas (pokud je to možné/rozumné) Ale věřím, že randění, stejně jako vstupování do "oficiálně" randícího vztahu - by se mělo dělat s ohledem na manželství.

Mon Nov 25 2024
4 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

To si nemyslím. Nakonec je to cíl, nicméně v seznamování je prostor uvědomit si, jestli ten člověk má být opravdu s vámi, nebo ne, a to je v pořádku a vždycky je alternativa.

Sun Nov 24 2024
6 ❤️
Lluvia's avatar
Lluvia

Když si dva křesťané dají rande, může z toho vzniknout přátelství, pokud o to oba stojí, nebo křesťanské manželství, nebo třeba nikdo mezi nimi.

Sun Nov 24 2024
3 ❤️
Janine's avatar
Janine

Klíčem je být připraven na manželství Ne usilovat o něj. Usilujte o Boha, vytvářejte čisté společenství s ostatními věřícími, věnujte se záležitostem Království a věřím, že když se v Něm budeme těšit a modlit, obdržíme touhy svého srdce. #note2self😉

Sun Nov 24 2024
7 ❤️
Jude's avatar
Jude

*NEJEDNÁ se o osobní specifické zkušenosti jednotlivců.

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Larissa's avatar
Larissa

Pro mě je smyslem randění najít manželství. Křesťanský vztah by měl být zaměřen na manželství, aby mohli žít život tak, jak to chce Bůh pro nás!

Sat Nov 23 2024
9 ❤️
Matityahu's avatar
Matityahu

Randění v jakékoliv podobě mi toho moc nepřineslo, takže idk. Jsem docela uvolněný, ale pak jsem skončil mluvit s ženami, které jsou soudné, vlezlé a ignorantské....nebo se ukázalo, že mají duševní zavazadla, která to znemožňují. Měl jsem jen 1 ženu, se kterou jsem chodil, která neměla doslova žádné červené vlajky, ale nakonec necítila jiskru. Takže jo....osobně je pro mě těžké dát příliš mnoho energie do datování úplně, protože jsem raději zasít v aspektech života, které mi dávají sklizeň sklízet místo plevele

Sat Nov 23 2024
5 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Jaký smysl má randění bez manželství, jsem křesťan, který se řídí Biblí, a je směšné randit bez konečného cíle manželství

Sat Nov 23 2024
10 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Kolten 💯 On Point-If It's Not to get married then what is it?.. #SIN

Sat Nov 23 2024
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Mám pocit, že lidé zapomněli/neznají memento, kdy křesťanský muž potká křesťanskou ženu. Meme: Křesťanská žena pozdraví. Muž odpoví zásnubním prstenem. Jak to, že to není intenzivní?!? Někdy to tak bývá a je to naprosto intenzivní! 🚨 ‼️ Já bych si řekla: "Ty vole, kdo je dis?" Přátelství, prosím, než mi dáš ten šejk s hranolkama 😟 🏃‍♀️ 🌳 🏃‍♀️

Fri Nov 22 2024
5 ❤️
Tameka's avatar
Tameka

Ne, pokud nechcete ztrácet čas desetiletým "randěním" s někým, kdo nemá v úmyslu se oženit. Když nasedáte do auta, víte, kam jedete, o co víc byste to měli vědět, když vstupujete do vztahu.

Fri Nov 22 2024
10 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Tameka Proto než nastoupíte do auta, věnujete dostatek času diskusi s řidičem, abyste se domluvili na cestě. Nenasednete do auta jen tak, bez jakéhokoli plánování. Pokud se chystáte na výlet, cestu si náležitě naplánujete, abyste se dostali do požadovaného cíle. Důvodem, proč byl UBER úspěšný, je to, že jste mohli vidět svou cestu do cíle. cesty jsou naplánované a vypočítané. #FriendshipFirst

Sat Nov 23 2024
4 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Jude ...proboha. (Trochu jsi se netrefil do věty Cesty jsou plánované a vypočítané 😉)

Sat Nov 23 2024
1 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Kati Přísloví 16:9: Srdce člověka plánuje jeho cestu, ale Hospodin řídí jeho kroky. Stále je třeba plánovat.

Sat Nov 23 2024
1 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Juda V Příslovích 19,21 se píše: "Mnoho je plánů v srdci člověka, ale Hospodinův záměr je ten, který zvítězí.". Je přirozené chtít plánovat. Myslím, že důležité je, abychom si uchovali srdce a mysl na prosbu o naplnění Boží vůle, o to, aby byl vidět a aby směřoval naši mysl k tomu, co ho potěší... a ukázal, kdo je skrze kroky, které děláme. Aby tak byly i naše plány ovlivňovány Jím a hledaly pouze Jeho záměr.

Sat Nov 23 2024
1 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Tameka proč si myslíš, že máš "desetileté datum"? Kdo za to může? Jak se to stalo?

Sat Nov 23 2024
0 ❤️
Tameka's avatar
Tameka

@Jude Nejsem si jistý, jestli jsi pochopil, co jsem řekl. Otázka zněla, jestli na sebe při randění kvůli manželství nevyvíjíme příliš velký tlak. Řekl jsem, že ne. Myslím, že byste měli mít nějaký plán. Připadá mi to jako stejný bod, který se snažíš říct ty. Proč mají lidé desetileté rande? Zeptej se těch lidí. Existují. Očividně neměli plán a o deset let později na něj tlačí kvůli manželství, o kterém nikdy neřekl, že ho chce. Čí je to chyba? Moje určitě ne.

Sat Nov 23 2024
0 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Tameka Mám bratra @Stan, který si myslí, že je v pořádku chodit a romantiku s úmyslem poznat někoho, budovat přátelství na cestě současně, aniž by nutně jít vzít ji. Co si o takovém přístupu myslíte vy? Když to nedopadne dobře... začne znovu. Je to dobře, nebo špatně?

Sat Nov 23 2024
0 ❤️
Tameka's avatar
Tameka

@Jude @Jude Je to relativní. Pokud to funguje pro něj a pro ty, se kterými chodí, skvělé. Nebudu soudit jeho preference. Co říkám je, že pro mě, pokud vím, že se chci usadit a on ne, oceňuji, že to vím předem. Já osobně nechci, aby mi muž stál ve dveřích a blokoval, co hledám, když ví, že on nehledá to samé. Buď upřímná, a pokud jí nevadí, že s tebou chodí, skvělé. Jsou dospělí. Já říkám svůj názor na to, co preferuji.

Sat Nov 23 2024
2 ❤️
Stan's avatar
Stan

@Jude Proto říkám, že to pořád nechápeš! Nebudeš blokovat lidem čas na společenství & přátelství po dobu 8-9měsíců - mimochodem skoro rok (jako to děláš ty), na "možná bychom mohli být romantičtí, hodnotím tvou schopnost být pro mě ten pravý", to není správné ani fér! Potřebuješ to vědět dřív. Námluvy existují z nějakého důvodu, poznáváte se v exkluzivním nastavení a budujete spolu (přátelství nebo něco jiného), jsem blázen nebo v říši snů 🤔

Sat Nov 23 2024
1 ❤️
Jonathan's avatar
Jonathan

@Tameka je mi líto, že tě chlap opustil po 10 letech, to muselo být srdcervoucí

Sat Nov 23 2024
0 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Stan Blokujete lidem časy na společenství a přátelství??? V tom jsi to špatně pochopil, protože společenství ad přátelství NEvyžadují exkluzivitu. Pokud chodíš s dívkou a máš s ní románek, dlužíš jí exkluzivitu, neměl by ses bavit s ostatními, kteří hledají romantické zájmy. Tvůj přístup je "blokování dveří" 🚪

Sat Nov 23 2024
1 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Tameka Myslíte si, že "randění a románek za účelem seznámení" je "randění kolem", protože záměrem tohoto přístupu je poznat a objevit někoho, koho si nutně nevezmete, což je rozdíl oproti "randění za účelem svatby", ke kterému může dojít po navázání přátelství a kamarádství, které poskytuje pevnější základ?

Sat Nov 23 2024
1 ❤️
Tameka's avatar
Tameka

@Jonathan Po deseti letech mě neopustili. Byl to příklad toho, co se může stát, když dva lidé chtějí různé věci, ale nemají jasno, když do toho jdou.

Sat Nov 23 2024
1 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Kati To je všechno dobré, ale každá cesta v životě vyžaduje VAŠE plánování. Stavět dům, mít kariéru nebo třeba jít na piknik. Jakmile se promítáte do budoucnosti - musíte plánovat. Koho si pustíte do života, je vaše zodpovědnost. Bůh věří, že se budete řídit jeho vůlí. Poskytuje vám svého Ducha svatého, své Slovo a společenství, ale nevybírá za vás - Celý smysl našeho stvoření je SVOBODNÝ.

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Jonathan's avatar
Jonathan

@Tameka byl docela konkrétní časový rámec, který jsi zmínil

Sun Nov 24 2024
2 ❤️
Tameka's avatar
Tameka

@Jonathan Jo, vzpomněl jsem si na několik žen, které si tím prošly, když jsem to psal. Muž byl na začátku upřímný, ale myslím, že přemýšleli se svými emocemi a mysleli si, že by mohli změnit jeho názor a dát ultimátum po tak dlouhé době. Opravdu bolestivá situace, jen ne ta moje. Přesto děkuji za milá slova.

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Jude děkuji. Vskutku žádný argument s tím, že nás Bůh stvořil se svobodnou vůlí. Myslím, že to, co jsem chtěl říct, se ztratilo, a to je v pořádku.

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Chtěl jsem jen říct, že je správné a dobré, když se Jeho vůle stane naší volbou a naší vůlí.

Sun Nov 24 2024
1 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Kati Souhlasím - Vyrovnání je žádoucí.

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Jude podání, jako on je Pán. Ne my.

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Kati 100% - a díky přátelství a společenství zodpovědně posoudíme níže uvedené, než dáme romantiku někomu, koho ani neznáme: 1. ✅ Modlitba a Duch svatý (Přísloví 3. Jakub 1) 2. ✅ Kompatibilita charakteru a víry (2 Kor 6. Kol 3) 3. ✅ Společné životní cíle a záměry (Amos 3,3) 4. ✅ Moudrá rada a společenství (Přísloví 11,14) 5. ✅ Láska a obětavost (1 Kor 13) 6. ✅ Osobní + připravenost (Ef 5,25)

Sun Nov 24 2024
1 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Jude Máš rád své seznamy. Moje vlastní volba v této věci je svěřit vše Pánu, protože já prostě nemám stejnou moudrost a znalosti jako On. Bůh ti žehnej.

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Kati Rád přebírám odpovědnost za své činy. Rád si říkám, že jsem udělal všechno, co jsem udělat mohl, pokud jsem si toho byl vědom v daném okamžiku, kdy jsem nějakou činnost prováděl. Důvěra v Boha je zahrnuta v bodě č. 1 v "seznamu"

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Jude 👍😊 Bůh je věrný. Zodpovědnost je nutná jako u dospělého člověka s plnou mocí nad činy, ale On je milostivý a také si vyhrazuje právo nás překvapit nad rámec našeho chápání:) Přeji krásný den/víkend.

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Kati Přeji krásný víkend 👍

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Janine's avatar
Janine

@Jude Dobře řečeno. Tento seznam vnímám jako moudré počítání nákladů a používání moudrosti v procesu sdílení. Musíme zhodnotit plody člověka, ať už je to přítel nebo kdokoli, koho zvažujeme přidat do svého vnitřního kruhu. "Buď moudrý jako had, ale jemný jako holubice " Modlitby + práce s použitím moudrosti 🙏🏿

Mon Nov 25 2024
0 ❤️
Janine's avatar
Janine

Věřím, že křesťané by měli "nejprve přátelit", ne randit. Účelem je poznat ovoce člověka. Je ten člověk zralý věřící a spolehlivý přítel? Jakmile je toto zjištěno a po půstu a modlitbě by oba mohli uvažovat o námluvách. Cesta společenství by měla být čistá, bez očekávání. Pamatujte, že i při námluvách se máme chovat k bratrům a sestrám jen jako k takovým, intimní líbání je určeno pouze pro manželství uzavřené smlouvou. Selah

Fri Nov 22 2024
7 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Stan tvůj názor, bratře? 🙃

Sat Nov 23 2024
0 ❤️
Stan's avatar
Stan

@Jude Hahahaha tohle je tvůj způsob, jak mě do tohohle vlákna navádět, jak jsem říkal, zavřeme ho, když začneme! Ale když už ses zeptal 🙂 @Amos má naprostou pravdu, obojí může probíhat současně, zeptej se autora vlákna, jak dlouho by mělo trvat "fellowship first" období? Pak se od toho odpíchneme!

Sat Nov 23 2024
0 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Stan to je další na další důkaz 🙃

Sat Nov 23 2024
0 ❤️
Amos's avatar
Amos

@Janine můžete dělat obojí současně

Sat Nov 23 2024
1 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Amos Lidé jsou frustrovaní, proč nedostávají závazky, když druhá strana, jak naznačujete, stále "dělá přátele, jak jdete", aby skutečně poznali osobu jako první. Moje rada: "Víte, co je to seznámení, když se s někým seznámíte? Nezačínejte s romantikou, zavažte se a pak "dělejte přátele za pochodu" a pak couvejte a zdržujte.

Sat Nov 23 2024
1 ❤️
Janine's avatar
Janine

@Amos Člověk by měl nejprve zkontrolovat ovoce, aby se ujistil, že se stýká s upřímně věřícím člověkem, a teprve potom uvažovat o tom, zda je daný člověk vhodný pro manželství. To vyžaduje čas, pozorování a modlitby, aby člověk někoho poznal. Nemůžete dělat obojí, protože 1. Ten člověk je cizí, tak jak chcete něco určit, pokud se neřídíte tělem. 2. Takové smýšlení brání rozvoji upřímného přátelství, protože je poskvrněno romantickými a často i chlípnými touhami.

Sun Nov 24 2024
1 ❤️
Janine's avatar
Janine

@amos Naše smýšlení by mělo být čisté vůči společenství a měli bychom si vážit rodiny, kterou nám dal Bůh. Často jsou lidé naštvaní, když se ze schůzek nestane něco víc b/ postoj srdce je mimo. Být čistého srdce, konat Boží dílo &vytvářet zdravé vazby ve společenství, dá-li Bůh, objevíte svého člověka. Každopádně Bůh chce, abychom byli spokojeni v něm. následování tohoto modelu randění, který je podle vzoru ve světě, vede k rozbitým domovům. Rozvodovost je stejně vysoká i mezi těmi, kteří se hlásí k Christians🙏🏾

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Janine Líbí se mi váš názor ohledně střetu zájmů. Zamlžený úsudek. 👍

Sun Nov 24 2024
2 ❤️
Janine's avatar
Janine

@Jude Ano, zdravá mysl (mysl Kristova) je pro spravedlivé rozhodování nezbytná.

Mon Nov 25 2024
0 ❤️
Steven's avatar
Steven

Myslím, že na sebe můžeme vyvíjet příliš velký tlak, i když věřím, že bychom měli usilovat o manželství jako cíl. Na těchto stránkách se mi ale líbí, že se člověk může setkat s nejrůznějšími věřícími a vést zajímavé živé rozhovory a doufejme, že i trvalé přátelství, ne-li v budoucnu něco víc.

Fri Nov 22 2024
6 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Záleží na tom, proč hledáte manželství. Pokud jsi opravdu spokojená v Bohu, důvěřuješ mu a odevzdáváš toto přátelství/vztah v něm, věřím, že by to nebylo intenzivní, ale naplněné pokojem, který převyšuje všechno chápání. Pokud hledáte úspěch v sobě, ano, může to být naprosto intenzivní.

Fri Nov 22 2024
2 ❤️
Steven's avatar
Steven

To se mi líbí

Fri Nov 22 2024
1 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

V této otázce jsem trochu rozporuplný, protože souhlasím s tím, že manželství by mělo být konečným cílem při seznamování. Mám však pocit, že si lidi můžeme objektivizovat v tom smyslu, že je vidíme pouze z hlediska toho, zda odpovídají našim standardům toho, co chceme, místo abychom je viděli jako celého člověka, kterého stvořil Bůh. Každého, kdo nesplňuje naše očekávání a normy, okamžitě zavrhneme, místo abychom se ho snažili poznat. Musíme se ujistit, že děláme věci se správnými úmysly.

Fri Nov 22 2024
15 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Ben dobře řečeno. Pozoruji to na svém vlastním chování a začínám si uvědomovat: "jo, tohle nefunguje" haha. Jak se říká: "šílenství je dělat pořád dokola to samé a očekávat jiné výsledky" nebo tak nějak? 😅

Fri Nov 22 2024
2 ❤️
Steven's avatar
Steven

Hluboké, ale tak pravdivé Ben

Fri Nov 22 2024
1 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Ben Moje rada: přátelství a společenství. Skvělé místo pro začátek.

Sat Nov 23 2024
1 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Ben To je krásný komentář a uhodil jsi hřebíček na hlavičku, jak je tato aréna omezená. Většina z nás je tu s posláním uzavřít manželství (já osobně chci jen tehdy, pokud Bůh ve své moudrosti určí, že se skrze manželství změním, abych se mu více líbil, ale to je vedlejší). City, které k někomu rostou a které zasel sám Pán, jsou jasné, plné naděje, upřímné a nesobecké. Myslím, že jsou mu podobné svou povahou, jako Autor.

Sat Nov 23 2024
2 ❤️
Mariah's avatar
Mariah

@Kati váš komentář je dobrý! Přiměl mě přemýšlet o některých věcech.

Sun Nov 24 2024
1 ❤️
Jude's avatar
Jude

Diamanty se vyrábějí pod tlakem 💎

Fri Nov 22 2024
2 ❤️
Stan's avatar
Stan

@Jude Schvaluji tento příspěvek 🙃

Fri Nov 22 2024
0 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Stan Datum svatby? Opravdu? Já myslel, že jsi "Date to know" 🙃 Sériový nápadník? Stopař? 🥞

Fri Nov 22 2024
0 ❤️
Stan's avatar
Stan

@Jude 😂 vyndej si svoje pocity! Pořád to nechápeš! Každopádně, kdybychom se do tohohle vlákna pustili, tak se to tu rozjede jako v tom druhém a oba víme, že to ani jeden z nás nevzdá!

Fri Nov 22 2024
1 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Stan Já se nevzdávám, když mám pravdu 😃 ale ocenil jsem tu výměnu názorů. Lidi si můžou přečíst to druhé vlákno. Doufám, že si můžeš přečíst příspěvky v tomto vlákně a uvidíš, kolik lidí trvá na přátelství a kamarádství jako prvním NEBO na rande a románku jako prvním s někým, koho ani neznají.

Fri Nov 22 2024
1 ❤️
Stan's avatar
Stan

@Jude Nemáš pravdu, jen jsi na řadě ty, abys zažil to, co už zažilo velké množství lidí, kteří vědí, že je to šíleně špatně 🙃 A doufám, že vidíš, že druhý nejvyšší like u komentářů výše je ten, který poukazuje na chybu v tvém způsobu.

Sat Nov 23 2024
0 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Stan 2. nejvyšší počet lajků? Nekontroloval jsem lajky. Hned na to jdu 😛

Sat Nov 23 2024
0 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Stan Zvýšil jsem lajky na #1 nejvyšší a přidal radu - "přátelství a společenství" 😃

Sat Nov 23 2024
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Stan 🙌

Sat Nov 23 2024
0 ❤️
Stan's avatar
Stan

@Jude 😂😂 Musíš si zrušit účet! Nezáleží na tom, co děláš, pořád jsi špatný, špatný, špatný a špatný!!!

Sat Nov 23 2024
0 ❤️
Stan's avatar
Stan

@Kati 🙂👍🏾

Sat Nov 23 2024
0 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Stan Znáš SKUTEČNÝ důvod, proč se to stalo, a to je ten, že se DÁTI a ROMANCI a my jsme EXKLUZIVNÍ a dáváme všechna vejce 🪺 do jednoho košíku. NEDÁVALI přednost společenství a přátelství s více lidmi, aby posoudili, s kým chodit a s kým mít románek. Moje rada: Nevynechávejte tento důležitý krok - přátelství a společenství. Žádný románek. Žádná romantická náklonnost. Žádná exkluzivita. Jen přátelé. Objevujte. Zhodnoťte. Rozhodněte se, zda chcete chodit.

Sat Nov 23 2024
2 ❤️
Jude's avatar
Jude

Chcete mít níže uvedené statistiky na své straně.. "I když se údaje mohou lišit, výzkumy obecně ukazují, že se pravděpodobnost rozvodu snižuje o 20-70 %, pokud základem vztahu je přátelství"

Sat Nov 23 2024
2 ❤️
Stan's avatar
Stan

@Jude Nerozumím tomu, na co reaguješ?

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Stan's avatar
Stan

@Jude Opět, statistiky jsou vždy pokřivené jedním nebo druhým směrem, nikdy ne úplný obraz!

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Stan ukažte mi své statistiky, které říkají, že datování a romantika ve stylu tinder/bumble je dobrá. Všechny výzkumy dohromady ukazují na 20 až 70% snížení pravděpodobnosti rozvodu. To není šikmá plocha. Je to rozmezí. Pokud upřednostňuješ přátelství a kamarádství na prvním místě, dáváš minimálně 20% šanci na svou stranu.

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Stan's avatar
Stan

@Jude Nemám žádné statistiky a nehodlám hledat statistiky, když mám reálné zkušenosti, abych věděl, o čem mluvím.

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Stan Přesně to jsem si myslel. Hazardní hry 🎲

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Jude's avatar
Jude

Název: Co nás mohou statistiky online randění naučit o budoucnosti rozvodů "Údaje ukazují, že pokud se s partnerem seznámíte online, je pravděpodobnější, že se do několika let rozvedete. Britská studie zjistila, že rozvodovost manželů, kteří se seznámili online, je šestkrát vyšší ve srovnání s těmi, kteří se seznámili prostřednictvím rodiny nebo přátel..."

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Jude's avatar
Jude

...U těchto online manželství je o 12 % vyšší pravděpodobnost, že do tří let zkrachují - a o 17 % vyšší pravděpodobnost, že do deseti let zkrachují." Podle této studie je "nejbezpečnějším" způsobem, jak se seznámit, seznámení přes přátele nebo rodinu. U těch, kteří se seznámí prostřednictvím práce, je také vyšší šance, že spolu zůstanou i po deseti letech."

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Stan's avatar
Stan

@Jude Statistiky jsou vždy pokřivené jedním nebo druhým směrem ve prospěch jakéhokoli tématu, ale pokud trváte na používání tohoto argumentu - Pro jaké věkové rozmezí to bylo vypočítáno? Na jakou demografickou skupinu se to vztahuje? Jaké jsou zkušenosti obou stran, které se seznámily online? Proč se rozešli? Jaké byly podmínky, které je svedly dohromady? Statistiky jsou VŽDY pokřivené, aby získaly výhodu!

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Stan Mluvíš o jednotlivcích, kamaráde. My říkáme VŠEOBECNĚ, a to v průměru, jak ukazují data. Nejsem tu od toho, abych s tebou debatoval o konkrétních věcech. Bavíme se o individuálních personalizovaných konkrétních zkušenostech. Mluvíme o MAKROS, ne o MIKROS. Myslím, že nechápete, jak statistiky fungují.

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Jude's avatar
Jude

Mluvíte jako ti lidé, kteří tvrdí: "Mně se to nestane, protože ta konkrétní věc, to konkrétní to, to konkrétní to...", přitom celkově jako celek, obecně a v průměru spadáte do statistik. Proto se v kombinované statistice píše o 20-70 % - proto to rozmezí.

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Stan's avatar
Stan

@Jude Většina "obecných a průměrných" statistik je sestavena po prostudování jednotlivých trendů a spousty dalších věcí. Takže pane statistiku, dejte mi rozbor toho, jak došli k rozpětí 20-70 % tím, že mi odpovíte na mé předchozí otázky. Není to tak snadné, že? Nevytahujte tak rychle statistiky, když nemáte úplný přehled o tom, jak k tomu došlo.

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Stan Nejsem tu od toho, abych vás poučoval o tom, jak interpretovat data. Studoval jsem statistiku, mám titul z inženýrství na jedné z nejlepších univerzit v Austrálii. Na statistiku se nedíváme individuálně. Díváme se na statistiky v makrech. Jako celek, obecně a v průměru, na základě rozsahu, statistika obstojí. Pokud chcete provést studii založenou na vašich konkrétních personalizovaných proměnných, pak prosím pokračujte.

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Jude's avatar
Jude

Důležitější je, že jste nepředložili JEDNU statistiku nebo studii, která by podpořila vaše tvrzení - tj. že randění a romantika bez přátelství na začátku je lepší a zvyšuje šance na úspěšné manželství.

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Stan's avatar
Stan

Ty údaje nemůžete interpretovat, protože jste s nimi nepřišel, jen jste je přebásnil a použil jako důkaz na podporu svého postoje. Běžíte se statistikou, která je zobecňující & dělá paušální komentář, že 12 % selže do 5 let a 17 % do 10 let bez podrobného rozpisu, než lékaři, tazatelé nebo "inženýři" vymyslí statistiky, musí shromáždit informace, a ty informace znamenají rozhovory s různými lidmi, v různých situacích a prostředích

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Stan's avatar
Stan

@Jude Nemůžete se vymlouvat na to, že "jde o MAKROS, ne o MIKROS", zajímají mě MIKROS, které tvoří MAKROS.! Nepotřebuji předkládat žádné statistiky ani studie, ty nemohou přebít živou zkušenost.

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Stan Nemůžete se vymlouvat na to, že je MOŽNÉ, že se do statistik nevejdete kvůli specifickým metrikám (mikrosoučtům). Nejde o to, co je možné. Je to o tom, co je rozumné. Vzhledem k rozsahu studií a rozsahu ve statistikách je ROZUMNÉ tvrdit, že spadáte do statistik. Lidé budou schopni sami určit, zda jste rozumný, nebo ne... tím spíš, že jste neuvedl vůbec žádnou statistiku.

Sun Nov 24 2024
1 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Stan Důležitější je, že ostatní vám svými komentáři VŽDY dokázali, že jim jde v první řadě o přátelství a společenství, protože se věnují jakémukoli randění a románku s někým, koho ani neznají. Možná je na čase, abys vzal na vědomí, co říkají, a změnil své smýšlení o křesťanském "randění" v "seznamovací" aplikaci, která ve skutečnosti není určena k romantice a seznamování jako Tinder nebo Bumble.

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Stan's avatar
Stan

@Jude ROZUMNÍ lidé zpochybňují status quo, místo aby jen přijímali to, co se říká/podává jako "fakt". To, že vás podporuje dav, neznamená, že máte pravdu vy nebo dav, buď chcete potvrzení, nebo chcete, aby vás dav přišel vyhecovat! Pořád vám říkám, že jsem žil život, který tak vehementně podporujete svými seznamy a statistikami, že mi to NEVYPLÝVÁ, proč je těžké to pochopit?

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Stan Vlastně nevěřím, že jsi to udělal... protože jsem ti musel doslova vysvětlit pojem přátelství a smysl toho, proč to dělat tímto způsobem.

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Stan's avatar
Stan

@Jude Nevysvětlil jsi mi, co znamená přátelství, snažil ses mě utvrdit v tom, že způsob "přátelství především" je nejlepší, nesouhlasil jsem!

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Stan Podle tebe si lidé dělají přátele po jednom 😂 🪺

Sun Nov 24 2024
0 ❤️
Stan's avatar
Stan

@Jude Pahaha ooh přátelé, to zní jako vaše oddělení 😂

Mon Nov 25 2024
0 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Stan Jo, jsem obeznámen s konceptem... na rozdíl od některých. 😃

Mon Nov 25 2024
0 ❤️
Stan's avatar
Stan

@Jude Pak se shodneme, že je to váš pruh!

Mon Nov 25 2024
0 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Stan Ty jsi ještě tady!? Myslel jsem, že ses poučil a pokračuješ v navazování přátelství a společenství.

Mon Nov 25 2024
0 ❤️
Stan's avatar
Stan

@Jude Nemůžeš mě naučit lekci, kterou se chci naučit, nicméně tě zvu, abys po tomhle slezl z okouna 🙂

Mon Nov 25 2024
0 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Stan Každopádně nic ve zlém. Přátelé? 🤙✌️

Mon Nov 25 2024
0 ❤️
Stan's avatar
Stan

@Jude Nic ve zlém 🙂👍🏾

Mon Nov 25 2024
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Spřátelte se s muži a naopak a poznejte lidi, kteří opravdu jsou, pak uvidíte, jestli chcete, aby to šlo dál

Fri Nov 22 2024
5 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Jako křesťan bys měl chodit na rande jen tehdy, když máš plány na manželství, co dobrého může přinést randění bez účelu a záměru. Jen zlomené srdce a promarněný čas. Modlete se za svého partnera :)

Fri Nov 22 2024
5 ❤️
Taylor's avatar
Taylor

@Jonah Ideálně nakonec? Ano. Myslím, že nebezpečí nošení "pouze manželské" optiky spočívá v tom, že se vystavujeme nebezpečí, že odmítneme přijmout, že Bůh je schopen přivést do našich životů lidi i pro jiné účely. Souhlasím s tím, že randění kvůli dočasnému prožitku vášně je nebezpečné, ale 'pouze manželství' má potenciál být úplně jiným extrémem a může být dost odcizující pro lidi, o které jsme povoláni pečovat.

Fri Nov 22 2024
3 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Taylor, chápu, co máš na mysli :) Jen upozorňuji každého člověka, který hledá někoho v jakékoliv intimní poloze, jako je datování, že se zdá být zřejmé, že cíl manželství, ať už silný nebo slabý, by měl být přítomen. Pokud tam není, tak se zdá, že vaše randění je spíš pro radost. Myslím, že mít smysl a konečný cíl je důležité. Pokud někoho potkáme a může to být někdo, koho Pán postaví do našeho života, zdá se, že s modlitbou a posunem vpřed je to dobré.

Fri Nov 22 2024
0 ❤️
Taylor's avatar
Taylor

@Jonah Souhlas! Pokud jsme ochotni přistoupit na skutečnost, že Bůh je dokonale schopen přesměrovat naše plány k jinému účelu. Myslím, že dobrým konečným cílem je zde najít Boží vůli. Chce Bůh, abych se oženil? Nebo jsou tu někteří z nás proto, aby na své cestě naplnili nějaký jiný účel?

Fri Nov 22 2024
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Taylor amen. Rozhodně souhlasím!!

Fri Nov 22 2024
0 ❤️
Michelle's avatar
Michelle

@Taylor S tím souhlasím. Myslím, že je tak důležité zapojit se do křesťanských skupin pro nezadané, tak můžeme mít společenství s ostatními nezadanými bez nátlaku.

Sat Nov 23 2024
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Taylor Jo, pokud je to možné, je dobré být v tom jednoduchý. Myslím, že srdce nastavené spíše na "co Bůh chce z mého malého života tady" usnadňuje nechat intenzitu/nutnost jít. Můžeme důvěřovat Pánu, že nás ve své moudrosti spojí s někým, o kom ví, že spolu jako jednotka budou takoví, jak to on zamýšlí, aby oslavili Otce. Můžeme mu také důvěřovat, že nás nechá svobodné, abychom se mu líbili. Stačí jen sladit naše srdce s Jeho a prosit, aby se stala Jeho vůle 🙂

Sat Nov 23 2024
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Opravdu jsem to mohl zkrátit na - Bůh ví, jak z nás nejlépe vytěžit maximum!

Sat Nov 23 2024
0 ❤️
Mauranda's avatar
Mauranda

@Jonah Nejsem si jistý touto filozofií... jako křesťané máme tendenci předpokládat, že pokud vztah nevyšel, stali jsme se horšími, co když Bůh použije toto zlomené srdce k našemu růstu nebo nám pomůže sloužit druhým. Také tato myšlenka může některé z nás udržovat ve vztazích pod červenou vlajkou, protože si nechceme myslet, že jsme promarnili všechen ten čas, nebo vypadat, jako bychom selhali...

Fri Nov 22 2024
0 ❤️
Godson's avatar
Godson

@Mauranda Jsi na místě 💯

Fri Nov 22 2024
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Mauranda Moje prohlášení nebylo proti růstu, že Bůh může použít ze vztahu, který nevyšel!:) Byla jsem proti randění jen proto, aby se randilo, a varovala jsem. Říkala jsem, že pokud se člověk dívá na randění, jehož hlavním cílem je Kristus, mělo by to být randění jen v případě, že existuje možnost manželství.

Fri Nov 22 2024
0 ❤️
Mauranda's avatar
Mauranda

@Jonah férově - teď už to chápu!

Fri Nov 22 2024
1 ❤️
Steven's avatar
Steven

Souhlasím, ale je také dobré poznávat nové lidi a mít otevřenou mysl. To se mi na tom líbí, že si tady můžete povídat a třeba se něco vyvine.

Fri Nov 22 2024
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Neřekl bych, že je to intenzivní, spíš záměrné. Jako bychom měli být všichni 🙂 K nátlaku dochází většinou tehdy, pokud nemáte na začátku jasno ve svých záměrech. Jednou mi to připomíná - Pro špatného člověka budete příliš... pro správného člověka budete vším a ještě víc. ❤️

Fri Nov 22 2024
1 ❤️
Rob's avatar
Rob

Církev staví manželství na piedestal - v důsledku toho se svobodní cítí méněcenní/neviditelní/ochuzení. Zvláště pokud někdo touží po rodině nebo dlouho čeká. Co se týče randění, mělo by se o něj usilovat pouze tehdy, pokud obě strany vidí manželství jako možnost. Je však vhodnější, když se spojení naváže organicky a přátelství rozkvete v chození a manželství. Přátelé jsou lidé, se kterými rádi trávíme čas, mají společné zájmy a hodnoty - ty by jistě měl mít i manželský partner.

Thu Nov 21 2024
8 ❤️
Rob's avatar
Rob

Takže ano, vyvíjíme na sebe příliš velký tlak (stejně jako tlak zvenčí - ať už skutečný, nebo domnělý) a mnoho křesťanů se do manželství žene.

Thu Nov 21 2024
1 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Jsem staromódní.. nebo normálně-módní.. přirozený způsob, jak chtít být s někým, koho potkáte v průběhu svého života, prostě přirozeně. A pak s ním chtít strávit život, protože jste se do něj zamilovali.. to se tady prostě nedá zopakovat. Takže si myslím, že do jisté míry musíte přijmout ten tlak a být realističtí.. jakkoli je to nepřirozené.

Thu Nov 21 2024
1 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Kati Pokud se nejprve spřátelíte a pak vás kluk překvapí a odhalí vám své city a pozve vás, abyste to posunuli dál, je to organické a přirozené, ne? Když použiju tvé slovo, není to "romantické"?

Sat Nov 23 2024
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Jude Ano, to je 🙂 Myslím, že protože to je seznamka, každý má přirozeně, že v zadní části jejich mysli.. což přináší zaujatost, zatímco tady hledá loooove. Já osobně jsem tu v této fázi jen proto, abych se poflakoval :)

Sat Nov 23 2024
0 ❤️
Jude's avatar
Jude

@Kati Asi se snažím říct, že PŘÁTELSTVÍ usnadňuje romantiku (tvé "oblíbené" slovo 🙃) přirozeným a organickým způsobem v pozdější fázi.

Sat Nov 23 2024
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

@Jude Ano, souhlasím. Miluji romantiku.. V pravém slova smyslu. Když si někdo získá vaše srdce, myslím, že je to dáno od Boha. Jeho srdce jsme si získali natolik, že za nás dal svůj život a intenzivně trpěl, žije s touhou po nás jako po své nevěstě. Tuto božskou romantiku do nás zasel On, když jsme zrozeni z Něho... takže ano, miluji to... On ji stvořil, to, co stvořil, je krásné a trvá to :)

Sat Nov 23 2024
0 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Ano.

Thu Nov 21 2024
4 ❤️
Anonymous's avatar
Anonymous

Odstraněný obsah

Thu Nov 21 2024
6 ❤️
Andrew N's avatar
Andrew N

Dobře řečeno @Jacob !!! 👍👍👍

Thu Nov 21 2024
0 ❤️